Heeft iemand in 2020 nog problemen met ziggo connectbox??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
Hoi ik heb een vraag of er nog steeds problemen zijn met de Ziggo connectbox en of er een oplossing is?
Want ik speel veel call of duty en als ik een hoek om ren heb ik niet eens kans om in te zoomen of te schieten want dan ben ik al dood alsof ze mij gewoon eerder zien en ook dat ik veel meer schoten moet lossen dan dat ik bij bepaalde streamers zie.
Ik heb hem nu zelf in bridge mode gezet en een Asus RT-AC88U eraan gekoppeld maar merk geen verschil en ik speel bekabeld en ben ben nu enige tijd aan het twijfelen om kpn te nemen maar die leveren maar 100Mb op mijn adres en van Ziggo heb ik nu 500 Mb.

Zijn er nog meerdere mensen die dit probleem nog hebben en advies kunnen geven of is overstappen de enigste oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je ping? Doe eens een speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Ok heb speedtest bij speedtest.nl gedaan en op me laptop is het
download piek: 511Mb
gemiddelde: 506
upload piek: 40 Mb
gemiddelde: 39 Mb
ping minimum: 15Ms
ping gemiddelde 18.59Ms
jitter 9.4Ms

En ik heb ook een speedtest op me ps4 pro gedaan.
download piek: 81Mb
gemiddelde: 67 Mb
upload piek: 18Mb
gemiddelde: 16Mb
ping minimum: 50Ms
gemiddelde: 109Ms
jitter: 105Ms

en zitten beide op de zelfde switch aan gesloten en de ps4 in de eerste poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je ping op je laptop niet slecht. Ik had met Ziggo ergens tussen de 7 en 14.

PS4 heb ik geen verstand van,. En ook niet hoeveel last 100ms je geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:47
Al met al prima waardes.
Zijn deze pings tijdens het gamen? Kan je ingame ook de ping zien? Want al heb je zelf nog een goede ping via speedtest.net.
Als je een server hebt die netwerkissues hebt, heb je nog niks aan die waardes.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@wes.suge Even opletten dat MB en Mb niet hetzelfde is, en als KPN op je locatie 100 Mb/12,5 MB kan leveren en Ziggo nu 500 Mb /62,5 MB dan gaat dat dus niets helpen.

Even naar eerste hits op Google gekeken en daar wordt aangegeven dat 40-80 MB /320 - 640 Mb) beetje standaard is :

https://www.whistleout.co...eed-for-online-gaming/amp

Kan zijn (volgens je eigen opgave) dat je te weinig bandbreedte hebt om dit soepel te spelen in een multiplayer online situatie ? edit link is in uren en niet seconden

[ Voor 5% gewijzigd door Breezers op 28-01-2020 16:24 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
de Ping en Jitter op je PS4 is wel vrij hoog, zit je draadloos of bekabeld?
Laptop is verder prima, dus als je gamed op je laptop ligt het niet aan je verbinding... :)
Breezers schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:09:
@wes.suge Even opletten dat MB en Mb niet hetzelfde is, en als KPN op je locatie 100 Mb/12,5 MB kan leveren en Ziggo nu 500 Mb /62,5 MB dan gaat dat dus niets helpen.

Even naar eerste hits op Google gekeken en daar wordt aangegeven dat 40-80 MB /320 - 640 Mb) beetje standaard is :

Kan dus zijn (volgens je eigen opgave) dat je te weinig bandbreedte hebt om dit soepel te spelen in een multiplayer online situatie ?
Eh, met een 500 Mbit/s abbo heb je echt niet te weinig bandbreedte. De link die je stuurde gaat ook uit van 80MB (dus niet Mbit!) per uur, niet per seconden! :P

[ Voor 69% gewijzigd door Bart_GR op 28-01-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bart_GR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:14:
Laptop is verder prima, dus als je gamed op je laptop ligt het niet aan je verbinding... :)

[...]

Eh, met een 500 Mbit/s abbo heb je echt niet te weinig bandbreedte. De link die je stuurde gaat ook uit van 80MB (dus niet Mbit!) per uur, niet per seconden! :P
Ah crap, /h en niet /s |:( (Vond het al erg veel maar speel spel zelf niet en heb geen ps4) :9

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Wylana schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:54:
Al met al prima waardes.
Zijn deze pings tijdens het gamen? Kan je ingame ook de ping zien? Want al heb je zelf nog een goede ping via speedtest.net.
Als je een server hebt die netwerkissues hebt, heb je nog niks aan die waardes.
Tijdens het gamen kan ik in de menu kijken en dan heb ik een ping tussen de 30 en 40 Ms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort problemen los je vaak op met upnp of port-forwarding. Via deze site kun je guides vinden om het voor elkaar te krijgen. https://portforward.com/call-of-duty-modern-warfare/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wes.suge
Breezers schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:09:

Kan zijn (volgens je eigen opgave) dat je te weinig bandbreedte hebt om dit soepel te spelen in een multiplayer online situatie ? edit link is in uren en niet seconden
ja dat MB en Mb niet het zelfde is ben ik pas achter maar daar heb ik opgelet met de cijfers die ik heb door gegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:18
Niet stiekum dat je jouw FPS skills hoger inschat dan dat deze in werkelijkheid zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Bart_GR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:14:

[...]

Ik speel bekabeld op me ps4 en op me laptop game ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
!GN!T!ON schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:40:
Niet stiekum dat je jouw FPS skills hoger inschat dan dat deze in werkelijkheid zijn? :+
nee dat niet merk echt het verschil wanneer ik iemand snel neer haal en wanneer niet.
vooral bij de nieuwe modern warfare is het soms heel verschrikkelijk dan ben je gewoon bij elke hoek of wat dan ook kansloos. En ik speel ook op een game monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Je zou de kabel die van je connectbox naar je PS4 loopt nog kunnen vervangen, misschien dat de kwaliteit van deze kabel niet goed is, waardoor je qua ping en jitter meer last hebt op je PS4 dan op je laptop. Ook opvallend dat de doorvoersnelheid veel lager ligt. Riekt naar slechte kabel.

EDIT: je kan je PS4 ook nog loskoppelen en via WiFi aansluiten. Doe dan weer een ping test. Als het hier beter van wordt is dat een extra reden om die kabel te vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-01-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Probeer eens je laptop op de netwerk kabel van je PS4 aan te sluiten, en de zelfde speedtest een paar keer opnieuw doen?
Dan kan je een beetje uitsluiten waar het aan ligt, het zou best wel de kabel kunnen zijn zoals @!GN!T!ON aangeeft :)
Je kan ook proberen om de netwerkkabel in een andere poort van je ASUS te stoppen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
!GN!T!ON schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:46:
Je zou de kabel die van je connectbox naar je PS4 loopt nog kunnen vervangen, misschien dat de kwaliteit van deze kabel niet goed is, waardoor je qua ping en jitter meer last hebt op je PS4 dan op je laptop.
Om eerlijk te zijn dit is die grijze goedkopere kabel die bij mediemarkt in die bakken liggen van als iets in de aanbieding is. En kan een duurdere kabel echt verschil maken en moet ik dan een cat5 of een cat6 kabel nemen want ik ben hier echt niet in thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Om eerlijk te zijn dit is die grijze goedkopere kabel die bij mediemarkt in die bakken liggen van als iets in de aanbieding is. En kan een duurdere kabel echt verschil maken en moet ik dan een cat5 of een cat6 kabel nemen want ik ben hier echt niet in thuis?
CAT5(e) is ruim voldoende. De kabels bij de mediamarkt ken ik niet dus kan ik niet beoordelen, maar de kwaliteit van de kabel staat of valt de verbinding mee. Ander ding om rekening mee te houden is de afstand / lengte van de kabel. Hoe langer deze kabel hoe groter de kans op een slechte verbinding. Maar dit begint meestal pas te spelen bij een afstand van ±80 meter, die lengte zal je bij de MM niet kunnen kopen denk ik :p

Ik zou echt even proberen je PS4 op WiFi aan te sluiten en even testen (wel netwerkkabel eruit halen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Bart_GR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:49:
Probeer eens je laptop op de netwerk kabel van je PS4 aan te sluiten, en de zelfde speedtest een paar keer opnieuw doen?
Dan kan je een beetje uitsluiten waar het aan ligt, het zou best wel de kabel kunnen zijn zoals @!GN!T!ON aangeeft :)
Je kan ook proberen om de netwerkkabel in een andere poort van je ASUS te stoppen.

Succes :)
heb ik gedaan en resultaat blijf het zelfde op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
!GN!T!ON schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:53:
[...]

CAT5(e) is ruim voldoende. De kabels bij de mediamarkt ken ik niet dus kan ik niet beoordelen, maar de kwaliteit van de kabel staat of valt de verbinding mee. Ander ding om rekening mee te houden is de afstand / lengte van de kabel. Hoe langer deze kabel hoe groter de kans op een slechte verbinding. Maar dit begint meestal pas te spelen bij een afstand van ±80 meter, die lengte zal je bij de MM niet kunnen kopen denk ik :p

Ik zou echt even proberen je PS4 op WiFi aan te sluiten en even testen (wel netwerkkabel eruit halen!)
Ik heb een kabel van 10 meter en heb ook op wifi geprobeerd maar dat was nog slechter want van waar de router staat en waar de ps is staan er 2 dikke betonnen muren tussen.
En welke ping is betrouwbaarder die ik bij speedtest.nl doe of die ik tijdens het gamen in de options menu zie van het spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 20:57
Heb je nu de poorten al opengezet zoals @exactor it aangeeft? Dit zorgt namelijk voor erg veel verschil via de PS4.

Heb je verder exact hetzelfde probleem als je crossplay uitzet?

Vind het overigens wel vreemd dat bekabeld zo'n groot verschil geeft. Ook al andere poort op het modem geprobeerd?

Edit: Gebruik je op dit moment de standaard DNS? Wil namelijk nog wel eens helpen om deze aan te passen naar 8.8.8.8

[ Voor 16% gewijzigd door Dracoz op 28-01-2020 18:26 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:31:
Dit soort problemen los je vaak op met upnp of port-forwarding. Via deze site kun je guides vinden om het voor elkaar te krijgen. https://portforward.com/call-of-duty-modern-warfare/
ik had hem wel in me dmz gezet en speelde met nat type 2 en als ik bij call of duty in de menu keek stond er nat type open. en upnp staat aan alleen port-forwarding krijg ik niet voor elkaar in die asus router kon daar maar niet de tcp en udp vinden.
En voordat ik de asus router had speelde ik ook al met nat type 2 op de connectbox en in de options menu stond het ook op open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:28:
[...]

ik had hem wel in me dmz gezet en speelde met nat type 2 en als ik bij call of duty in de menu keek stond er nat type open. en upnp staat aan alleen port-forwarding krijg ik niet voor elkaar in die asus router kon daar maar niet de tcp en udp vinden.
En voordat ik de asus router had speelde ik ook al met nat type 2 op de connectbox en in de options menu stond het ook op open.
Staat gewoon onder Virtual Server/Port Forwarding?

https://portforward.com/asus/rt-ac88u/

Je console in een DMZ zetten is overigens niet het einde van de wereld maar heel veilig is het nou ook weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 28-01-2020 18:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Dracoz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:22:
Heb je nu de poorten al opengezet zoals @exactor it aangeeft? Dit zorgt namelijk voor erg veel verschil via de PS4.

Heb je verder exact hetzelfde probleem als je crossplay uitzet?

Vind het overigens wel vreemd dat bekabeld zo'n groot verschil geeft. Ook al andere poort op het modem geprobeerd?

Edit: Gebruik je op dit moment de standaard DNS? Wil namelijk nog wel eens helpen om deze aan te passen naar 8.8.8.8
Ja zelfde met crossplay uit en dns gebruik ik 8.8.8.8 en 2de 8.8.4.4.
Nee poorten heb ik nog niet gedaan dat ga ik nu ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Ik ben naar de link gegaan die exactor it heeft gegeven en daar staat
TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479
en bij me portforwarding staat
Lokaal IP
Lokale beginpoort
Lokale eindpoort
Externe beginpoort
Externe eindpoort
Protocol
Ingeschakeld.
en nu weet ik niet wat en waar ik moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:45:
Ik ben naar de link gegaan die exactor it heeft gegeven en daar staat
TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479
en bij me portforwarding staat
Lokaal IP
Lokale beginpoort
Lokale eindpoort
Externe beginpoort
Externe eindpoort
Protocol
Ingeschakeld.
en nu weet ik niet wat en waar ik moet invullen.
Dan staat je Ziggo modem dus niet in bridge mode, aangezien je nu in de settings van de Conectbox zit. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed in je netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Dracoz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:48:
[...]

Dan staat je Ziggo modem dus niet in bridge mode, aangezien je nu in de settings van de Conectbox zit. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed in je netwerk ;)
klopt heb me asus router net er tussen uit gehaald want me wifi werd heel slecht en ik weet hier echt helemaal niks vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wes.suge je bent verschillende dingen tegelijk aan het doen die niet tegelijk hoeven/moeten.

Heel grof gezegd:
-Upnp regelt port-forwarding voor je
-Als upnp niet werkt forward je handmatig je poorten naar het statische ip adres van je PS4.
-laatste redmiddel is het statische ip adres van je PS4 in dmz zetten. (zou ik overigens niet aanraden als je niet weet wat je doet.)

Tip: reset alles in je connectbox en router. Begin daarna opnieuw met de stappen die wil nemen. En zoek op/Google wat je doet. Je bent niet de eerste met netwerkproblemen op de PS4 met Cod. Websites als portforward.com staan vol met handleidingen. Het is wel van belang om goed te lezen wat er staat en door te klikken naar specifieke handleidingen voor jouw console, modem en router. :)

Edit: stap 1 zou zijn wat je net gedaan hebt. PS4 direct verbinden met modem.

(Overigens schrijf ik dit op vanuit herinneringen aan het gedoe dat het was om je nat goed te krijgen op de xbox 360 met de eerste modern warfare. Ik kwam dezelfde artikelen tegen als toen. :))

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2020 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:50:
[...]

klopt heb me asus router net er tussen uit gehaald want me wifi werd heel slecht en ik weet hier echt helemaal niks vanaf.
Zeker weten dat je modem dan in bridge stond? Vaak kan Ziggo deze alleen in bridge mode zetten en er weer uithalen.

Op de Ziggo community staat een hele handige guide hoe je de poorten op je connectbox open zet, die zou ik eens doornemen als ik jou was https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-16114

Verder is het ook handig om ons te vermelden dat jij je router er tussenweg hebt gehaald, dit kunnen wij niet ruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Dracoz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:54:
[...]

Zeker weten dat je modem dan in bridge stond? Vaak kan Ziggo deze alleen in bridge mode zetten en er weer uithalen.

Op de Ziggo community staat een hele handige guide hoe je de poorten op je connectbox open zet, die zou ik eens doornemen als ik jou was https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-16114

Verder is het ook handig om ons te vermelden dat jij je router er tussenweg hebt gehaald, dit kunnen wij niet ruiken!
Ja dat weet ik zeker had ze gisteren nog aan de telefoon en toen kon hij dat zien.
En me router heb ik echt net er tussen uitgehaald vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:53:
@wes.suge je bent verschillende dingen tegelijk aan het doen die niet tegelijk hoeven/moeten.

Heel grof gezegd:
-Upnp regelt port-forwarding voor je
-Als upnp niet werkt forward je handmatig je poorten naar het statische ip adres van je PS4.
-laatste redmiddel is het statische ip adres van je PS4 in dmz zetten. (zou ik overigens niet aanraden als je niet weet wat je doet.)

Tip: reset alles in je connectbox en router. Begin daarna opnieuw met de stappen die wil nemen. En zoek op/Google wat je doet. Je bent niet de eerste met netwerkproblemen op de PS4 met Cod. Websites als portforward.com staan vol met handleidingen. Het is wel van belang om goed te lezen wat er staat en door te klikken naar specifieke handleidingen voor jouw console, modem en router. :)

Edit: stap 1 zou zijn wat je net gedaan hebt. PS4 direct verbinden met modem.

(Overigens schrijf ik dit op vanuit herinneringen aan het gedoe dat het was om je nat goed te krijgen op de xbox 360 met de eerste modern warfare. Ik kwam dezelfde artikelen tegen als toen. :))
Heb geprobeerd te port-forwarden in me connectbox en nu staat er bij lokale begin en eind poort. De poortreeks moet gelijk zijn en bij jouw link staat 3478 en 3480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Heb geprobeerd te port-forwarden in me connectbox en nu staat er bij lokale begin en eind poort. De poortreeks moet gelijk zijn en bij jouw link staat 3478 en 3480.
Lees dit om te zien hoe je porten forward op de connectbox: https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-38147

Je moet elke port forwarden. Dus in dit geval zowel 3478 en 3480. Je maakt steeds een nieuwe regel aan per port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Lees dit om te zien hoe je porten forward op de connectbox: https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-38147

Je moet elke port forwarden. Dus in dit geval zowel 3478 en 3480. Je maakt steeds een nieuwe regel aan per port.
Heb ik gelezen maar begrijp het niet.
Moet echt zien hoe het moet maar denk dat ik beter een monteur kan zoeken die alles installeerd

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:18
wes.suge schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:36:
[...]

Heb ik gelezen maar begrijp het niet.
Moet echt zien hoe het moet maar denk dat ik beter een monteur kan zoeken die alles installeerd

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.
Je moet die hele post rustig van begin tot eind lezen en proberen te begrijpen. Het staat er echt allemaal heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
bas-r schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Je moet die hele post rustig van begin tot eind lezen en proberen te begrijpen. Het staat er echt allemaal heel duidelijk.
Ok bedankt ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
heb nu bij tcp 3478 gedaan en nu doe ik bij udp 3478 en nu staat er regel bestaal al.
en nu moet ik alleen nog udp 3479 doen.
dit geeft port-forwarding.com aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
forwarden is gelukt ik had 3478 op beide moeten zetten en nu effe aan kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Met deze test kan je zien of je connectbox slecht is. http://www.dslreports.com/tools/puma6

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
Heb dit gedaan en heb de meeste kruisjes bij 35Ms en bij server stond 56 of moet ik een anders server nummer invoeren zo ja welke zou ik dan moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Volgens mij moet je helemaal geen kruisjes hebben. Dit betekent dat er nog steeds problemen zijn met connectbox, correct me if i am wrong.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
New Yorker schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:23:
Volgens mij moet je helemaal geen kruisjes hebben. Dit betekent dat er nog steeds problemen zijn met connectbox, correct me if i am wrong.
Ik zie zeg maar een rij van getallen onder elkaar zeg maar 20 t/m 50 Ms en rechts er van zie je dan de kruisjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
wes.suge schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:43:
[...]

Ik zie zeg maar een rij van getallen onder elkaar zeg maar 20 t/m 50 Ms en rechts er van zie je dan de kruisjes
En die blokjes onder?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
De blokjes eronder is groen met geel en oranje en 1 rode blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
wes.suge schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:27:
[...]

De blokjes eronder is groen met geel en oranje en 1 rode blokje
Dan moet het grote deels geen probleem opleveren. Kan je niet je bridge modem in router mode zetten en tijdelijk alleen je modem/router gebruiken? Dan kunnen we uitsluiten of er geen vertraging ontstaat tussen je bridge modem en router.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
New Yorker schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 01:55:
[...]

Dan moet het grote deels geen probleem opleveren. Kan je niet je bridge modem in router mode zetten en tijdelijk alleen je modem/router gebruiken? Dan kunnen we uitsluiten of er geen vertraging ontstaat tussen je bridge modem en router.
Dat heb ik gedaan en heb zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 22:03
Wat ik zou doen is 1 product tijdelijk een statisch IP adres geven en deze dan toevoegen als DMZ.

Let op doe dit alleen om te testen omdat dit alle poorten open gooit.

Heb je nog steeds dezelfde issues op het apparaat waar DMZ is toegepast dan is het simpelweg geen poort issue.
En hebben alle andere pogingen om poorten aan te passen totaal geen zin.

Let op connectbox moet in bridge staan en dan DMZ in je eigen router aanpassen niet in de connectbox want deze heeft dan geen router functie meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
FQYPW schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:55:
Wat ik zou doen is 1 product tijdelijk een statisch IP adres geven en deze dan toevoegen als DMZ.

Let op doe dit alleen om te testen omdat dit alle poorten open gooit.

Heb je nog steeds dezelfde issues op het apparaat waar DMZ is toegepast dan is het simpelweg geen poort issue.
En hebben alle andere pogingen om poorten aan te passen totaal geen zin.

Let op connectbox moet in bridge staan en dan DMZ in je eigen router aanpassen niet in de connectbox want deze heeft dan geen router functie meer,
In dmz heb ik in de connectbox gedaan dat maakte geen verschil. En heb ook me connectbox in bridge mode gedaan en daarna dmz in me router ook het zelfde.
Zit net zelf weer te spelen en sta met een sniper ingezoomd op een hoek waar een vijand was en die komt hier voorzichtig de hoek om en als nog killt hij mij terwijl ik allang op dat punt stond gericht.
Lijk wel of je continue een second achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
wes.suge schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:05:
[...]

In dmz heb ik in de connectbox gedaan dat maakte geen verschil. En heb ook me connectbox in bridge mode gedaan en daarna dmz in me router ook het zelfde.
Zit net zelf weer te spelen en sta met een sniper ingezoomd op een hoek waar een vijand was en die komt hier voorzichtig de hoek om en als nog killt hij mij terwijl ik allang op dat punt stond gericht.
Lijk wel of je continue een second achterloopt.
En weet je waar de server zich bevind waar je verbinding mee maakt?
Als de ping/latency van je tegenstander lager is dan die van jou met de server hebben ze altijd een voorsprong.
En dit is vaak alleen op te lossen door dichterbij de desbetreffende server te verhuizen en daar een internet provider te kiezen.
Wat natuurlijk idioot klinkt maar wel de werkelijkheid is.
Daarom heb je vaak bij veel games de keuze op welke server je wil spelen. En dan altijd kiezen voor een server met de laagste ping/latency.
Als een server om de 20ms aangeeft voor jou is dat beter als een server met 120ms voor jou.

Meeste game servers proberen dit te syncen zodat beide een response op het zelfde moment krijgen maar dit werkt niet altijd even goed.

Dus als jij hem ziet en hij heeft 20ms naar de server dan moet jij een ping hebben van 1000ms wil je een seconde achterlopen.
1 seconde is namelijk 1000milliseconde.
Dus als jij een ping hebt van b.v. 50ms en je drukt de knop om te springen in duurt het 0.050 seconden voordat de server jou knopdruk kan registreren en jou het resultaat terug stuurt zodat jij je poppetje ziet springen.
Maarja tijdens het gamen kan je vaak geen verschil maken tussen een seconde en een halve seconde of minder.
Call of Duty staat er sowieso om bekent voor dat andere altijd een voorsprong hebben.
Het kan gebeuren dat je een keer een server in Nederland hebt en dat merk je vaak als je veel kills maakt opeens en andere je niet dood kunnen krijgen.
Dan zijn het vaak de Amerikanen die dan jou probleem hebben en gaan schreeuwen dat je cheat.

Ziggo heeft 2 connectboxen die exact op elkaar lijken.
1 van Compal en 1 van Arris.
Heb beiden geprobeerd en nooit issues met de modems zelf niet tijdens gamen.

Sommige hebben last van packetloss wat je ping kan/zal beinvloeden.
En jij zou daar 1 van kunnen zijn alleen is daar geen oplossing voor.
Althans niet bij Ziggo.
Want een ouder modem terug sturen is niet mogelijk.
Ook niet het wisselen van merken.

Als dit echt een probleem is dan zou je van provider moeten switchen en dat brengt vaak extra kosten met zich mee.
En dan is er de vraag of dit dan ook daadwerkelijk je probleem oplost.

Ping is a b1tch lol

[ Voor 36% gewijzigd door FQYPW op 05-02-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes.suge
FQYPW schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:54:
[...]

En weet je waar de server zich bevind waar je verbinding mee maakt?
Als de ping/latency van je tegenstander lager is dan die van jou met de server hebben ze altijd een voorsprong.
En dit is vaak alleen op te lossen door dichterbij de desbetreffende server te verhuizen en daar een internet provider te kiezen.
Wat natuurlijk idioot klinkt maar wel de werkelijkheid is.
Daarom heb je vaak bij veel games de keuze op welke server je wil spelen. En dan altijd kiezen voor een server met de laagste ping/latency.
Als een server om de 20ms aangeeft voor jou is dat beter als een server met 120ms voor jou.

Meeste game servers proberen dit te syncen zodat beide een response op het zelfde moment krijgen maar dit werkt niet altijd even goed.

Dus als jij hem ziet en hij heeft 20ms naar de server dan moet jij een ping hebben van 1000ms wil je een seconde achterlopen.
1 seconde is namelijk 1000milliseconde.
Dus als jij een ping hebt van b.v. 50ms en je drukt de knop om te springen in duurt het 0.050 seconden voordat de server jou knopdruk kan registreren en jou het resultaat terug stuurt zodat jij je poppetje ziet springen.
Maarja tijdens het gamen kan je vaak geen verschil maken tussen een seconde en een halve seconde of minder.
Call of Duty staat er sowieso om bekent voor dat andere altijd een voorsprong hebben.
Het kan gebeuren dat je een keer een server in Nederland hebt en dat merk je vaak als je veel kills maakt opeens en andere je niet dood kunnen krijgen.
Dan zijn het vaak de Amerikanen die dan jou probleem hebben en gaan schreeuwen dat je cheat.

Ziggo heeft 2 connectboxen die exact op elkaar lijken.
1 van Compal en 1 van Arris.
Heb beiden geprobeerd en nooit issues met de modems zelf niet tijdens gamen.

Sommige hebben last van packetloss wat je ping kan/zal beinvloeden.
En jij zou daar 1 van kunnen zijn alleen is daar geen oplossing voor.
Althans niet bij Ziggo.
Want een ouder modem terug sturen is niet mogelijk.
Ook niet het wisselen van merken.

Als dit echt een probleem is dan zou je van provider moeten switchen en dat brengt vaak extra kosten met zich mee.
En dan is er de vraag of dit dan ook daadwerkelijk je probleem oplost.

Ping is a b1tch lol
Ok bedankt voor je uitgebreide antwoord en heb gekeken voor een ander provider en enigste optie is dsl en de centrale zit ongeveer 1km van me huis en is dat nu ver of een goeie afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
wes.suge schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:14:
[...]

Ok bedankt voor je uitgebreide antwoord en heb gekeken voor een ander provider en enigste optie is dsl en de centrale zit ongeveer 1km van me huis en is dat nu ver of een goeie afstand?
Dat garandeert alleen dat je een goede internet verbinding hebt naar de server van de provider die je vanaf daar het internet op gooit.
Maar bij gamen gaat het om de afstand tussen de server van je provider en de server waar de game vanaf gehost word.
Maar het zou net zo goed het probleem kunnen oplossen.
Maar dat is een stap die je zelf moet ondergaan.
Trial & Error noem ik dit process.
Het vervelende is dat dit natuurlijk geld kost.
Maarja als het werkt is het geen slechte optie geweest.

Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
FQYPW schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Dat garandeert alleen dat je een goede internet verbinding hebt naar de server van de provider die je vanaf daar het internet op gooit.
Maar bij gamen gaat het om de afstand tussen de server van je provider en de server waar de game vanaf gehost word.
Maar het zou net zo goed het probleem kunnen oplossen.
Maar dat is een stap die je zelf moet ondergaan.
Trial & Error noem ik dit process.
Het vervelende is dat dit natuurlijk geld kost.
Maarja als het werkt is het geen slechte optie geweest.

Success.
Daarnaast connectbox is een ramp voor gaming

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: onderschat daarnaast ook niet de invloed van je TV (en mn de input-lag) bij online gamen. Dat zal nu niet de oorzaak van je online lag zijn, maar het zal wel bijdragen in je slechte online FPS ervaring,

Toen ik mijn PS4 verving door een PS4 pro ging voor mijn gevoel het online gamen ook een stuk beter, puur omdat de 4K tv het beeld niet hoefde op te schalen (al stond ie eerder ook al op de game modus). En dat verschil merkte ik veel duidelijk online dan in offline games.

-> Dus kijk even of je TV in de juiste modus staat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
New Yorker schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Daarnaast connectbox is een ramp voor gaming
Ik denk dat dit per regio verschilt.
Heb hier geen problemen mee en 0% packetlos met games and overal onder de 30ms verbinding.
Dus ligt het niet direct aan de connectbox anders had ik hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:47:
Tip: onderschat daarnaast ook niet de invloed van je TV (en mn de input-lag) bij online gamen. Dat zal nu niet de oorzaak van je online lag zijn, maar het zal wel bijdragen in je slechte online FPS ervaring,

Toen ik mijn PS4 verving door een PS4 pro ging voor mijn gevoel het online gamen ook een stuk beter, puur omdat de 4K tv het beeld niet hoefde op te schalen (al stond ie eerder ook al op de game modus). En dat verschil merkte ik veel duidelijk online dan in offline games.

-> Dus kijk even of je TV in de juiste modus staat
Dit is inderdaad ook een ding.
Dit had ik met een Philips TV waar ik ook vertraagd beeld had.
Maar dit was niet op te lossen.
Had ook ghosting erop.
Andere TV gekocht en probleem op gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dap
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
De regio of wat dan ook heeft niets met het hele gebeuren te maken. Het is heel simpel zo dat de processor in de Arris en Compal modem te traag is. Het netwerk van Ziggo is ook niet het probleem maar die modems wel.
Je kan vanuit de modem zelf een ping doen. Laat deze ping 60x uitvoeren dan zal je zien dat de ping tijden zo hard oplopen dat spelen onmogelijk is. Ik heb na een hoop stampei een Technicolor TC7210 gekregen en het probleem was direct opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 13:54
Beetje oud topic, maar ik wil toch even reageren.

Ik heb hier dezelfde problemen (sinds ik de Connect Box heb van Ziggo waar ik al >15 jaar bij zit).

Sinds de komst van de Connect Box is het gamen nooit meer geweest zoals het was. Lang verhaal kort:
Lag spikes (met als in-game resultaat het om-de-hoek-doodgaan etc).

Ik ben inmiddels 4 Connect boxen verder, nooit een significante verbetering gezien.
En most important: -BRIGDE MODE heeft geen ZIN! Dit lost bij mij (en zo te lezen op het ziggo-forum ook bij anderen) niets op! Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de Puma 6 chipset. Of te wel, hopen dat Ziggo snel een nieuwe modem released. Of een andere provider. Als iemand een oplossing of suggestie heeft hoor ik het graag.

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik heb zelf inmiddels een DSL internet met youfone. Het is zeg maar veel stabieler en lager ping dan Ziggo maar ik ga wel achterruit met download snelheid. (500 vs 100)

Weg

Pagina: 1