Fijn om te zien dat er gelukkig mensen zijn die wél constructief willen reageren. Ben normaliter wat anders gewend van tweakers
Voor de groep wel constructief reagerenden: thanks voor de antwoorden!
Angeloonie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:28:
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de andere partij. Misschien vind hij dat realistisch, misschien ziet hij Euro-tekens en wil hij veel meer. Wij kunnen dat niet weten.
Ik zou zeggen, begin met wat je in gedachten hebt, en kijk maar wat voor reactie je krijgt.
Thanks, daar leek het inderdaad op na wat inlezen hier op het forum! Ik dacht door mijn vraag te stellen misschien inzicht te krijgen in best practices op dit gebied van mensen die er al wat ervaring mee hadden. Ik wil natuurlijk wel serieus genomen worden met het bod dat ik doe

frumper schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:30:
Kort door de bocht: wat de gek er voor geeft.
Is het domein van een eindgebruiker geweest dan heb je kans dat je daar mee wegkomt. Is het van iemand die vaker met domeinen handelt ga je zo richting een paar honderd euro, afhankelijk van de domeinnaam.
Lastig om zo in te kunnen schatten.
In dit geval van de eindgebruiker geweest.
Kek schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:31:
Geef aan wie je bent, en wat je er mee wil gaan doen.
Ik zie dat mensen sneller hoge bedragen gaan vragen als je het bedrijfsmatig wil gaan gebruiken.
Voor persoonlijk gebruik zijn een paar tientjes voor de moeite enzo meestal voldoende..
Goeie! Dat ga ik meenemen, thanks

NotSoSteady schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:32:
Hoe moeten wij dat in godsnaam zeggen? Je geeft geen informatie over de naam, de geschiedenis of wat dan ook. Een domeinnaam kan veel waard zijn, maar ook helemaal niets. Zonder enige informatie is daar geen zinnig woord over te zeggen.
- Is het een domeinnaam met een enkel woord?
- Is het een domeinnaam waar vaak op wordt gezocht?
- Is het een domeinnaam dat op de interesse kan rekenen van heel Nederland?
Er werd mij ook niet duidelijk welke factoren er wel het zwaarst meewegen in het bepalen van de waarde. Ik hoopte daar achter te komen door deze vraag. Om antwoord te geven op jouw vragen:
- Het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
- Zoekvolume is niche en ligt laag, sws geeft de site een 200 statuscode maar is er geen content dus zal weer helemaal opnieuw moeten gaan ranken, ben ik mij van bewust

- Nee, niche.
mcDavid schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:34:
Alles tussen een paar tientjes en een paar ruggen....
persoonlijk, zou ik het je afraden. Verzin gewoon wat anders. Tenzij een domeinnaam echt al tientallen jaren niet meer gebruikt wordt is het het gedoe, de mogelijke reputatie die het domein meedraagt, etc gewoon niet waard.
En bedenk dat het feit dat er geen website op gehost wordt, niet betekent dat het domein niet gebruikt wordt. Het kan ook gebruikt worden voor email, allerhande API's, CDN's etc.
Thanks! Neem ik mee.
HenkEisDS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:34:
Kun je de domeinnaam hier delen of hou je die liever geheim?
Ik denk dat minimaal 100 euro realistisch is. En dat is niet vanwege de waarde van het domein, maar vanwege de tijd die de andere partij er in moet steken. Communiceren met jou, formulier invullen, link doorsturen naar jou, etc.
Daarnaast kun je kijken naar de SEO waarde, hoeveel backlinks bestaan er en zijn die waardevol voor jou?
Ook zou ik kijken of het domein niet op een spam blacklist staat oid.
En de andere partij gaat natuurlijk kijken wat zijn of haar gemiste kansen zijn als ze het domein niet meer bezitten. Daar heb jij natuurlijk niets mee te maken, maar is wel iets waar je rekening mee moet houden.
edit: Tevens krijg je met die domeinnaam ook toegang tot zijn of haar email want je kunt catch-all doen, kun je bij sommige services misschien niet meer registeren omdat er al een gebruiker bestaat voor dat domein en zal de spam naar je domein niet langzaam groeien maar vanaf dag 1 vol aan staan.
Zie hierboven voor de url. Als ik de oude website bekijk zullen er niet veel backlinks op gestaan hebben en lijkt mij sterk dat met hoe het er nu voor staat de site ook maar enige SEO waarde genereert

Goede tip mbt de spam, dat zijn de waardevolle zaken om mee te nemen in de overweging.
Bamisaus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:39:
Onderhandelingstechnisch zou ik mijn bod laag inzetten om je eigen kader aan te geven. Stel €50,00.
De persoon in kwestie zal hier een terugkoppeling op geven. Deze terugkoppeling zal zijn dat hij dit in de buurt vind liggen en een tegenbod van €100 doen. Ligt het niet in de buurt, dan zal hij aangeven dat hij bijvoorbeeld aan €500 of €1000 euro zat te denken.
Nu heb je in elk geval een kader, en kun je zelf beslissen welk bedrag je uit wilt geven. Vervolgens dooronderhandelen en bij geen deal een andere domeinnaam uitzoeken!
Will do!
Is vooral het ijdelheidsargument denk ik! Bovendien is de content gericht op NL. Wordt niets met Mistral trouwens