Toon posts:

Failover Cluster Manager Clean Cluster Node

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het aanmaken van een failover cluster. Nu loop ik echter bij het begin al vast. Ik krijg deze melding:
An error occurred while creating the cluster and the nodes will be cleaned up. Use Clear-ClusterNode to manually clean up the nodes.

In PowerShell heb ik dus het commando Clear-ClusterNode, Yes, ingevoerd, maar daar wordt geen reactie op gegeven. Ook heb ik geprobeerd het geforceerd te cleanen, maar dan krijg ik een foutmelding.

Heb even afbeeldingen erbij gezet voor de duidelijkheid.
https://www.mupload.nl/img/g4wzglsxem7.jpg
https://www.mupload.nl/img/djlu3w2g3.jpg
https://www.mupload.nl/img/l3k8d0q0g7y9.jpg

Het OS is trouwens Windows Server 2012.
Wat kan ik doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:33
hoeveel nodes zijn al op?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Punkbuster nog geen 1. Ik begin dus echt vanaf het begin met een nieuw cluster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Zou je wel 2012 willen gebruiken hiervoor? Is al een gedateerd OS.
Indien mogelijk zou ik voor Server 2016 of 2019 gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Wat gebeurt er als je hem eens via de failover cluster manager aanmaakt i.p.v via powershell? Je zou ook op de nodes eerst een Validation test kunnen doen om te zien of je node er helemaal klaar voor is.

[ Voor 37% gewijzigd door HKLM_ op 27-01-2020 18:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@HKLM_ Dat heb ik als eerst geprobeerd, maar krijg precies hetzelfde. Validatietest is succesvol afgerond, maar snap niet waarom er staat ''use clear-clusternode''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:37:
@HKLM_ Dat heb ik als eerst geprobeerd, maar krijg precies hetzelfde. Validatietest is succesvol afgerond, maar snap niet waarom er staat ''use clear-clusternode''.
Hier lijkt een soort van oplossing te staan.(het lijkt een priviledge issue)

https://social.technet.mi...forum=winserverClustering

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ditch eerst server 2012 en ga gelijk naar server 2019 of 2016 wanneer dat te nieuw is. Server 2012 in al eeuwen end of life.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wim-Bart schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:20:
Ditch eerst server 2012 en ga gelijk naar server 2019 of 2016 wanneer dat te nieuw is. Server 2012 in al eeuwen end of life.
EOL pas in 2023, nu al wel uit mainstream support. Maar ben het wel met je eens, pak 2016/2019

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Oogje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:54:
[...]

EOL pas in 2023, nu al wel uit mainstream support. Maar ben het wel met je eens, pak 2016/2019
Zonder extended support is het End of Life. Maar om nu een cluster te bouwen die je binnenkort moet uitfaseren..... Ik beetje onnodige actie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Zonder extended support is het End of Life. Maar om nu een cluster te bouwen die je binnenkort moet uitfaseren..... Ik beetje onnodige actie.
EOL bij MS is het pas na de extended support fase, dan komen er geen security patches meer en die zijn er nu nog gewoon voor 2012. Windows 2008 is sinds 2 weken EOL.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Oogje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:46:
[...]

EOL bij MS is het pas na de extended support fase, dan komen er geen security patches meer en die zijn er nu nog gewoon voor 2012. Windows 2008 is sinds 2 weken EOL.
Porbleem met extend support is dat er geen bugs meer worden opgelost en alleen security updates komen.

Pagina: 1