Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3.5" hardeschijf behuizingen - stroom via USB?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• memo951
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 20:23
Hallo,

ik zoek een hardeschijfbehuizing voor mijn 8TB HDD hardeschijf die ik op mijn laptop wil gebruiken, maar ik vraag mij af of er ook behuizingen bestaan waarbij de behuizing van stroom wordt voorzien via de USB kabel?

Dus een ekstra kabel die je niet in de stopcontact hoeft in te steken.

Bestaat dat? Zo ja, welke zoal?

Budget is +- 50 euro.

PS: mijn laptop heeft 2 x Thunderbol 3 (USB-C) poorten + 1 USB 3.0 poort.

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hoe veel kan je poort leveren? Daar hangt het vooral van af. Alsje 2A kan leveren heb je bijv. 10W op 5V, da's genoeg voor een schijf om te draaien. Tijdens het starten heb je een piek, dus dan moet je dat net kunnen leveren. Dus stel dat je een gele charging poort hebt of een USB-C PD poort, dan moet het lukken.

[ Voor 67% gewijzigd door johnkeates op 27-01-2020 01:35 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@memo951 Er is niet heel veel aanbod. Check even goed of deze compatibel met jouw laptop zijn!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• memo951
johnkeates schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:33:
Hoe veel kan je poort leveren? Daar hangt het vooral van af. Alsje 2A kan leveren heb je bijv. 10W op 5V, da's genoeg voor een schijf om te draaien. Tijdens het starten heb je een piek, dus dan moet je dat net kunnen leveren. Dus stel dat je een gele charging poort hebt of een USB-C PD poort, dan moet het lukken.
Ik heb een 65W lader waarmee ik de laptop via de USB-C poort oplaad, heeft ook PD.

Welke portable behuizingen bestaan er zoal?

• memo951
Room42 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:42:
@memo951 Er is niet heel veel aanbod. Check even goed of deze compatibel met jouw laptop zijn!
Thx, maar geen één die portable is :(

Ik zocht eigenlijk een behuizing die ik makkelijk in mijn rugzak kon doen en overal meenemen.

• Room42
  • Niet online
@memo951 Kan ik toch niet helpen? :o

edit:
Wat is er trouwens niet portable aan deze? pricewatch: Nedis HDEC35200BK Zwart :? Dat ding is niet veel groter dan de 3,5" disk zelf.

Heb je de harddisk al? Want die zijn ook prijzig. En heb je per sé 8TB nodig? Anders kun je misschien beter een grote 2,5" externe disk kopen.

offtopic:
Niet dubbel-posten, aub. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 27-01-2020 02:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Welke 8TB harde schijf heb je op dit moment

• memo951
Room42 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 02:00:
@memo951 Kan ik toch niet helpen? :o

edit:
Wat is er trouwens niet portable aan deze? pricewatch: Nedis HDEC35200BK Zwart :? Dat ding is niet veel groter dan de 3,5" disk zelf.

Heb je de harddisk al? Want die zijn ook prijzig. En heb je per sé 8TB nodig? Anders kun je misschien beter een grote 2,5" externe disk kopen.

offtopic:
Niet dubbel-posten, aub. :+
Kan je die staander er van afhalen of zit dat vast aan de behuizing?

Ja heb de harddisk al, had dit gekocht met de intentie om een pc te laten samenstellen maar is niet doorgegaan, ik wil het gebruiken voor mijn laptop. De HDD die ik heb is:

Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

• memo951
johnkeates schreef op maandag 27 januari 2020 @ 02:30:
Welke 8TB harde schijf heb je op dit moment
Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08

nelizmastr

Goed wies kapot

memo951 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:14:
Hallo,

ik zoek een hardeschijfbehuizing voor mijn 8TB HDD hardeschijf die ik op mijn laptop wil gebruiken, maar ik vraag mij af of er ook behuizingen bestaan waarbij de behuizing van stroom wordt voorzien via de USB kabel?

Dus een ekstra extra kabel die je niet in de stopcontact hoeft in te steken.

Bestaat dat? Zo ja, welke zoal?
Nee, voor 3,5" schijven bestaan die eigenlijk niet. Ook die van @Room42 heeft een stekker erbij, want de specs kloppen niet in de pricewatch.

De reden is dat USB alleen 5v en lager kan leveren en een 3,5" hdd gebruik maakt van 12v. Je kan niet eenvoudig van 5v naar 12v komen met een simpel kabeltje.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• memo951
nelizmastr schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Nee, voor 3,5" schijven bestaan die eigenlijk niet. Ook die van @Room42 heeft een stekker erbij, want de specs kloppen niet in de pricewatch.

De reden is dat USB alleen 5v en lager kan leveren en een 3,5" hdd gebruik maakt van 12v. Je kan niet eenvoudig van 5v naar 12v komen met een simpel kabeltje.
En hoe werkt een USB-C (Thunderbolt 3) poort dan? Werkt dat ook op 5v?

Vind het echt teleurstellend.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hoezo teleurstellend? Als je schaatsen koopt ben je toch ook niet teleurgesteld dat je er niet mee kan skiën?

• Room42
  • Niet online
memo951 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 00:58:
[...]

En hoe werkt een USB-C (Thunderbolt 3) poort dan? Werkt dat ook op 5v?

Vind het echt teleurstellend.
:D Belachelijk, ja! Laat de hoge heren in Den Haag daar eens wat aan doen!

Maar goed, eigen onderzoek had dit ook kunnen uitwijzen. Ik heb de vraag nooit gehad, dus ik keek wat er in de pricewatch beschikbaar was, maar dan moet je wel doorklikken, natuurlijk. O-)

Je opties zijn dus een enclosure met externe voeding of de disk vervangen door een 2,5" model.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Teleurstellend?
Heb je dat niet zelf veroorzaakt?

Mijns inziens had je de volgorde moeten omdraaien:
1. eerst pakket van eisen opstellen (o.a. 8 TB opslagcapaciteit, werkend zonder separate voeding)
2. dan checken (bv. op een forum) of dat technisch haalbaar en betaalbaar is
3. dan pas aanschaffen.

Dan had je de teleurstelling grotendeels voorkomen.

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Kan je er geen NAS van maken? Hoef je er niet mee te sjouwen.
Pagina: 1