Toon posts:

Mysql exporteren naar Ms Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op welke manier kan ik een MySQL database omzetten naar een MS Access db (dit omdat hij dan makkelijker te onderhouden is).

Ik begrijp dat het mogelijk is om te exporteren naar een komma seperated file en die weer importeren in Access alleen hoe doe ik dit? Na kijken in de documentatie van MySQL.com en the search op GOT weet ik wel dat je met MySQLdump een backup kan maken, maar ik zie nergens een optie die je er bij kan zetten om een tekst file te maken. Heeft iemand een oplossing voor mij .....

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

pistole

Frutter

schrijf anders een php paginaatje om alle records naar csv te schrijven... is erg makkelijk

Maar misschien zit het ook wel in mysql, dat weet ik niet

Ik frut, dus ik epibreer

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Heel simpel... MyODBC downloaden.. Installeren en verbinding maken, de tabellen lokaal opslaan en klaar is case...

suc6

You thought your secrets were safe. You were wrong

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Je kunt een dbdump maken (naar SQL statements) en die statements in access voeren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:52 schreef pistole het volgende:
schrijf anders een php paginaatje om alle records naar csv te schrijven... is erg makkelijk
Heb je hier een voorbeeld van :)
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:04 schreef 0cool het volgende:
Heel simpel... MyODBC downloaden.. Installeren en verbinding maken, de tabellen lokaal opslaan en klaar is case...

suc6
Heb ik ook geprobeerd maar dan slaat heel Access (2000) vast :'(

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 21:29
Op de website van MySQl staat een handig proggy : MyAccess. In een module voor Access.
http://www.mysql.com/downloads/os-win32.html

woei!

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:38 schreef Crush het volgende:
Heb ik ook geprobeerd maar dan slaat heel Access (2000) vast :'(
Daar heb ik nooit last van gehad...
Misschien kan je het volgende proberen
http://www.mysql.com/doc/B/a/Backup.html

Hier wordt beschreven hoe je MySQL kan backuppen naar een zgn OUTFILE. Het schijnt dat deze OUTFILE tab gescheiden is, en dus te importeren valt in Access. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, dus dont blame me :)

You thought your secrets were safe. You were wrong

Pagina: 1