Vraag

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Ik ben op zoek naar een nieuwe android telefoon, welke ook lang gesupport word. Normaal gesproken had ik altijd een Samsung/Motorola, maar ik wil de telefoon niet standaard na 2 jaar alweer moeten vernieuwen.

Ik zoek dus een lijstje met merken die hun telefoons goed updaten naar nieuwe android versies.

Ik denk dat dit ongeveer de volgorde is, en hoop dat iemand dat kan bevestigen:

1. nokia.
2. oneplus
3. Xiaomi
4. Google pixel
5. Samsung

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Alles met Android One wordt lang ondersteund, omdat deze geen merkspecifieke schil heeft en dus heel makkelijk te updaten is door Google.

categorie: Smartphones

[ Voor 84% gewijzigd door Ernemmer op 27-01-2020 12:09 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Android One krijgt updates rechtstreeks van Google inderdaad. Net als de Pixel.

Xiaomi heb ik nu een aantal telefoons van gehad en ben zeer tevreden over hun updatebeleid. Het heeft wel ook te maken met hun verdienmodel (advertenties) dat ze veel updates uitbrengen. Maar dat is ook gewoon uit te schakelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:07:
Android One krijgt updates rechtstreeks van Google inderdaad. Net als de Pixel.

Xiaomi heb ik nu een aantal telefoons van gehad en ben zeer tevreden over hun updatebeleid. Het heeft wel ook te maken met hun verdienmodel (advertenties) dat ze veel updates uitbrengen. Maar dat is ook gewoon uit te schakelen.
Hoeveel jaar blijft Google dit dan geven? Dat het rechtstreek kan, is nog geen garantie op updates.

🌞🍃

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-11 10:39
Volgens mij zorgt Android one er alleen voor dat je snel je updates krijgt maar is de lengte van de updates nog steeds maar 2 jaar (verbeter me als ik het fout heb). Wanneer je een Android wil met lange updates zou ik voor de Pixel lijn gaan, zij bieden gegarandeerd 3 jaar software updates uit.

Edit: op de website van Android spreken ze over 2 jaar updates met Android one.

[ Voor 15% gewijzigd door Hugo! op 27-01-2020 12:19 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@stefan212 Bij Apple krijg je 5j OS updates. Je moet maar afwachten hoe dat bij welke Android zo is. Meeste kans heb je bij Google toestellen als nu pixel, maar daar zitten weer andere nadelen aan. zoals de Pixel4
Welke prijsklasse zoek je eigenlijk ?
Ik zou zelf eens kijken naar Xiaomi. Info mbt Android ONE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Als het per se Android moet zijn zou ik voor Xiaomi gaan, die ondersteunen toestellen geregeld langer dan 4 jaar. Maar de koning mbt ondersteuning blijft toch wel Apple.

Hypocrites must die

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Het gaat er mij inderdaad niet zozeer om wanneer de upgrades worden uitgerold, maar dat ik zoveel mogelijk releases omhoog kan zonder de telefoon te vervangen. Mijn Nokia 3 (feb 2017) zit nu op android pie, maar de motorola g5s plus (aug 2017) blijft op android 8 zitten.

Mijn prijs range maakt niet zoveel uit. Wel probeer ik een robuuste telefoon uit te zoeken. De schermen van de nieuwste telefoons gaan vrij snel kapot (zoals mijn S8 plus). Deze heb ik toen vervangen voor een tijdelijke G5S plus en dat scherm heeft al veel tikken gehad (ben er niet zuinig op).

Apple zou een hele mooie zijn, maar helaas hou ik teveel van android :D

[ Voor 6% gewijzigd door stefan212 op 27-01-2020 12:56 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Android One is minimaal 3 jaar updates gegarandeerd (vanaf release van betreffende telefoon). Bron:
https://www.android.com/one/
Monthly security updates to be supported for at least 3 years after initial phone release.
Soortgelijks geld voor telefoons onder Android Enterprise programma alleen dan zijn het minimaal kwartaalupdates.

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 27-01-2020 14:07 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kamerplant schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Hoeveel jaar blijft Google dit dan geven? Dat het rechtstreek kan, is nog geen garantie op updates.
twee jaar, en drie jaar beveiligingsupdates.

Xiaomi geeft nog wel langer ondersteuning dan dat, maar veel langer gaan mijn telefoons ook niet mee. Als je vijf jaar met een telefoon wilt doen kun je misschien beter een Apple kopen. Mensen met een iPhone zie ik geregeld heel lang met een telefoon doen, mensen die zo lang met een Android telefoon doen zijn meestal mensen die hem nauwelijks gebruiken. Die mensen boeien de updates ook niks.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 27-01-2020 14:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1