Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem om video's te editen (Magix Video Deluxe Plus), mailen, surfen en administratie. Tegenwoordig gebruik ik de PC ook om te gamen (Assassin's Creed Black Flag en Odyssey. Wil ook Red Dead Redemption 2 erop gaan spelen.
Indien ik ga upgraden danwel vervangen, dan wil ik primair een duidelijke verbetering zien in het gamen.
Nu weet ik dat AC veel vergt van een systeem, maar wil het toch graag soepel kunnen spelen in full HD kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen hard budget vastgesteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De HDD en de videokaart wil ik niet vervangen. Monitor blijf ik ook gebruiken.
Mijn huidige config bestaat uit het volgende:
RAM geheugen is Corsair Vengeance LP. Op dit moment heb ik enkel 16 Gb in gebruik. Het systeem dateert van 2012. De videokaart is eind 2018 toegevoegd.
Over het algemeen werkt de PC prima, maar het spelen van AC Black Flag is dramatisch. Dit spel in 2018 gekocht. Videokaart gekocht en werkte prima: soepel spelen en graphics ook prima - op een oude monitor met lagere resolutie. Daarna huidige monitor in gebruik genomen, maar daarmee werd het spel al snel heel traag en schokkend.
Verder:
* SSD is enkel voor OS, Magix en wat andere software
* HDD opgedeeld in twee partities: een voor alle data, de ander voor de spellen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord, processor, aparte koeler en extra / nieuwe SSD nodig te hebben. Op basis van wat ik hier al heb gelezen heb, neem ik de BBG januari 2020 als uitgangspunt:
Of misschien toch de 3600 ipv 2600?
Is 2x16 GB aan te raden ipv 1x 32 GB RAM?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet wel stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee, heb hiermee geen ervaring en niet direct interesse om me hierin te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral jullie advies over wat nuttig en noodzakelijk is om te upgraden.
1. wat zijn de eisen (of beter gezegd jullie ervaringen) voor een systeem waarop ik AC (Black Flag en Odyssey) en Red Dead Redemption 2 soepel kan spelen met hoge videokwaliteit.
2. uitgaande van die eisen - waarmee kan ik de meeste performance winst halen v.w.b. upgraden?
3. is een aparte processorkoeler echt nodig? Ik heb het in mijn twee eerdere self-build configs wel gehad, maar lees op dit forum dat de stock koelers ook prima zijn indien je niet gaat overklokken. Ik heb mijn koelers destijds gekozen vanwege het geluid (of beter gezegd: omdat ze minder herrie maken dan de stock koelers).
4. de spellen staan nu op de HDD geïnstalleerd. is een significante verbetering van AC te verwachten als ik dit op de SSD installeer? Of is dat slechts een druppel op een gloeiende plaat?
Ik ben niet op zoek naar het beste of mooiste systeem, maar een systeem dat ruim voldoende is voor mijn behoeften en toekomstbestendig (goed te upgraden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem om video's te editen (Magix Video Deluxe Plus), mailen, surfen en administratie. Tegenwoordig gebruik ik de PC ook om te gamen (Assassin's Creed Black Flag en Odyssey. Wil ook Red Dead Redemption 2 erop gaan spelen.
Indien ik ga upgraden danwel vervangen, dan wil ik primair een duidelijke verbetering zien in het gamen.
Nu weet ik dat AC veel vergt van een systeem, maar wil het toch graag soepel kunnen spelen in full HD kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen hard budget vastgesteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De HDD en de videokaart wil ik niet vervangen. Monitor blijf ik ook gebruiken.
Mijn huidige config bestaat uit het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 3770 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H77-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS Radeon RX570 4G | € 224,90 | € 224,90 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 300R | € 91,55 | € 91,55 |
1 | Monitoren | Iiyama X2380HS Zwart | € 133,39 | € 133,39 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,84 |
RAM geheugen is Corsair Vengeance LP. Op dit moment heb ik enkel 16 Gb in gebruik. Het systeem dateert van 2012. De videokaart is eind 2018 toegevoegd.
Over het algemeen werkt de PC prima, maar het spelen van AC Black Flag is dramatisch. Dit spel in 2018 gekocht. Videokaart gekocht en werkte prima: soepel spelen en graphics ook prima - op een oude monitor met lagere resolutie. Daarna huidige monitor in gebruik genomen, maar daarmee werd het spel al snel heel traag en schokkend.
Verder:
* SSD is enkel voor OS, Magix en wat andere software
* HDD opgedeeld in twee partities: een voor alle data, de ander voor de spellen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord, processor, aparte koeler en extra / nieuwe SSD nodig te hebben. Op basis van wat ik hier al heb gelezen heb, neem ik de BBG januari 2020 als uitgangspunt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 124,05 | € 124,05 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 147,80 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 68,90 | € 68,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,75 |
Of misschien toch de 3600 ipv 2600?
Is 2x16 GB aan te raden ipv 1x 32 GB RAM?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet wel stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee, heb hiermee geen ervaring en niet direct interesse om me hierin te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral jullie advies over wat nuttig en noodzakelijk is om te upgraden.
1. wat zijn de eisen (of beter gezegd jullie ervaringen) voor een systeem waarop ik AC (Black Flag en Odyssey) en Red Dead Redemption 2 soepel kan spelen met hoge videokwaliteit.
2. uitgaande van die eisen - waarmee kan ik de meeste performance winst halen v.w.b. upgraden?
3. is een aparte processorkoeler echt nodig? Ik heb het in mijn twee eerdere self-build configs wel gehad, maar lees op dit forum dat de stock koelers ook prima zijn indien je niet gaat overklokken. Ik heb mijn koelers destijds gekozen vanwege het geluid (of beter gezegd: omdat ze minder herrie maken dan de stock koelers).
4. de spellen staan nu op de HDD geïnstalleerd. is een significante verbetering van AC te verwachten als ik dit op de SSD installeer? Of is dat slechts een druppel op een gloeiende plaat?
Ik ben niet op zoek naar het beste of mooiste systeem, maar een systeem dat ruim voldoende is voor mijn behoeften en toekomstbestendig (goed te upgraden).