Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:49

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil deze travel router aanschaffen in combinatie met een powerbank om hem portable te kunnen gebruiken. Ik kan echter nergens iets vinden over het verbruik van de router. De voedingsadapter vereist 5V 2A en dat zou je dus als maximaal verbruik kunnen zien. Maar betekend dit letterlijk dat ik met een 20.000mAh minimaal 10 uur gebruik kan maken van de router zonder hem op het lichtnet aan te sluiten?
Misschien dat iemand praktijkervaring heeft met dit apparaat op een powerbank?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: TP-Link TL-WR902AC met bijvoorbeeld de pricewatch: Anker PowerCore 20100 powerbank.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Specificaties van de router doorzocht.
Volgens deze website zou het verbruik 2 watt zijn (dat is 0,4 Ah op 5V). Dat betwijfel ik enigszins omdat je daar geen 2A voeding voor nodig hebt. Als dit echt klopt dan zou dit met een 20Ah powerbank ruim 2 dagen kunnen werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

3raser schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:37:
...
Volgens deze website zou het verbruik 2 watt zijn (dat is 0,4 Ah op 5V)...
Dûh, da's als je 'm alleen als meteobridge gebruikt
Als je 'm gebruikt als wireless access point en router dan zal het energieverbruik aanmerkelijk hoger liggen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Die adapter is 5V/2A omdat je ook een telefoon kunt opladen vanaf de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:54:
Die adapter is 5V/2A omdat je ook een telefoon kunt opladen vanaf de router.
Daar heb je een goed punt. Het daadwerkelijk verbruik van de router zou dus best veel lager kunnen liggen.
Ik heb de router en powerbank zojuist aangeschaft. Ik zal kijken of ik via het lichtnet kan registreren wat het gemiddeld verbruik is. Ik ben bang dat mijn energiemeter niet nauwkeurig genoeg is voor zo'n laag verbruik. Via de powerbank zal het lastig zijn om het verbruik in te schatten maar daarmee kan ik dan wel weer "meten" hoe lang hij mee gaat op 1 acculading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik wilde dit topic toch nog even aanvullen met mijn eigen ervaring. Ik heb de router en powerbank ondertussen een tijdje in bezit en de router kan zoals verwacht ongeveer 2 dagen werken op de powerbank. De router werd ingezet als bridge met een eigen accesspoint waardoor ik op vakantie een eigen wifi netwerk kon creëren. Deze werd behoorlijk intensief gebruikt door 2 telefoons, een Chromecast en een Chromebook.

Het opladen van de powerbank kost wel wat tijd maar ik kan zonder meer zeggen dat je de router met deze powerbank gegarandeerd een volle dag kunt gebruiken zonder in de problemen te komen.