Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Smael
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:04
Hallo medeTweakers,

Mijn vraag
Ik wil mijn Hue bridge op een ander netwerk zetten als het huidige netwerk, dit wil niet lukken

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere keren de Bridge gereset, de bridge is met het andere netwerk bekabeld.

Hij wordt gezien in de Hue app, vanuit daar kan ik alles wel bedienen maar de bridge is niet zichtbaar in de Google home app, waardoor ik hem daar niet kan linken.

Vandaar dat ik me afvraag of het wel met het goede/nieuwe netwerk is gelinkt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je al geprobeerd de bridge uit je home app te verwijderen en opnieuw te koppelen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Smael
Wintervacht schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:35:
Heb je al geprobeerd de bridge uit je home app te verwijderen en opnieuw te koppelen?
Ja, dit heb ik ook geprobeerd. Na terug koppelen werkt het nog niet.

Maar wat ik persoonlijk heel raar vindt is dat je overal kunt zien op welk netwerk alles is geïnstalleerd behalve bij Philips Hue!

Dus ik kan het ook nergens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met de Hue app kan je het ip gewoon zien hoor.
Kijk bij instellingen en kies Hue bridges, dan op de i van je bridge.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Smael
Speedy-Andre schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:58:
Met de Hue app kan je het ip gewoon zien hoor.
Kijk bij instellingen en kies Hue bridges, dan op de i van je bridge.
Ik zie wel ip adressen en dergelijke maar niet op welk netwerk als ik hier kijk.

Het zit namelijk zo: ik had eerst alleen een KPN netwerk, nu is dan allemaal via Ubiquiti gedaan maar mijn KPN netwerk bestaat nog steeds.

Maar nu wil ik mijn Hue bridge dus van KPN naar het Ubiquiti netwerk “verhuizen”.

Maar omdat ik nergens zie welk netwerk geselecteerd is in de Hue app, wordt het vrij lastig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dan schakel je je kpn netwerk uit en kijk je of je lampen nog werken :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 11:40
Hue bridge is toch bedraad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beste,

Je kan met de normale apparatuur geen Hue bridge in een ander netwerk zetten. Als de Hue naar internet kan, zal je dan buitenshuis verbinding hebben, maar als dat verboden is, zal dit niet werken.

Je dient een mDNS bridge te bouwen met bijvoorbeeld AVAHI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
Ervan uitgaande dat je Ubiquiti netwerk een ander subnet heeft dan je KPN netwerk, kun je aan het IP adres die in de Hue app wordt weergegeven afleiden op welk netwerk je bridge zit. @R. Smael

Echter kan ik uit je post niet opmaken hoe je je netwerk ingericht hebt. Indien je nog de standaard KPN router gebruikt, gaat dit zoals @Vorkie zegt, niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 20:01
Ben je in de Hue app nog ingelogd? Dat kan je zien in de Instellingen onder Buitenhuisbesturing.

Je kan ook even kijken op https://account.meethue.com/bridge of je Bridge daar nog online staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 15:43

Tjark

DON'T PANIC

precies, en hij pakt z'n adres dan toch via DHCP op? :?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

R. Smael schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:45:
[...]

Ik zie wel ip adressen en dergelijke maar niet op welk netwerk als ik hier kijk.

Het zit namelijk zo: ik had eerst alleen een KPN netwerk, nu is dan allemaal via Ubiquiti gedaan maar mijn KPN netwerk bestaat nog steeds.

Maar nu wil ik mijn Hue bridge dus van KPN naar het Ubiquiti netwerk “verhuizen”.

Maar omdat ik nergens zie welk netwerk geselecteerd is in de Hue app, wordt het vrij lastig allemaal.
Dat is vrij lastig omdat dat nu eenmaal niet in de Hue app staat. De Hue app en de Hue bridge hebben namelijk helemaal niks te maken met welk netwerk ze gebruiken. De Bridge is namelijk, zoals @jeroenvervuren ook al aangeeft, bedraad aangesloten. Welk netwerk het din gop zit heeft puur te maken met welke poort je de kabel ingeprikt hebt en hoe je vervolgens ingericht hebt dat de ip-adressen uitgedeeld worden.

Ik denk dat het dan ook handiger is wanneer je verteld hoe je de rest van je netwerk ingericht heb, aangezien je daar je oplossing zou moeten gaan vinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Eigenlijk hoort de vraag niet hier maar bij netwerken.
Vreemd dat TS een vrij ingewikkelde Ubiquiti neemt zonder basis netwerk kennis ...
En ook apart dat de ip reeksen niet herkenbaar zijn of zelfs eender, dan vraag je om (nog meer) problemen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1