Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
Goedemorgen mannen,

Ik was benieuwd welke sites jullie gebruiken om overhemden te kopen. Specifiek voor de atletische mensen met wat bredere schouders en een smalle taille. Ik heb verscheidene sites geprobeerd, maar de maat die ik nodig heb om het overhemd goed te laten zitten bij m'n schouders en borst, zorgt er voor dat het overhemd rond mijn taille weer behoorlijk los zit en niet aansluit op het lichaam, zelfs met de slim fit versie van veel merken. Voor de mensen die hetzelfde hebben: Zijn er merken/sites die jullie kunnen aanbevelen om dit probleem te verhelpen? Of ga ik dan richting de op maat gemaakte overhemden? Mijn vraag is grotendeels naar casual overhemden die je niet perse in de broek hoeft te dragen.

Budget: 60-80eu per overhemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
Bivolino.

Zal wel aan de bovenkant van je budget zitten, maar het is mogelijk als je gebruikt maakt van hun kortingsacties, en niet de duurste stoffen kiest.

Hun standaard maatsysteem werkt op basis van je leeftijd, gewicht en lichaamslengte. Bij mij werkt dat perfect.
Als je je eerste hemd besteld, en het past niet, dan maken ze het opnieuw tot het past, indien nodig kan je ook alle aparte maten opgeven.
Ik koop er al jaren, en ben zeer tevreden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
shirtbyhand.nl
Die komen gewoon bij je langs (gratis) om je op te meten. Je krijgt een klein boekje met alle stofjes erin (om te voelen). Vervolgens op de site bestellen en personaliseren zo ver je wilt.
Volgens mij 80€ per shirt, met een paar die duurder zijn (dacht ik?).

Gebruik het nu al jaren en hoef niet meer iets anders :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Tijntje

Hello?!

Smobbo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:11:
shirtbyhand.nl
Die komen gewoon bij je langs (gratis) om je op te meten. Je krijgt een klein boekje met alle stofjes erin (om te voelen). Vervolgens op de site bestellen en personaliseren zo ver je wilt.
Volgens mij 80€ per shirt, met een paar die duurder zijn (dacht ik?).

Gebruik het nu al jaren en hoef niet meer iets anders :)
Ik gebruik inderdaad de zelfde site nu al een jaar of 5, ideaal.
Prijs is €69 voor alle standaard overhemden en €99 voor de Premium.
Heb zelf stuk of 10 normale en 1 keer Premium gekocht maar vond het de meerprijs niet waard.
https://www.shirtbyhand.nl/

PS: Het eerste overhemd was echt slecht van vorm maar ik ben terug gegaan.
Ze hebben me opnieuw ingemeten en gevraagd hoe ik het dan wilde. Uiteindelijk is het eerste overhemd naar een coupeuse gegaan om het te vermaken en alle bestelde overhemden vanaf dat moment waren perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door Tijntje op 27-01-2020 09:34 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben zelf een fan van Profuomo, maar daar verschilt het per materiaal/stijl hoe het valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 27-01-2020 09:22 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Tijntje schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:18:
[...]

Prijs is €69 voor all standaard overhemden en €99 voor de Premium.
Heb zelf stuk of 10 normale en 1 keer Premium gekocht maar vond het de meerprijs niet waard.

Ze hebben me opnieuw ingemeten en gevraagd hoe ik het dan wilde. Uiteindelijk is het eerste overhemd naar een coupeuse gegaan om het te vermaken en alle bestelde overhemden vanaf dat moment waren perfect.
Ah zelfs 70€, was ik even niet zeker van.
Ik heb ooit samen met een vriend van me dit aan een vriend die net een baan had cadeau gedaan. Alledrie ingemeten en zijn eerste shirt was een cadeau van ons. Sindsdien hebben ze er 3 vaste klanten bij :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

-tom-562

Oliesjeik

Ga langs bij een goede herenmodezaak en laat je daar adviseren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer een onderwerp voor Algemene Zaken is, gooi ik het topic daarheen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000

Tjark

DON'T PANIC

Herkenbaar probleem.

Zelf heb gebruik ik https://www.itailor.com/designshirts/
Vele stoffen, veel keuzes in aanpassingen (contrasstoffen/soorten mouwen/kragen etc) en je kunt je eigen maten doorgeven (filmpjes laten zien hoe je moet meten)
2 nadelen: het duurt 6-8 weken voordat je een shirt hebt, en ze zijn laatst met 10 euro in prijs gestegen (40-65 euro, 10 euro verzenden)
(Heb geen aandelen, maar via referer kun je 10% korting krijgen, stuur een PM.)

[ Voor 9% gewijzigd door Tjark op 27-01-2020 10:01 ]

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:50:
Ik heb verscheidene sites geprobeerd, maar de maat die ik nodig heb om het overhemd goed te laten zitten bij m'n schouders en borst, zorgt er voor dat het overhemd rond mijn taille weer behoorlijk los zit en niet aansluit op het lichaam, zelfs met de slim fit versie van veel merken.
Is het een idee om naar de plaatselijke kleermaker te gaan, en de overhemden in te laten nemen rondom je taille?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
Bedankt voor de reacties! Shirtbyhand lijkt me wel een hele ideale oplossing. Hebben nog meer mensen hier goede ervaringen mee?

De suggestie om de plaatselijke kleermaker te bezoeken om m'n overhemden in te laten nemen heb ik al een aantal keer geprobeerd. Maar vooral geblokte casual overhemden krijgen daardoor rare patronen en het model van het shirt moet op een dusdanige wijze aangepast worden dat het model van het shirt niet echt meer goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 10:03
hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:31:
Bedankt voor de reacties! Shirtbyhand lijkt me wel een hele ideale oplossing. Hebben nog meer mensen hier goede ervaringen mee?
Idem, uitstekende ervaringen mee. Inmiddels meer dan 20+ shirts verder. Zat een keer een misser tussen maar foutjes worden overal gemaakt.

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 23:25
Chester schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:21:
Ik ben zelf een fan van Profuomo, maar daar verschilt het per materiaal/stijl hoe het valt.
ik ook! De non-Iron shirts zijn ook écht non-iron! zelf na een jaar kan je deze uit de wasmachine gewoon op een klerenhanger hangen om te drogen en vervolgens kan deze zo de kast in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Grono112 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:14:
[...]

ik ook! De non-Iron shirts zijn ook écht non-iron! zelf na een jaar kan je deze uit de wasmachine gewoon op een klerenhanger hangen om te drogen en vervolgens kan deze zo de kast in _/-\o_
Maken ze shirts op maat?

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:09

dawofl

?

ik slaag meestal goed bij https://www.jachensen.nl/ wel met de kanttekening dat ik dan naar de winkel ga en niet online bestel. Online bestel ik dan pas als ik een merk/maat heb waarvan ik zeker weet dat ze goed passen (met mijn 2.05m/110kg ook geen standaard maten).

Als ze in je regio zitten een bezoekje waard.

Shirtbyhand ziet er ook interessant uit :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:11
Ik voel een polletje opkomen, ik stem ook voor ShirtbyHand. Jaren vaste klanten > 20 overhemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:18:
[...]

Prijs is €69 voor alle standaard overhemden en €99 voor de Premium.

Werkelijk, €70 voor een volledig ingemeten overhemd? Dat is wel iets om over na te denken, zeg. Hoe zit het met het aanbod aan stoffen en patronen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 06:10
Qua kwaliteit vind ik Shirt By Hand vergelijkbaar met shirts die je in de winkel koopt voor 70-90 euro, alleen dan volledig op maat. Ook de service naderhand (bij vragen, foutjes of pasvorm niet perfect) is heel erg goed. Zoals eerder aangegeven in dit topic, als ze je maten bijstellen, onthouden ze dat ook voor de toekomst.

Aanbod van stof en patronen was toendertijd prima voor de zakelijke look. Er zitten volgens mij geen patroontjes met gekke figuurtjes of drukke lijnen bij - hooguit een pinstripe o.i.d.

Vlak nadat ik er een van Shirt By Hand had besteld, heb ik er een bij een maatzaak laten maken (voor bij mijn trouwpak). Dat was een shirt van ongeveer 150 euro "adviesprijs". Kwaliteit is wel degelijk beter, maar goed, het is ook de dubbele prijs.

Als je bij de Bijenkorf een shirt van 80 euro wil gaan kopen, kun je het dus eigenlijk net zo goed bij Shirt By Hand halen, vind ik.
Stoelpoot schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Werkelijk, €70 voor een volledig ingemeten overhemd? Dat is wel iets om over na te denken, zeg. Hoe zit het met het aanbod aan stoffen en patronen?
De verkoopster die me kwam opmeten vertelde eigenlijk al dat ze met het eerste shirt niets verdienen. Het verdienmodel is goede service en shirts bieden, in de hoop dat je er hoop gaat blijven bestellen.

En wat betreft "volledig ingemeten" - ja en nee. Ze passen eigenlijk alleen een aantal standaardmaten aan. Het is geen volledig "tailor made", waar ze een patroon specifiek voor jou ontwerpen. Maar met het aanpassen van standaardmaten komen ze echt heel ver.

[ Voor 29% gewijzigd door Iv00w op 27-01-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 14:09
Ik sluit me aan bij de bevindingen van meeste hier. Ik ben al 8 jaar een trouwe klant en >20 hemden laten maken.
Je kan alles zelf helemaal ontwerpen en online bestellen, een levering duurt tot 3 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallllllooodaar
Probleem dat ik nu enigszins heb met Shirtbyhand is dat ik merk dat dit voornamelijk zakelijke stoffen zijn en ik heb al een stuk of 20 zakelijke overhemden. Stoffen voor casual overhemden (groot geblokt patroon bijvoorbeeld) zit er niet echt tussen. Maar zal het zeker gaan uitproberen voor een keertje.

Bivolino ook gekeken, zit wel iets meer keuze tussen qua stoffen voor casual overhemden. Daar maar meteen een overhemd samengesteld en besteld, kijken hoe die pasvorm is.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 23:25
Tjark schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Maken ze shirts op maat?
nee helaas niet, maar ze hebben wel een aantal fysieke winkels waar je ze kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:56

dragonhaertt

@_'.'

hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:04:
Probleem dat ik nu enigszins heb met Shirtbyhand is dat ik merk dat dit voornamelijk zakelijke stoffen zijn en ik heb al een stuk of 20 zakelijke overhemden. Stoffen voor casual overhemden (groot geblokt patroon bijvoorbeeld) zit er niet echt tussen. Maar zal het zeker gaan uitproberen voor een keertje.

Bivolino ook gekeken, zit wel iets meer keuze tussen qua stoffen voor casual overhemden. Daar maar meteen een overhemd samengesteld en besteld, kijken hoe die pasvorm is.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
Ik vind juist dat je bij ShirtByHand wél leuke kleurtjes, en afwijkende afwerking kan kiezen.
Ik draag tot nu toe altijd simpele We slim fit overhemden, lekker goedkoop en redelijk goede pasvorm voor mij. En deze zijn ook in allemaal leuke kleurtjes te krijgen om casual te dragen.

Na dit topic toch maar eens een gratis meet-aspraak maken en hier een keer een shirt bestellen, het ziet er erg goed uit voor die prijs, en de aanpasbaarheid spreekt me wel aan.

Ik ben benieuwd! Bedankt voor de tips.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Grono112 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:26:
[...]
nee helaas niet, maar ze hebben wel een aantal fysieke winkels waar je ze kan passen.
Zeker handig, maar het lijkt me juist dat de TS geen standaard maat heeft (herken ik ook). Ik heb altijd lange mouwenversie nodig, maar ik wil dan wil ik wel eens aan ander shirt dan wit/baby blauw/baby roze ;)

https://www.itailor.com/fabric/shirts/
Afbeeldingslocatie: https://www.itailor.com/images/Models/Shirt/Fabrics/LL/RFP-007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.itailor.com/images/Models/Shirt/Fabrics/LL/RFS-005.jpg
8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.itailor.com/images/models/shirt/fabrics/photoshoot/1612-11.jpg

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stoelpoot schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Het zijn met name zakelijke kleuren en patronen. In het begin hadden ze wel meer aparte patronen.
Voor mij is er genoeg aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 11:45
dawofl schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:00:
ik slaag meestal goed bij https://www.jachensen.nl/ wel met de kanttekening dat ik dan naar de winkel ga en niet online bestel. Online bestel ik dan pas als ik een merk/maat heb waarvan ik zeker weet dat ze goed passen (met mijn 2.05m/110kg ook geen standaard maten).

Als ze in je regio zitten een bezoekje waard.

Shirtbyhand ziet er ook interessant uit :)
Ik sluit me hier bij aan...als man zijnde hoef je voor je hele garderobe maar naar 1 winkel, en dat is Jac Hensen ;).

Je word daar bijzonder goed geholpen. Ik ben overigens ook vrij breed van postuur, en ze hebben altijd overhemden die mij goed passen.

Daarnaast 2x per jaar een vaste klantendag...als je er dan naartoe gaat krijg je ook nog flinke korting. Je moet wel even in de buurt wonen natuurlijk, maar ze breiden ook steeds meer uit richting het westen.

[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 27-01-2020 14:14 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb al enkele hemden besteld bij https://www.tailorstore.nl
Ze hebben ook een groot aanbod aan verschillende stoffen en patronen en er zijn veel mogelijkheden om het hemd helemaal uniek te maken door bepaalde details te kiezen. Customerservice is voornamelijk in het Engels, maar zijn verder wel zeer correct in hun afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
Devian schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Ik sluit me hier bij aan...als man zijnde hoef je voor je hele garderobe maar naar 1 winkel, en dat is Jac Hensen ;).

Je word daar bijzonder goed geholpen. Ik ben overigens ook vrij breed van postuur, en ze hebben altijd overhemden die mij goed passen.

Daarnaast 2x per jaar een vaste klantendag...als je er dan naartoe gaat krijg je ook nog flinke korting. Je moet wel even in de buurt wonen natuurlijk, maar ze breiden ook steeds meer uit richting het westen.
Aanleiding van mijn vraag was juist omdat ik van het weekend een aantal dingen heb moeten retourneren van Jac Hensen. Op hun site worden Scotch & Soda overhemden e.d. als slim fit aangeboden maar deze pasvorm is voor mij bij mijn schouders en borst prima, maar ik zou een aantal maten kleiner nodig hebben voor mijn taille. Ik heb ook hun eigen merk geprobeerd in de 'Fitted' variant, en deze zitten wel redelijk bij m'n taille, alleen weer te strak rondom de schouders. Haha, volgens mij heb ik een redelijk lastig postuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 08:07
Profuomo, al dan niet super slim fit. Ik bestel graag bij Schulte mode. Als je je maat eenmaal weet kun je overhemden toch bijna blindelings bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 11:45
hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Aanleiding van mijn vraag was juist omdat ik van het weekend een aantal dingen heb moeten retourneren van Jac Hensen. Op hun site worden Scotch & Soda overhemden e.d. als slim fit aangeboden maar deze pasvorm is voor mij bij mijn schouders en borst prima, maar ik zou een aantal maten kleiner nodig hebben voor mijn taille. Ik heb ook hun eigen merk geprobeerd in de 'Fitted' variant, en deze zitten wel redelijk bij m'n taille, alleen weer te strak rondom de schouders. Haha, volgens mij heb ik een redelijk lastig postuur.
Ach, dan heb je nu gelijk een goed excuus om de winkel in te lopen, lever je daar gelijk de foute maten in en laat je ze er een stel voor je opzoeken die wel goed passen ;).

Als ik thuis ben zou ik even kijken welk merk overhemden ik heb liggen die goed passen..ik ben met mijn 1.93, 95kg en 4x per week in de sportschool ook niet de makkelijkste qua maten...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:00
Cavallaro Napoli _/-\o_ _/-\o_

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
[...]

Aanleiding van mijn vraag was juist omdat ik van het weekend een aantal dingen heb moeten retourneren van Jac Hensen.
Bij de Bijenkorf kan je makkelijk verschillende maten en modellen passen van bijv. Profuomo en Olymp. Binnen een model range is de fit meestal consequent dus als er 1 goed zit kan je daarna nieuwe kopen zonder passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik koop al jaren lang alleen maar overhemden van Brooks Brothers.

Aanwezig in zo'n beetje iedere outlet in de USA, en ook in de EU op steeds meer plekken aanwezig (o.a. La Roca Vilage bij Barcelona en Bicester Village in het VK).

De (zakelijke) overhemden zijn allemaal non-iron, de maatvoering is overal ter wereld gelijk, en ook over de prints hoef je niet lang na te denken: die veranderen niet. De kwaliteit is prima, ik doe jaren met een overhemd. De prijs is meestal USD/EUR/GBP 150 voor 3 stuks, al heb ik USD 100 voor 3 ook wel eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
Succes met je Bivolino hemd, ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:35
Heb normaal gesproken in bijna alles een L nodig vanwege de lengte.
De overhemden welke ik vaak heb zijn van H&M premium cotton in de maat M. deze zijn wat langer dan de normale overhemden en zitten niet zo 'fluffy' als de normale overhemden van de H&M.

Deze zijn in de gespecialiseerde H&M's voor mannen te koop in wisselende stoffen. Ze zijn van goede kwaliteit en maar rond de 40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Ik koop alleen maar bij Eterna. Strijkvrij en mooie ontwerpen. Soms haal ik ze ook bij Engbers maar dat is dan voor af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 08:01
Ik koop alleen nog Marvelis overhemden. Dit merk produceert 100% katoen en degelijk geweven overhemden. Zowel casual als zakelijk.

Super prijs/kwaliteit voor 40 á 50 Euro per hemd. En de Modern Fit pasvorm zit mij als gegoten. Verkrijgbaar bij de meedere kledingzaken en webshops.

https://www.marvelis.com/en/business.html

Negeer die drukke motieven: die sla ik persoonlijk ook over. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 27-01-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat ShirtByHand ziet er wel interessant uit. Ik zie ook dat ze komen meten.

Misschien een rare vraag, maar krijg je ook je maten? Of houden ze dat geheim zodat je de gemeten maten alleen bij hen kan gebruiken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:43
Hier ook een shirtbyhand fan! Mijn eerste shirt was niet heel perfect en werd kostenloos vervangen, het eerste shirt draag ik nu onder een trui. Daarna perfecte shirts gekregen.

Zodra je een shirt echt op maat hebt gehad wil je niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:43
anandus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:38:
Dat ShirtByHand ziet er wel interessant uit. Ik zie ook dat ze komen meten.

Misschien een rare vraag, maar krijg je ook je maten? Of houden ze dat geheim zodat je de gemeten maten alleen bij hen kan gebruiken?
Nee je krijgt niet je maten, dat is juist het businessmodel. Je kan het bestelde hemd wel opmeten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:31:
Maar vooral geblokte casual overhemden krijgen daardoor rare patronen
En daarom draagt een heer nooit geblokte overhemden.........
Behalve als je als hereboer een beetje hout voor de kachel aan het splijten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:00
Quote even mijzelf, maar de overhemden van Cavallaro zitten zo ontzettend lekker. Ik heb geen idee wat ze in die stof hebben gestopt, maar ze voelen ontzettend zacht aan _/-\o_

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Van Laack, for the win.

Sowieso heet zo'n ding een hemd, niet een overhemd.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 08:53
Heb je wel eens gekeken bij Olymp? Die zijn echt perfect voor mij. Vooral level 6, zit zeer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Leuk al die mensen die standaard 'fabrieksmaten'-shirtsmerken aanraden met ftw en perfect, maar de TS geeft duidelijk aan lastige maten te hebben :p Ben je breed van boven maar slanke taille én wil je dat je shirt niet los zit rond je taille, dan kom je er niet met fabrieksshirts. (tenzij je zelf ook zo'n build hebt als de TS zoals @Devian goed aangeeft :) )

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Mijn broeken zijn altijd te lang en overhemden te kort. Dat is ook altijd een feest. Ook verschuiven we steeds meer naar slim(mer) fit wat er bij mij niet uitziet. Ik ga denk ik ook shirtbyhand en tailorstore (eerste poging 39/59, zelf maten nemen) proberen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tjark schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:11:
Leuk al die mensen die standaard 'fabrieksmaten'-shirtsmerken aanraden met ftw en perfect, maar de TS geeft duidelijk aan lastige maten te hebben :p Ben je breed van boven maar slanke taille én wil je dat je shirt niet los zit rond je taille, dan kom je er niet met fabrieksshirts. (tenzij je zelf ook zo'n build hebt als de TS zoals @Devian goed aangeeft :) )
Sterker nog, al ben je allerminst slank te noemen hou je met reguliere confectiematen genoeg ruimte over voor een tweede bierbaby in de buikstreek...

Ben ook redelijk fan van iTailor. De link naar https://www.tailorstore.nl ziet er interessant uit qua prijzen (duurder dan iTailor, maar lagere verzendkosten), maar die stoffen... pastel, pastel met ruitjes, pastel met streepjes en meer pastel :N

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 11:56

dragonhaertt

@_'.'

Tailorstore ziet er inderdaad ook heel goed uit. Nu ben ik toch aan het twijfelen :9
Heeft iemand toevallig ervaring met ShirtByHand én TailorStore?
Boudewijn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:05:
Van Laack, for the win.

Oh ja? Algemeen nederlands woordenboek:
Hemd: "kledingstuk, meestal mouwloos, dat de romp bedekt en meestal op het blote lichaam wordt gedragen als ondergoed"
Overhemd: "bovenkledingstuk gemaakt van een dunne stof dat het bovenlichaam bedekt, lange of korte mouwen heeft en een boord en dat aan de voorkant sluit met een reeks knopen die tot aan de boord reiken"

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 08:53
Tjark schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:11:
Zo’n build heb ik ook en daarom sluit de Olymp level 6 perfect bij mij aan. De level 5 is al te wijd in mijn taille. Ook heb je de level 6 met extra lange mouwen.

“ The stylishly tapered silhouette enhances the physique of the athletically built target group.”

[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 28-01-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Laatst online: 04-05 16:09

dawofl

?

[...]

Je moet ook echt eerst even naar 1 van hun fysieke winkels. Je wordt daar keurig geholpen door iemand met verstand van zaken die je maten opneemt en je de juiste overhemden geeft. Online bestellen is voor mij ook echt geen optie... of het is te kort of ik bestel wat grotere maat en krijg een tentendoek :)

Maar zoals benoemd je moet wel in de buurt van hun fysieke winkels wonen want ze zitten niet overal.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Hier ook een fan van ShirtByHand. Ze komen thuis opmeten en hemden worden na 3 weken geleverd.
Eerste bestelling was niet helemaal naar wens, maar dat hebben ze keurig opgelost.
Nu vanmorgen weer 2 nieuwe besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48

rob_erwt

What does this button do?

-Muncky- schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:48:
Hier ook een fan van ShirtByHand. Ze komen thuis opmeten en hemden worden na 3 weken geleverd.
Eerste bestelling was niet helemaal naar wens, maar dat hebben ze keurig opgelost.
Nu vanmorgen weer 2 nieuwe besteld.
Ik reageer hier even op, maar las het al een paar keer eerder: wat was er niet naar wens na de eerste keer? Verkeerde maten of afkleding? Of kwaliteit? En hoe hebben ze dat dan keuirg opgelost: kwamen ze nog een keer meten of moest je zelf verbeteringen doorgeven?

Wellicht helpt dit bij andere first-time klanten om dingen gelijk goed door te geven. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
Boudewijn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:05:
Van Laack, for the win.

Een overhemd is een type hemd, beide termen zijn juist, in de meeste gevallen is "overhemd" duidelijker, omdat bij "hemd" meer gedacht wordt aan ondergoed.

Overhemden moet je passen; ook voor afwijkende lichaamsbouw kan een regular overhemd type prima vallen, je moet er de zoektocht voor willen doen. Ben zelf te lang in combinatie met te smal, maar ken nu van diverse merken mijn maten, dus weet altijd wel te slagen, maar ben lang zoekende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

rob_erwt schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Ik reageer hier even op, maar las het al een paar keer eerder: wat was er niet naar wens na de eerste keer? Verkeerde maten of afkleding? Of kwaliteit? En hoe hebben ze dat dan keuirg opgelost: kwamen ze nog een keer meten of moest je zelf verbeteringen doorgeven?

Wellicht helpt dit bij andere first-time klanten om dingen gelijk goed door te geven. :)
Bij mij vond ik de pasvorm niet goed.
Te wijd bij de mouwen, en taille. Omdat ze vlak bij ons kantoor zitten in Amsterdam ben ik een keer langs gegaan en ben daar samen met de dame van ShirtbyHand door alle maten gegaan waarna ze aangepast zijn in het systeem en het originele overhemd naar de coupeuse gegaan is om te vermaken.
Toen ik die terug kreeg zaten er als cadeau manchetknopen bij van ShirtbyHand.
Vanaf dat moment was het iedere keer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
rob_erwt schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Kwaliteit was goed, maar de maten waren niet naar mijn wens.. De mouwen (te wijd) en de pasvorm was te ruim.

[ Voor 4% gewijzigd door -Muncky- op 28-01-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48

rob_erwt

What does this button do?

-Muncky- schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:28:
[...]

Kwaliteit was goed, maar de maten waren niet naar mijn wens.. De mouwen (te wijd) en de pasvorm was te ruim.
Tijntje schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Bij mij vond ik de pasvorm niet goed.
Te wijd bij de mouwen, en taille. Omdat ze vlak bij ons kantoor zitten in Amsterdam ben ik een keer langs gegaan en ben daar samen met de dame van ShirtbyHand door alle maten gegaan waarna ze aangepast zijn in het systeem en het originele overhemd naar de coupeuse gegaan is om te vermaken.
Toen ik die terug kreeg zaten er als cadeau manchetknopen bij van ShirtbyHand.
Vanaf dat moment was het iedere keer perfect.
Vergelijkbare verhalen. Dank! Goed om te weten als ik ook een poging waag. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1348686

Zelf hele goede ervaringen met www.shirtonsize.nl Veel keuze uit soorten stoffen (nog veel meer dan je online ziet), en ook veel zaken die naar wens gemaakt worden. En ook aardig wat stoffen die weinig kreuken en erg makkelijk strijken. Komen ook op afspraak bij je langs om op te meten. Laten ze je gelijk alle stoffen zien en zitten ook zo rond de 79 euro en een luxe serie 97 euro als ik me niet vergis qua prijs. Je voelt dan direct het verschil. Lekker fijn geweven en zacht. Verder prima service en erg vriendelijk. Koop er zelf al meerdere jaren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook flink gezocht voor een juiste fit en ben uiteindelijk terecht gekomen op Charles Tyrwhitt www.ctshirts.com en ben daar erg tevreden mee.

Je kunt er niets op maat laten maken, maar daarentegen heb je wel aardig wat opties in pasvormen voor standaard shirts. Voor mij een prima alternatief voor standaard werkshirts en waarbij het niet op de centimeter exact hoeft. Kleine aanpassingen zoals coupnaden of mouwlengte zijn makkelijk achteraf nog zelf aan te passen indien nodig. (In mijn geval niet nodig gehad). Daarnaast zijn alle shirts voorzien van uitneembare metalen collar stays, wat ook erg prettig werkt.

Bijvoorbeeld 4 varianten voor de basis fit, van recht naar super slim fit. Boordmaat per halve inch en mouwlengte per inch, twee soorten manchetten en keuze voor wel of geen borstzakje. Qua boord heb je keuze uit button down, classic, semi cutaway en cutaway. Soms nog meer. Daarnaast best nog wat variatie in kleuren en verschillende wevingen. Vooral met dat laatste vind ik t leuk om te onderscheiden. Want met exact dezelfde fit en kleur voor een shirt creëer je hiermee toch subtiel andere look.

Het is aan te raden om de eerste keer een heel scala aan varianten te bestellen om de juiste combinatie te vinden. Retourbeleid en service zijn prima. Daarna zit je gebakken. Wassen heeft bij mij geen krimp veroorzaakt, waardoor je na een passessie gelijk weet waar je aan toe bent. oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Gents,

misschien beetje aparte vraag maar hoe vaak dragen jullie een hemd voordat je het wast.
Is dat al na 1 dag (tenzij vlekken natuurlijk) of doe je er ook 2 dagen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Aparte vraag voor een topic kick. Er is daar geen antwoord op te geven. hangt heel erg af van hoeveel je zweet, wat je eronder draagt en eroverheen. Met een jasje zal je al snel meer zweten, dan kan je beter eerder wassen om donkere plekken te voorkomen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA13
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
@dragonhaertt wat zijn je ervaringen nu? Welke keuze heb je gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devKing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-08-2023
*knip, spam*

[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2023 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:02
hallllllooodaar schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:50:
Goedemorgen mannen,

Ik was benieuwd welke sites jullie gebruiken om overhemden te kopen. Specifiek voor de atletische mensen met wat bredere schouders en een smalle taille. Ik heb verscheidene sites geprobeerd, maar de maat die ik nodig heb om het overhemd goed te laten zitten bij m'n schouders en borst, zorgt er voor dat het overhemd rond mijn taille weer behoorlijk los zit en niet aansluit op het lichaam, zelfs met de slim fit versie van veel merken. Voor de mensen die hetzelfde hebben: Zijn er merken/sites die jullie kunnen aanbevelen om dit probleem te verhelpen? Of ga ik dan richting de op maat gemaakte overhemden? Mijn vraag is grotendeels naar casual overhemden die je niet perse in de broek hoeft te dragen.

Budget: 60-80eu per overhemd.
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar ik heb het antwoord voor je: het merk heet Olymp en dan specifiek het body fit level 5 label. Ook met mijn postuur (1,84kg +-105kg) variërend van 105-110 cm borst omtrek afhankelijk hoe fanatiek ik ben met krachttraining) kan ik deze overhemden ''blind bestellen'' allemaal dezelfde fit: schouders / armen / borst / rug extra bemeten maar toch voldoende getailleerd.

/edit ik zie dat de OP jan 2020 was.. Anyhow, wie weet heeft iemand anders iets aan de informatie..

[ Voor 3% gewijzigd door Arcenon op 25-07-2023 09:52 ]

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMan1
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik bestel meestal mijn overhemden bij www.vercate.com. Goede kwaliteit en fijne pasvorm.
Pagina: 1