Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-04 17:31
Beste tweakeraars, Ik ben sinds vandaag voorzien van een lg 27GL850 en ben eigenlijk op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met het kalibreren van de monitor via een spyder5 of andere apparatuur. andere technieken zijn ook mogelijk maar gezien ik hier haast geen verstand van heb hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet Xeno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis volledig waarom je dit zou willen. Heb je kleurkritische zaken die een kalibratie met een Spyder rechtvaardigen? Anders is het toch gewoon op het oog pielen tot je het mooi vindt en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
br00ky schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
Ik mis volledig waarom je dit zou willen. Heb je kleurkritische zaken die een kalibratie met een Spyder rechtvaardigen? Anders is het toch gewoon op het oog pielen tot je het mooi vindt en klaar?
probeer het al 6 uur en vind het nog steeds niet mooi, Mijn acer predator xb271 (TN) Ziet er in mijn ogen nog beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22
Ik heb zelf een Spyder 3 dus weet niet precies wat de 5 extra kan maar met de Spyder3 was het vrij simpel: Je volgt de wizard, en aan het eind van het proces heb je een gekalibreerd scherm. Heel veel settings kan (kon?) je niet instellen. Vaak hoefde je enkel de brightness en contrast handmatig in te stellen.

Maar wat vind je niet mooi aan de kleuren/calibratie/scherm? De kleuren zouden, na het calibratie proces, natuurgetrouwer moeten zijn. Maar dat hoeft niet perse datgene te zijn wat jij mooier vind.

Probeer trouwens zoveel mogelijk informatie te geven. Je post is nu nogal magertjes waardoor helpen lastiger word. Vaak is het zo: Hoe beter je openingspost, hoe beter de adviezen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:28:
Ik heb zelf een Spyder 3 dus weet niet precies wat de 5 extra kan maar met de Spyder3 was het vrij simpel: Je volgt de wizard, en aan het eind van het proces heb je een gekalibreerd scherm. Heel veel settings kan (kon?) je niet instellen. Vaak hoefde je enkel wat met de brightness en contras wat handmatig in te stellen.

Maar wat vind je niet mooi aan de kleuren/calibratie/scherm? De kleuren zouden, na het calibratie proces, natuurgetrouwer moeten zijn. Maar dat hoeft niet perse datgene te zijn wat jij mooier vind.

Probeer trouwens zoveel mogelijk informatie te geven. Je post is nu nogal magertjes waardoor helpen lastiger word. Vaak is het zo: Hoe beter je openingspost, hoe beter de adviezen. :)
Ik ben eigenlijk al 6 uur bezig om sowieso het wit wat beter te maken en het scherm wat meer richting de natuurlijk kant te krijgen (tussen warm en koel in).. Als ik kijk naar mijn TN en naar mijn IPS dan zie ik totaal geen verschil in kleur.. de kleuren springen er bij beide even veel uit en had meer van het IPS scherm verwacht qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37

br00ky

Moderator Harde Waren
En LG27GL850 - Ervaringen en levertijden al eens doorgescrolld? Daar vind je ook verschillende settings terug. Besef wel dat wat ChojinZ zegt waar is, wat de één mooi vindt, vindt de ander niet mooi. Hetzelfde geldt voor de calibratie. Doe je moeite om hem te kalibreren met een device, en dan vind je dat niet mooi. Wat dan? Kalibreren is eigenlijk alleen nuttig als je de beelden wilt kunnen vergelijken met iets anders (bijv. een ander scherm of een gecalibreerde print of productiewerk).

Waar jij naar op zoek bent is denk ik gewoon settings die jij mooi vindt. Dat is vooral trial en error, waarbij je kan beginnen bij settings die anderen hebben.

Aangezien we al een ervaringentopic hebben, kan je daarin verder. Een los topic heeft verder weinig waarde meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.