HP single mode 1G transceiver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amito
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-07 09:55
Mijn vraag
We hebben een transceiver nodig voor onze HPE 1950 series switch voor een single mode glasvezel aansluiting. Omdat ik niet veel zin had om zelf uit te zoeken welke ik precies nodig heb, heb ik de beheerder van het glasvezelnetwerk gevraagd om een offerte met de geschikte transceiver. Doordat ik schrok van de prijs van de transceivers (we hebben er vier nodig) ben ik me toch verder gaan verdiepen hierin. Ik kom echter tot de conclusie dat wat ons aangeboden wordt,namelijk een HP 1G SFP LC SR Tranceiver - Single mode niet bestaat. De SR is bijna altijd een 10G versie en wij de 1G versie nodig hebben. Ik heb ook contact gehad met de live chat van HPE en volgens hen moet ik de SX versie hebben en niet de SR.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschil tussen SR en SX
De module die ik volgens HPE moet hebben.

Ik heb ook contact gezocht met de firma die de offerte heeft opgesteld, en volgens hen staat er geen fout in de offerte. Mij vraag is of hetgeen ons aangeboden wordt wel bestaat.

Beste antwoord (via Amito op 27-01-2020 15:35)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Amito schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor de opheldering. Nu zie ik op de site van HPE dat de door jou genoemde transceiver drie varianten heeft met de zelfde SKU (JD119B) hebt. Zijn dit echt drie verschillende transceivers of is het een transceiver drie verschillende modussen aan kan?
Die tabel geeft specificaties voor transceivers gecombineerd met kabels. De JD119B (een 1G LX module) kan 10km over SMF aan, en 550m over 50/125µ of 62.5/125µ MMF.
Ik begreep dat de hele netwerk dan 10G moet zijn van de beheerder en ook in mijn eerder aangehaalde link zegt men het volgende:
Niet het hele netwerk. Wel de andere kant van de verbinding natuurlijk.
Blijft mijn voornaamste vraag nog wel staan of een "HP 1G SFP LC SR Tranceiver - Single mode" bestaat. Weet iemand dit?
Bij mijn weten niet; SR is een 10GbE standaard over MMF. Als dat SKU J9150A is dan is dat niet wat je zoek.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SX is multimode; jij zoekt LX: pricewatch: HP Procurve NETWORKING X120 1G SFP LC LX TRANSCEIVER HP JD119B

Overigens lees ik dat de 1950 10GbE SFP+-poorten heeft dus waarom niet 10G SFP's gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amito
Bedankt voor de opheldering. Nu zie ik op de site van HPE dat de door jou genoemde transceiver drie varianten heeft met de zelfde SKU (JD119B) hebt. Zijn dit echt drie verschillende transceivers of is het een transceiver drie verschillende modussen aan kan?
Product codeDescriptionCentral wavelengthConnector type Cable specificationsMaximum transmission distance
JD118B HPE X120 1G SFP LC SX Transceiver 850 nm LC 50/125 μm multi-mode optical fiber 550 m (0.34 miles)
JD118B HPE X120 1G SFP LC SX Transceiver 850 nm LC 62.5/125 μm multi-mode optical fiber 275 m (0.17 miles)
JD119B HPE X120 1G SFP LC LX Transceiver 1310 nm LC 9/125 μm single-mode optical fiber 10 km (6.21 miles)
JD119B HPE X120 1G SFP LC LX Transceiver 1310 nm LC 50/125 μm multi-mode optical fiber 550 m (1804.46 ft)
JD119B HPE X120 1G SFP LC LX Transceiver 1310 nm LC 62.5/125 μm multi-mode optical fiber 550 m (1804.46 ft)
Overigens lees ik dat de 1950 10GbE SFP+-poorten heeft dus waarom niet 10G SFP's gebruiken?
Ik begreep dat de hele netwerk dan 10G moet zijn van de beheerder en ook in mijn eerder aangehaalde link zegt men het volgende:
Unlike copper SFP transceivers, 10GBASE-SR SFP+ transceivers do not have such functions as auto-negotiation. In fact, both 10GBASE-SR SFP+ and 1000BASE-SX SFP transceivers can only run at the rated speed fixed by the electro-optical conversion ASIC built into the transceiver hardware. That’s to say, 10GBASE-SR SFP+ transceivers can only run at 10Gbps and 1000BASE-SX SFP transceivers run at 1Gbps. So there is no such fiber link that one end does 1G while the other end does 10G.
Om geen onnodige problemen op m'n hals te halen kijk ik voornamelijk naar de 1G variant.

Blijft mijn voornaamste vraag nog wel staan of een "HP 1G SFP LC SR Tranceiver - Single mode" bestaat. Weet iemand dit?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Die tabel geeft specificaties voor transceivers gecombineerd met kabels. De JD119B (een 1G LX module) kan 10km over SMF aan, en 550m over 50/125µ of 62.5/125µ MMF.
Bij mijn weten niet; SR is een 10GbE standaard over MMF. Als dat SKU J9150A is dan is dat niet wat je zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Zijn dit echt drie verschillende transceivers of is het een transceiver drie verschillende modussen aan kan?
Dat is dezelfde transceiver die afhankelijk van de gebruikte bekabeling andere maximale afstanden kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amito
CyBeR schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:19:
Duidelijk.
Andere kant van de lijn is 1G, wat niet onder ons beheer is, dus moeten we inderdaad de 1G versie hebben.
Bedankt _/-\o_
Dat is dezelfde transceiver die afhankelijk van de gebruikte bekabeling andere maximale afstanden kan halen.
@Nielson Bedankt voor het verduidelijken. (y)

[ Voor 12% gewijzigd door Amito op 27-01-2020 15:53 ]

Pagina: 1