Even een niet helemaal compleet verhaal, heb laptop niet bij de hand nu, vul vanavond aan.
Gisteren heeft een vriend zijn laptop gebracht (stond al langer in de planning omdat hij soms bij opstarten aangaf dat de fan niet werkte terwijl hij wel draaide, na reboot geen foutmelding meer). Zaterdag had dochterlief de pc van pa 'opgeschoond' (hoor nog wat er precies gedaan is).
Nu start hij op met het keuzescherm voor toetsenbord indeling, na die keuze gaat hij door naar 'problemen oplossen' etc.
De HPrecovery en de MS geavanceerd opties (opstartherstel etc) leveren niks op.
nog geen command line opties/usb boot geprobeerd
terugdraaien updates meldt -> kan niet
systeem herstel meldt -> kies welk OS hersteld moet worden, reboot en kies OS (heeft alleen win10 opgestaan)
Mijn vraag;
Wat betekent het feit dat hij begint met toetsenbord keuze? (heb dit bij bootproblemen nog niet eerder gezien) Afgebroken update?
Hoe lossen jullie problemen met M2 ssd'tjes op?, even extern aansluiten op een andere pc gaat niet.
nm: er zijn externe behuizing voor
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 op HP laptop i3 3-4 jaar oud
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hierboven.
edit:alle HP hardware tests zijn OK
Gisteren heeft een vriend zijn laptop gebracht (stond al langer in de planning omdat hij soms bij opstarten aangaf dat de fan niet werkte terwijl hij wel draaide, na reboot geen foutmelding meer). Zaterdag had dochterlief de pc van pa 'opgeschoond' (hoor nog wat er precies gedaan is).
Nu start hij op met het keuzescherm voor toetsenbord indeling, na die keuze gaat hij door naar 'problemen oplossen' etc.
De HPrecovery en de MS geavanceerd opties (opstartherstel etc) leveren niks op.
nog geen command line opties/usb boot geprobeerd
terugdraaien updates meldt -> kan niet
systeem herstel meldt -> kies welk OS hersteld moet worden, reboot en kies OS (heeft alleen win10 opgestaan)
Mijn vraag;
Wat betekent het feit dat hij begint met toetsenbord keuze? (heb dit bij bootproblemen nog niet eerder gezien) Afgebroken update?
Hoe lossen jullie problemen met M2 ssd'tjes op?, even extern aansluiten op een andere pc gaat niet.
nm: er zijn externe behuizing voor
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 op HP laptop i3 3-4 jaar oud
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hierboven.
edit:alle HP hardware tests zijn OK
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor