Prijs overname .nl domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Ik wil graag een .nl domeinnaam overnemen. Volgens SIDN is de domeinnaam ergens in 2008 geregistreerd. Het lijkt er verder op in de waybachmachine dat de website die erop gebouwd is in ieder geval vanaf de 2e helft van 2018 niet meer in de lucht is geweest.

Ik heb de tegenpartij gecontacteerd voor een overname, hij staat daar positief tegenover en vraagt wat ik er voor over heb. Het antwoord daarop voor mij is zo min mogelijk. Mijn vraag aan jullie is: wat is een realistisch bod om te doen? Hij heeft het zelf gebruikt als een minimale website met informatie over workshops die hij gaf zag ik en ik wil het gaan gebruiken voor het schrijven van blogcontent.

Zijn de administratieve kosten bijvoorbeeld voor 2008-nu realistisch? Iets anders?

PSN: MrMistral

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de andere partij. Misschien vind hij dat realistisch, misschien ziet hij Euro-tekens en wil hij veel meer. Wij kunnen dat niet weten.

Ik zou zeggen, begin met wat je in gedachten hebt, en kijk maar wat voor reactie je krijgt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:22
Kort door de bocht: wat de gek er voor geeft.

Is het domein van een eindgebruiker geweest dan heb je kans dat je daar mee wegkomt. Is het van iemand die vaker met domeinen handelt ga je zo richting een paar honderd euro, afhankelijk van de domeinnaam.
Lastig om zo in te kunnen schatten.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:52
Het is hier geen HK

[ Voor 69% gewijzigd door MisteRMeesteR op 28-01-2020 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:56

Kek

3flix

Geef aan wie je bent, en wat je er mee wil gaan doen.

Ik zie dat mensen sneller hoge bedragen gaan vragen als je het bedrijfsmatig wil gaan gebruiken.

Voor persoonlijk gebruik zijn een paar tientjes voor de moeite enzo meestal voldoende..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 19:18
Hoe moeten wij dat in godsnaam zeggen? Je geeft geen informatie over de naam, de geschiedenis of wat dan ook. Een domeinnaam kan veel waard zijn, maar ook helemaal niets. Zonder enige informatie is daar geen zinnig woord over te zeggen.
  • Is het een domeinnaam met een enkel woord?
  • Is het een domeinnaam waar vaak op wordt gezocht?
  • Is het een domeinnaam dat op de interesse kan rekenen van heel Nederland?

[ Voor 67% gewijzigd door NotSoSteady op 27-01-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 07:34
Kun je de domeinnaam hier delen of hou je die liever geheim?

Ik denk dat minimaal 100 euro realistisch is. En dat is niet vanwege de waarde van het domein, maar vanwege de tijd die de andere partij er in moet steken. Communiceren met jou, formulier invullen, link doorsturen naar jou, etc.

Daarnaast kun je kijken naar de SEO waarde, hoeveel backlinks bestaan er en zijn die waardevol voor jou?

Ook zou ik kijken of het domein niet op een spam blacklist staat oid.

En de andere partij gaat natuurlijk kijken wat zijn of haar gemiste kansen zijn als ze het domein niet meer bezitten. Daar heb jij natuurlijk niets mee te maken, maar is wel iets waar je rekening mee moet houden.

edit: Tevens krijg je met die domeinnaam ook toegang tot zijn of haar email want je kunt catch-all doen, kun je bij sommige services misschien niet meer registeren omdat er al een gebruiker bestaat voor dat domein en zal de spam naar je domein niet langzaam groeien maar vanaf dag 1 vol aan staan.

[ Voor 17% gewijzigd door HenkEisDS op 27-01-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Alles tussen een paar tientjes en een paar ruggen....

persoonlijk, zou ik het je afraden. Verzin gewoon wat anders. Tenzij een domeinnaam echt al tientallen jaren niet meer gebruikt wordt is het het gedoe, de mogelijke reputatie die het domein meedraagt, etc gewoon niet waard.

En bedenk dat het feit dat er geen website op gehost wordt, niet betekent dat het domein niet gebruikt wordt. Het kan ook gebruikt worden voor email, allerhande API's, CDN's etc.

[ Voor 24% gewijzigd door mcDavid op 27-01-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Ergens tussen de 10 en de 30.000.000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Kek schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:31:

Ik zie dat mensen sneller hoge bedragen gaan vragen als je het bedrijfsmatig wil gaan gebruiken.

Voor persoonlijk gebruik zijn een paar tientjes voor de moeite enzo meestal voldoende..
Precies dit.

Ik ben eens het halve land doorgereden met enkele dozen Bosche Bollen van Jan de Groot om die op kantoor af te leveren. Kost wel iets meer dan een paar tientjes (:P), maar het gevoel en verhaal dat beide partijen er aan over houden is dikke prima d:)b

Voorstel kwam van de directeur van het bedrijf nadat ik de motivatie (emaildomein, privewebsite) had uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 13:58
Onderhandelingstechnisch zou ik mijn bod laag inzetten om je eigen kader aan te geven. Stel €50,00.
De persoon in kwestie zal hier een terugkoppeling op geven. Deze terugkoppeling zal zijn dat hij dit in de buurt vind liggen en een tegenbod van €100 doen. Ligt het niet in de buurt, dan zal hij aangeven dat hij bijvoorbeeld aan €500 of €1000 euro zat te denken.
Nu heb je in elk geval een kader, en kun je zelf beslissen welk bedrag je uit wilt geven. Vervolgens dooronderhandelen en bij geen deal een andere domeinnaam uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb voor mijn voornaamachternaam.com 400 euro betaald en voor voornaamachternaam.nl 800 euro.
Degene waar ik het van overnam wist niet of ik het zakelijk of privé ging gebruiken.

Ik heb ook een andere url overgenomen, daar werd 5000 euro voor gevraagd maar dat vond ik te veel.
Hij heeft echter zijn registratie laten verlopen en toen heb ik hem gratis kunnen registreren. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Ernemmer op 27-01-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:25
wat de gek er voor geeft.
Zeg idd een bedrag van een paar tientjes. Als hij je vierkant uitlacht weet je voldoende ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 euro. Grofweg een tientje per jaar voor het domein sinds 2008 en van de resterende 180 euro kan je stevig uit eten met een lekkere fles wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:25
doe maar 3000 euro. Dan kan ik ook nog op vakantie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 07:34
En waarom wil je per se een .NL domein? .com, .io, .me, .app, .blog of wat denk je van mistral.mr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Fijn om te zien dat er gelukkig mensen zijn die wél constructief willen reageren. Ben normaliter wat anders gewend van tweakers 8)7

Voor de groep wel constructief reagerenden: thanks voor de antwoorden!
Angeloonie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:28:
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de andere partij. Misschien vind hij dat realistisch, misschien ziet hij Euro-tekens en wil hij veel meer. Wij kunnen dat niet weten.

Ik zou zeggen, begin met wat je in gedachten hebt, en kijk maar wat voor reactie je krijgt.
Thanks, daar leek het inderdaad op na wat inlezen hier op het forum! Ik dacht door mijn vraag te stellen misschien inzicht te krijgen in best practices op dit gebied van mensen die er al wat ervaring mee hadden. Ik wil natuurlijk wel serieus genomen worden met het bod dat ik doe :)
frumper schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:30:
Kort door de bocht: wat de gek er voor geeft.

Is het domein van een eindgebruiker geweest dan heb je kans dat je daar mee wegkomt. Is het van iemand die vaker met domeinen handelt ga je zo richting een paar honderd euro, afhankelijk van de domeinnaam.
Lastig om zo in te kunnen schatten.
In dit geval van de eindgebruiker geweest.
Kek schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:31:

Goeie! Dat ga ik meenemen, thanks :*)
NotSoSteady schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:32:
Hoe moeten wij dat in godsnaam zeggen? Je geeft geen informatie over de naam, de geschiedenis of wat dan ook. Een domeinnaam kan veel waard zijn, maar ook helemaal niets. Zonder enige informatie is daar geen zinnig woord over te zeggen.
  • Is het een domeinnaam met een enkel woord?
  • Is het een domeinnaam waar vaak op wordt gezocht?
  • Is het een domeinnaam dat op de interesse kan rekenen van heel Nederland?
Er werd mij ook niet duidelijk welke factoren er wel het zwaarst meewegen in het bepalen van de waarde. Ik hoopte daar achter te komen door deze vraag. Om antwoord te geven op jouw vragen:
- Het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

- Zoekvolume is niche en ligt laag, sws geeft de site een 200 statuscode maar is er geen content dus zal weer helemaal opnieuw moeten gaan ranken, ben ik mij van bewust :)
- Nee, niche.
mcDavid schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:34:
Alles tussen een paar tientjes en een paar ruggen....

persoonlijk, zou ik het je afraden. Verzin gewoon wat anders. Tenzij een domeinnaam echt al tientallen jaren niet meer gebruikt wordt is het het gedoe, de mogelijke reputatie die het domein meedraagt, etc gewoon niet waard.

En bedenk dat het feit dat er geen website op gehost wordt, niet betekent dat het domein niet gebruikt wordt. Het kan ook gebruikt worden voor email, allerhande API's, CDN's etc.
Thanks! Neem ik mee.
HenkEisDS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:34:
Kun je de domeinnaam hier delen of hou je die liever geheim?

Ik denk dat minimaal 100 euro realistisch is. En dat is niet vanwege de waarde van het domein, maar vanwege de tijd die de andere partij er in moet steken. Communiceren met jou, formulier invullen, link doorsturen naar jou, etc.

Daarnaast kun je kijken naar de SEO waarde, hoeveel backlinks bestaan er en zijn die waardevol voor jou?

Ook zou ik kijken of het domein niet op een spam blacklist staat oid.

En de andere partij gaat natuurlijk kijken wat zijn of haar gemiste kansen zijn als ze het domein niet meer bezitten. Daar heb jij natuurlijk niets mee te maken, maar is wel iets waar je rekening mee moet houden.

edit: Tevens krijg je met die domeinnaam ook toegang tot zijn of haar email want je kunt catch-all doen, kun je bij sommige services misschien niet meer registeren omdat er al een gebruiker bestaat voor dat domein en zal de spam naar je domein niet langzaam groeien maar vanaf dag 1 vol aan staan.
Zie hierboven voor de url. Als ik de oude website bekijk zullen er niet veel backlinks op gestaan hebben en lijkt mij sterk dat met hoe het er nu voor staat de site ook maar enige SEO waarde genereert :) Goede tip mbt de spam, dat zijn de waardevolle zaken om mee te nemen in de overweging.
Bamisaus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:39:
Onderhandelingstechnisch zou ik mijn bod laag inzetten om je eigen kader aan te geven. Stel €50,00.
De persoon in kwestie zal hier een terugkoppeling op geven. Deze terugkoppeling zal zijn dat hij dit in de buurt vind liggen en een tegenbod van €100 doen. Ligt het niet in de buurt, dan zal hij aangeven dat hij bijvoorbeeld aan €500 of €1000 euro zat te denken.
Nu heb je in elk geval een kader, en kun je zelf beslissen welk bedrag je uit wilt geven. Vervolgens dooronderhandelen en bij geen deal een andere domeinnaam uitzoeken!
Will do!
HenkEisDS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:51:
En waarom wil je per se een .NL domein? .com, .io, .me, .app, .blog of wat denk je van mistral.mr ?
Is vooral het ijdelheidsargument denk ik! Bovendien is de content gericht op NL. Wordt niets met Mistral trouwens ;)

PSN: MrMistral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:36
Bamisaus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:39:
Oneens. Als iemand met vijf tientjes aan kwam zetten voor mijn domein, zou ik het meteen niet meer als serieuze interesse beschouwen en het tijdverspilling vinden om er langer over door te gaan. De naam wekt ook bepaald niet de indruk dat dit voor privégebruik is. Liever in een keer een mooi bod, waardoor iemand meteen denkt: 'die kans laat ik niet liggen'. Ik sluit me daarom aan bij @Verwijderd: 'in elk geval alle kosten die in de tussentijd gemaakt zijn en daar een leuke bonus overheen'.

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 27-01-2020 17:38 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Z-Dragon schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Oneens. Als iemand met vijf tientjes aan kwam zetten voor mijn domein, zou ik het meteen niet meer als serieuze interesse beschouwen en het tijdverspilling vinden om er langer over door te gaan. De naam wekt ook bepaald niet de indruk dat dit voor privégebruik is. Liever in een keer een mooi bod, waardoor iemand meteen denkt: 'die kans laat ik niet liggen'. Ik sluit me daarom aan bij @Verwijderd: 'in elk geval alle kosten die in de tussentijd gemaakt zijn en daar een leuke bonus overheen'.
ik had niet eens geantwoord als iemand met een bod van 50 euro kwam. Vergeet niet dat jij wat wil hebben.
Pagina: 1