Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hue Iris icm KaKu Klikaanklikuit ICS-2000 "offline"

Pagina: 1
Acties:

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Toch maar een apart topic omdat het net tussen wal en schip valt.
De mensen in het Hue topic hebben weinig ervaring met de koppeling met de ICS,
en andersom merk ik ook een kenniskloof.

Situatie
Ik heb verschillende apparaten aangesloten op mijn KaKu ICS-2000.
Waaronder wat HUE lampen. Ik heb dit al jaren draaien zonder problemen.
Sinds kort is er 1 Hue lamp welke problemen geeft (Iris)
De lamp staat dan "offline" in de ICS-2000 app en is niet meer te bedienen.
Dit is nu de 2e keer in een half jaar tijd.

Vervolgens ga ik maar met tegenzin het reset proces in om hem opnieuw te koppelen.
Dit is me de 1ste keer nog gelukt en was de lamp weer online voor een aantal maanden.

Nu is het vorige week weer gebeurd, en staat hij weer offline.
Helaas krijg ik de lamp nu niet meer in de reset modus,
en heb uiteindelijk de hoop opgegeven en maar een hele nieuwe Hue Iris lamp gekocht.

Koppelen, en in 5 seconden draaien maar!
Ik zet hem op zijn plekje (2m van de unit vandaan) en helaas hij is weer offline!!!
En wilt weer niet in de reset modus komen.

8)7 8)7

Wat ik wel eerlijk moet vertellen is dat ik bij beide de lamp "verlengd" heb door de stekker eraf te knippen,
en een draad erop te solderen van 2 meter.
Zou dit er dan mee te maken hebben? lijkt me erg sterk omdat hij gewoon prima brand.
En deze situatie ook 2 jaar lang gewerkt heeft.

Wat kan ik nog meer doen om dit werkend te krijgen?

Het resetten is ook een drama telkens weer.
Ik pak een willekeurige HUE afstandsbediening, ik hou de aan en uitknop 10 seconden ingedrukt tegen de voet aan. Maar ook dan gebeurd er niets.
Ook met een willekeurige KaKu afstandsbediening komt hij niet in reset modus.
(ik heb geen Hue bridge aangesloten omdat ik alleen de ICS-2000 gebruik)

Any tips?

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:44
Wij hebben ook een Hue die af en toe offline gaat met de ICS. Bij ons helpt het om de stekker eruit te trekken, even wachten en vervolgens weer erin doen. Soms een paar keer herhalen.

• C6DL
Leesaa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:39:
Wij hebben ook een Hue die af en toe offline gaat met de ICS. Bij ons helpt het om de stekker eruit te trekken, even wachten en vervolgens weer erin doen. Soms een paar keer herhalen.
Dit heb ik inmiddels al 100keer gedaan... helaas geen resultaat :|

• Leesaa
Heb je de klantenservice van Hue of Kaku al gecontacteerd? Op zich moet een verlenging van het snoer niet uitmaken lijkt me zolang hij het gedaan heeft.

• marcelloiets
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-03-2023
Bij mij precies hetzelfde. Stekker eruit en verbinding is offline en niet meer vanuit app te verbinden.

• C6DL
marcelloiets schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:01:
Bij mij precies hetzelfde. Stekker eruit en verbinding is offline en niet meer vanuit app te verbinden.
Inmiddels wel weer werkend of? .. ook een Hue lamp die je eigenlijk weg kan gooien ?

• Leesaa
Het is bij ons trouwens alleen de hue lamp die dit doet, de KAKU schakelaars werken gewoon normaal.

• marcelloiets
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-03-2023
Resetten van de Iris kan alleen met een Hue afstandsbediening. Opnieuw koppelen en de Iris werkt weer prima icm ICS. Stekker vd Iris er uit en weer onder stroom zetten, Iris offline, komt niet meer ‘in de lucht’ en is niet meer te verbinden.

• C6DL
Leesaa schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:41:
Het is bij ons trouwens alleen de hue lamp die dit doet, de KAKU schakelaars werken gewoon normaal.
Same here..

• C6DL
marcelloiets schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:13:
Resetten van de Iris kan alleen met een Hue afstandsbediening. Opnieuw koppelen en de Iris werkt weer prima icm ICS. Stekker vd Iris er uit en weer onder stroom zetten, Iris offline, komt niet meer ‘in de lucht’ en is niet meer te verbinden.
Dit lukt me dus ook niet...
De lamp komt niet in koppelmodus.
(hue remote tegen de lamp aanhouden nadat hij opnieuw stroom krijgt, en aan/uit 10 seconden indrukken)

• Leesaa
Ik heb een tijd terug ook een Hue Aurelle en Hue being geprobeerd te koppelen, dat lukte uiteindelijk met veel pijn en moeite. Ik moest toen inderdaad met de afstandbediening de lamp in een koppelmodus brengen maar dat lukte toen ook een hele tijd niet. Uiteindelijk was blijven proberen bij mij uiteindelijk de oplossing. Het koppelen van de hue play ging vrij simpel, maar heeft ook het probleem dat hij vaak offline gaat. Soms helpt het om de stekker van de ics eruit te trekken, daarna doet hij het weer. Soms trek ik gewoon de stekker eruit als ik de lamp uit wil hebben en dat niet lukt.

• fastshifter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik had ook problemen dat de Hue lampen opeens niet meer aan de ICS-2000 te koppelen waren. om gek van te worden. resetten van de Hue lampen via een ZYCT-202 deed uiteindelijk de truc (goede tip van KAKU helpdeks). Dit blijkt dus een andere vorm van reset te zijn dan de Hue lamp in koppelmodus brengen.

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-11 01:06
Ik ben ook tegen dit probleem aan gelopen en heb er een oplossing voor gevonden!

Als je ervoor zorgt dat de Hue lamp elke dag even een minuutje aan gaat dan gaat hij niet meer offline. Dat kun je met 2 regels in de ICS2000 eenvoudig doen.

Ik kwam hier achter omdat het elke keer mis was als we een weekje weg waren geweest. Waarom het zo is zou ik niet weten, misschien heeft Philips tegenwoordig een soort sjoemel software ingebouwd.

Anyway, dit werkt. Enjoy!

• Schouteng
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Na de aankoop van de Hue Iris(is een lamp met Zigbee protocol) lukte het mij niet om hem aan te melden op mijn ICS200(ondersteund Zigbee protocol). Met wat zoeken op internet kwam ik al heel snel op deze topic. Met alles op deze topic lukte het mij nog niet aangezien het hier verder niet verteld wordt.
Met wat vogelen is het mij gelukt om de Hue Iris in leermodus te zetten en aan te melden op de iCS2000. Heb je dit gedaan dan werkt alleen de de slimme dimmer van Hue niet meer op de Hue Iris lamp. Meld je de Hue slimme dimmer nu aan op de lamp dan werkt de ICS2000 niet meer op de Hue Iris. Nadat ik deze dimmer had gereset(met de setup knop bij de platte-cel-batterij) kon ik hem in leermodus zetten en aanmelden op de ICS2000. Grappige is dat je hem daarna ook weer kan aanmelden op de Hue Iris lamp zelf en dat nu beide, de ICS2000 en de Hue slimme dimmer afstandbediening, volledig werken.
Nadat ik dit allemaal in de buurt van mijn ICS2000 had gedaan(vereist voor premium line Kaku Zigbee producten) en de lamp weer op zijn plek in de slaapkamer plaatste was hij direct offline voor de ICS2000. Dit probleem wordt in deze topic besproken. Of ik de lamp met de ICS2000 nou "aan" of "uit" zette, hij bleef offline. Per toeval had ik de Zigbee lamp ook in een Zigbee groep(aangemaakt in mijn ICS2000) geplaatst en kwam ik er achter dat als je een Zigbee groep "aan" of "uit" zet de Hue Iris direct bedienbaar is en niet meer in offline modus staat.
Oplossing voor het offline probleem lijkt dus tamelijk simpel(hopelijk is dit ook de oplossing zodat de Hue Iris niet elke dag een keer "aan" en "uit" gezet moet worden). Maak een Zigbee groep aan op de ICS200, plaats de Hue Iris in deze groep, en je lamp is met deze groep te bedienen en de offline modus vervalt!

Veel plezier ermee!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
fastshifter schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:46:
Ik had ook problemen dat de Hue lampen opeens niet meer aan de ICS-2000 te koppelen waren. om gek van te worden. resetten van de Hue lampen via een ZYCT-202 deed uiteindelijk de truc (goede tip van KAKU helpdeks). Dit blijkt dus een andere vorm van reset te zijn dan de Hue lamp in koppelmodus brengen.
Zou je kunnen beschrijven hoe deze reset werkt met de ZYCT‐202?

• FITO
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-11 12:30
Dacht dat offline eerder iets te maken heeft met een slecht bereik. Zoals schakelaars in een kast met veel electra bedrading of schakelaars waar geen stroom op staat. Als je een kaku pagina refresh doet in de app verdwijnen de meeste offline meldingen wel. Betekend niet dat hij niet meer gekoppeld is is mijn ervaring.
Pagina: 1