Hallo Allemaal,
Ik wil een nieuwe allround desktop pc samenstellen en was benieuwd of ik met onderstaande samenstelling op de goede weg zit of dat sommige onderdelen juist te zwaar of te ligt zijn. Ik heb de BB-guide enig sinds als leidraad gebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De Pc gaat gebruikt worden voor allround desktop gebruik, denk aan browsen, mailen wat foto bewerking ook wil ik er een VM op laten draaien met VMwareplayer
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs maar zat zelf te denken dat ik rond de €750,- a €800,- een heel eind moet kunnen komen. goedkoper is natuurlijk altijd fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren van de bestaande pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 2 4TB disks in Mirror in het systeem zetten voor data opslag denk voornamelijk aan foto's. OS wil ik laten draaien op een SSD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mogelijkheid om 2 monitoren aan te sluiten.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Zoals al eerder aangegeven zou ik graag jullie input willen om te kijken of ik met dit systeem op de goede weg zit, of er zaken zijn die ik beter anders zou kunnen doen of eventueel goedkoper kunnen omdat ik te zware of componenten gebruikt heb of juist componenten waarvan ik beter een wat duurder variant kan nemen omdat dit de performance flink ten goede komt.
Ik heb tot nu toe onderstaande wensenlijstje samen gesteld.
Ik heb voor dit moederbord gekozen zodat ik eventueel de toekomst de processor nog zou kunnen uitbreiden naar een 3000 serie.
Ik wil een nieuwe allround desktop pc samenstellen en was benieuwd of ik met onderstaande samenstelling op de goede weg zit of dat sommige onderdelen juist te zwaar of te ligt zijn. Ik heb de BB-guide enig sinds als leidraad gebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De Pc gaat gebruikt worden voor allround desktop gebruik, denk aan browsen, mailen wat foto bewerking ook wil ik er een VM op laten draaien met VMwareplayer
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs maar zat zelf te denken dat ik rond de €750,- a €800,- een heel eind moet kunnen komen. goedkoper is natuurlijk altijd fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren van de bestaande pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 2 4TB disks in Mirror in het systeem zetten voor data opslag denk voornamelijk aan foto's. OS wil ik laten draaien op een SSD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mogelijkheid om 2 monitoren aan te sluiten.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Zoals al eerder aangegeven zou ik graag jullie input willen om te kijken of ik met dit systeem op de goede weg zit, of er zaken zijn die ik beter anders zou kunnen doen of eventueel goedkoper kunnen omdat ik te zware of componenten gebruikt heb of juist componenten waarvan ik beter een wat duurder variant kan nemen omdat dit de performance flink ten goede komt.
Ik heb tot nu toe onderstaande wensenlijstje samen gesteld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 124,05 | € 124,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming D Radeon RX570 8G OC | € 131,- | € 131,- |
| 2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 90,- | € 180,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Force 500 | € 44,77 | € 44,77 |
| 1 | Kabels | Sharkoon SATA 3 45cm recht Blauw | € 4,49 | € 4,49 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 14,16 | € 14,16 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 70,95 | € 70,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,32 | ||
Ik heb voor dit moederbord gekozen zodat ik eventueel de toekomst de processor nog zou kunnen uitbreiden naar een 3000 serie.