Wel verbinding met Wifi maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:52
Hallo,

Ik heb een abonnement bij Telfort / KPN en heb van hun de Experia V10a box.
Verder maak ik gebruik van TP-Link TL-WPA4220TKIT WiFi 500 Mbps 3 adapters om het signaal in mijn huis te versterken.

Nu merk ik dat het signaal regelmatig wegvalt en zie ik dan op mijn mobiel de melding: verbonden maar geen internet. De apparatuur dit via de kabel is aangesloten heeft dan wel gewoon internet.

De melding: verbonden maar geen internet geeft volgens mij toch aan dat het Wifi systeem opzich goed werkt maar dat waarschijnlijk het signaal vanuit de Telfort box niet goed is?

Is dat een juiste conclusie?

Kan ik dat op de een of andere manier monitoren want ik zal dan de helpdesk van Telfort moeten zien te overtuigen dat de box niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die telfort box is prima, anders werkte het bedraad ook niet :)

De oorzaak hiervan ligt meestal in een netwerkswitch waarbij de DNS verandert. DIkke kans dat je dan even van de wifi af bent geweest en op 4g zat en vervolgens weer terug, of omgekeerd.
ZIt hem dus in je wifi instellingen.
Heb je overal het zelfde SSID gebruikt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-01 11:05
Kun je pingen naar de Experia V10a box?

Wat voor IP krijg je al je verbind met de Experia V10a box en wat voor ip als je verbind met de TP link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
The Eagle schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:50:
Die telfort box is prima, anders werkte het bedraad ook niet :)

De oorzaak hiervan ligt meestal in een netwerkswitch waarbij de DNS verandert. DIkke kans dat je dan even van de wifi af bent geweest en op 4g zat en vervolgens weer terug, of omgekeerd.
ZIt hem dus in je wifi instellingen.
Heb je overal het zelfde SSID gebruikt?
Ja ik heb overal dezelfde SSID in gebruik.
Het betreft overigens niet alleen de mobiel waarbij ik problemen heb maar ook de laptops hebben dit dan.
[b]
Wat voor IP krijg je al je verbind met de Experia V10a box en wat voor ip als je verbind met de TP link
Ga ik vanavond proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
DamianH schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:50:

Hoe doe ik dat trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Als je een laptop aan het netwerk van de experia box hangt open dan CMD (windows toets + R en dan cmd), vervolgens typ je in ''ipconfig" en zoek naar je wifi netwerk adapter en dan de default gateway ip adres kopieeren, Nu kun je gaan verbinden met de TP link netwerk en typ je "ping xx.xx.xx.xx" (IP van de default gateway in) als je dat resultaat hierin wil posten kunnen we daarna verder kijken + het resultaat van de '''ipconfig'

[ Voor 15% gewijzigd door Hodam op 27-01-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
bruce the boss schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:47:
Ik heb een abonnement bij Telfort / KPN en heb van hun de Experia V10a box.
Verder maak ik gebruik van TP-Link TL-WPA4220TKIT WiFi 500 Mbps 3 adapters om het signaal in mijn huis te versterken.
Dit is dus powerline communicatie (PLC)? Plug je deze dingen in het stopcontact?
Nu merk ik dat het signaal regelmatig wegvalt en zie ik dan op mijn mobiel de melding: verbonden maar geen internet. De apparatuur dit via de kabel is aangesloten heeft dan wel gewoon internet.
PLC kan werken, maar kan ook erg onstabiel zijn. Voor een stabiele netwerkverbinding maak je bij voorkeur gebruik van een netwerkkabel. Dat is vrijwel altijd mogelijk. maar soms niet. Waarom de keuze voor PLC?
De melding: verbonden maar geen internet geeft volgens mij toch aan dat het Wifi systeem opzich goed werkt maar dat waarschijnlijk het signaal vanuit de Telfort box niet goed is?
Je blijft inderdaad verbonden met het access point van de PLC adapter, maar als het signaal naar die adapter ontoereikend is heb je effectief geen netwerkcommunicatie. Als de verbinding goed is kun je een ping respons verwachten, als de verbinding slecht is niet of met veel vertraging.
Kan ik dat op de een of andere manier monitoren want ik zal dan de helpdesk van Telfort moeten zien te overtuigen dat de box niet goed is.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk als de verbinding met netwerkkabel wel goed werkt. Ik schat in dat de soort verbinding (PLC) in jouw geval niet goed (meer) werkt.
The Eagle schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:50:
De oorzaak hiervan ligt meestal in een netwerkswitch waarbij de DNS verandert. DIkke kans dat je dan even
Het woord switch is binnen NT wat lastig :)

Je bedoelt in dit geval denk ik de engelse vertaling van het werkwoord wisselen (to switch), en niet een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Het onderstaande krijg ik bij ipconfig.
Microsoft Windows [Version 10.0.18363.592]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\bruce>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : home

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 1:

Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 2:

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . : home
Link-local IPv6 Address . . . . . : hier staan cijfers en letters
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.128
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.254

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

C:\Users\bruce>
Maar wat is nu de "wifi netwerk adapter en dan de default gateway ip adres"?

Sorry maar dit is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
bruce the boss schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:39:
Maar wat is nu de "wifi netwerk adapter en dan de default gateway ip adres"?
Achter gateway staat het ip-adres van je router (dat is namelijk je “toegangspoort” tot internet). Dus dat adres is in dit geval 192.168.2.254.

De computer waarop je ipconfig hebt getyped heeft nummer 192.168.2.128

Maar ik betwijfel of een ping naar de gateway veel gaat verklaren. Als het niet of slecht werkt weet je min if meer wat je nu weet, en als het wel werkt kan het op een willekeurig ander moment niet meer werken als de PLC verbinding niet stabiel is. Je stroomnet is gemakkelijk verstoort door andere apparaten zoals bijvoorbeeld een omvormer voor zonnepanelen.

Zie voor Windows ping parameters zoals /t:
https://docs.microsoft.co...ion/windows-commands/ping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Meet de ping naar de modem als de verbinding werkt en als deze niet werkt. Waarschijnlijk zul je in het laatste geval hoge pingtijden en packet loss zien. We zijn benieuwd naar je bevindingen.

Je voert op de command prompt ping 192.168.2.254 -t in drukt op enter. Je krijgt dan een continue ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Palo Alto schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Maar ik betwijfel of een ping naar de gateway veel gaat verklaren.
Doormiddel van het pingen naar de router kunnen we bekijken of er verschil zit in de pingtijden en of er eventueel packet loss is.
EricJH schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 05:36:
Meet de ping naar de modem als de verbinding werkt en als deze niet werkt. Waarschijnlijk zul je in het laatste geval hoge pingtijden en packet loss zien. We zijn benieuwd naar je bevindingen.

Je voert op de command prompt ping 192.168.2.254 -t in drukt op enter. Je krijgt dan een continue ping.
Als je dit zou willen uitvoeren kunnen we je mogelijk verder helpen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
DamianH schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:46:
Doormiddel van het pingen naar de router kunnen we bekijken of er verschil zit in de pingtijden en of er eventueel packet loss is.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat ping doet, maar internet via kabelverbinding werkt blijkbaar prima. Mijn inschatting is dus dat het meest waarschijnlijk in een brakke verbinding over PLC zit. En dan krijg je net zo goed packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Palo Alto schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:56:
[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen wat ping doet, maar internet via kabelverbinding werkt blijkbaar prima. Mijn inschatting is dus dat het meest waarschijnlijk in een brakke verbinding over PLC zit. En dan krijg je net zo goed packet loss.
Daarom is het wel eerst handig dat je dit stap voor stap netjes aan hem uitlegt en hem met zen allen helpt.
Dit zouden we kunnen doen door middel van zoveel mogelijk problemen uit te sluiten.
Waar we dus mee bezig waren...
Palo Alto schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Achter gateway staat het ip-adres van je router (dat is namelijk je “toegangspoort” tot internet). Dus dat adres is in dit geval 192.168.2.254.

De computer waarop je ipconfig hebt getyped heeft nummer 192.168.2.128

Maar ik betwijfel of een ping naar de gateway veel gaat verklaren. Als het niet of slecht werkt weet je min if meer wat je nu weet, en als het wel werkt kan het op een willekeurig ander moment niet meer werken als de PLC verbinding niet stabiel is. Je stroomnet is gemakkelijk verstoort door andere apparaten zoals bijvoorbeeld een omvormer voor zonnepanelen.

Zie voor Windows ping parameters zoals /t:
https://docs.microsoft.co...ion/windows-commands/ping
DamianH schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Als je een laptop aan het netwerk van de experia box hangt open dan CMD (windows toets + R en dan cmd), vervolgens typ je in ''ipconfig" en zoek naar je wifi netwerk adapter en dan de default gateway ip adres kopieeren, Nu kun je gaan verbinden met de TP link netwerk en typ je "ping xx.xx.xx.xx" (IP van de default gateway in) als je dat resultaat hierin wil posten kunnen we daarna verder kijken + het resultaat van de '''ipconfig'
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Sorry voor de late reactie maar ik kreeg na jaren weer eens "de griep" op bezoek en dat was toch iets zwaarder dan een verkoudheidje :(

Ik heb een ping uitgevoerd en kreeg de onderstaande gevens en ik zal ook proberen dit te doen zodra ik geen Wifi/internet heb maar dat kan ik niet plannen .........

Microsoft Windows [Version 10.0.18363.592]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\bruce>ping 192.168.2.254

Pinging 192.168.2.254 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.2.254: bytes=32 time=7ms TTL=64
Reply from 192.168.2.254: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 192.168.2.254: bytes=32 time=9ms TTL=64
Reply from 192.168.2.254: bytes=32 time=5ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.2.254:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 5ms, Maximum = 9ms, Average = 6ms

C:\Users\bruce>

Acties: