Toon posts:

Utp kabels aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ben zelf absoluut niet handig met elektra en het aansluiten van audio/beeld.

Loop tegen wat vragen aan wie kan mij helpen?

-Kan ik bij het ISRA punt de “behoorlijk oude" telefoonstekker met kabeltje naar de KPN Experiabox zo laten. Of moet deze stekker vervangen worden door een andere vorm van aansluiten. En de kabel een keer vervangen kan denk ik ook geen kwaad. Welke zou ik moeten nemen dan?

-de aanbevolen shielded stugge 100% koper Cat6 netwerkkabel sluit ik in de hal aan op de ethernet poort Experiabox of sluit ik die aan op de ethernet poort van de aan de Router verbonden 4G Modem? Wat geeft het beste resultaat?

-Vervolgens in de woonkamer aan de betreffende netwerkkabel een switch hangen en dan met dezelfde type netwerkkabels (3 stuks naar) naar tv, en naar de Onkyo receiver (of is deze bekabeling niet nodig) en naar de kpn tv ontvanger .

Alvast dank voor jullie hulp.

Gr. Les Sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een nieuwe experiabox krijg je een telefoonkabel, soms zelfs met een varkensneus er bij om het modem mee aan te sluiten. D

Waar je de kabel op aansluit maakt niet zoveel uit, de verbinding is waarschijnlijk niet dusdanig snel dat je die kabel vol trekt. Ik vraag me alleen af waarom je een Experiabox hebt en een 4G modem. Die 2 hebben toch niks met elkaar te maken wanneer je een ADSL/glasvezel verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:45
sypie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:09:
Bij een nieuwe experiabox krijg je een telefoonkabel, soms zelfs met een varkensneus er bij om het modem mee aan te sluiten. D

Waar je de kabel op aansluit maakt niet zoveel uit, de verbinding is waarschijnlijk niet dusdanig snel dat je die kabel vol trekt. Ik vraag me alleen af waarom je een Experiabox hebt en een 4G modem. Die 2 hebben toch niks met elkaar te maken wanneer je een ADSL/glasvezel verbinding hebt?
wel als je op een trage adsl verbinding zit
dan krijg je er bij kpn gratis een 4g modem bij

die verbindingen worden gekoppeld
zodat de basis dsl is en de snelheid door 4g omhoog wordt gekrikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. We wonen in het buitengebied. De snelheid was in eerste instantie 15 mbps. Door de 4G Modem ging deze naar 65 mbps.

Is het zinvol om die stekker (varkensneus) en het dsl kabeltje eens een keer te vervangen? Die zitten er al een tijdje.

De utp kabel rechtstreeks in de tv of kan aan deze kabel eerst een switch en dan naar de tv, versterker en kpn tv ontvanger? Weet niet of dit ten koste gaat van de bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
Je snelheid hangt af van je traagste onderdeel. Je hebt nu 65 mbps (gemeten rechtstreeks aan de modem neem ik aan). Met cat5 kabels haal je 100 mbps. De snelheid die je modem geeft blijft dus je bottleneck. Daarom maakt t niet zo veel uit of je die 65 mb nu bij je modem of bij een switch verdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meet nu zowel aan de modem als via de wifi exact dezelfde snelheid van 65 mbps. Maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat bekabeld altijd beter zou zijn.....

Is het dan nog wel zinvol om een utp kabel van experiabox/modem naar de tv te laten lopen. (Om stabiel 4k films te kijken via netflix)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 19:13
Je woont in een buitengebied dus ik verwacht dat er weinig andere wireless signalen in de lucht zijn. Het loont de moeite om te proberen of Netflix via WiFi goed werkt. Dat is niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:21:

-de aanbevolen shielded stugge 100% koper Cat6 netwerkkabel sluit ik in de hal aan op de ethernet poort Experiabox of sluit ik die aan op de ethernet poort van de aan de Router verbonden 4G Modem? Wat geeft het beste resultaat?

-

Gr. Les Sterk
Hou wel rekening mee dat stugge ( solid) kabels minder flexibel zijn, en als je er zelf schoentjes gaat op op knijpen dat je schoentjes koopt die voor stugge kabels zijn bedoeld.
Pagina: 1