Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb 2,5 jaar geleden een corsair K70 Lux keyboard gekocht, na 2,5 jaar gaan de LEDjes een eigen leven leiden.
Soft en hard reset gedaan met hulp van corsair. Maar uiteindelijk werd het alleen maar erger.
Volgens een Corsair een hardware fout, wat ze gezien de leeftijd niet willen oplossen.

Een deel van de ledjes van het keyboard geven andere kleuren dan wat er is geprogrammeerd

Persoonlijk vind ik 2,5 jaar best kort voor zo een duur keyboard, wat is jullie mening?
Er zijn er keyboards met verlichting die langer gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Bij een toetsenbord van dik over de €150 mag je wel verwachten dat deze langer dan 2.5 jaar meegaat, dus leg het eens voor bij de winkel waar je hem hebt aangeschaft.

Indien je hem direct bij Corsair zelf gekocht hebt (of de winkel weigert het probleem te verhelpen [dan al niet voor een redelijk bedrag]), doorpushen; https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 26-01-2020 22:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik dacht dat er wat Corsair toetsenborden waren van de eerste series die vaker problemen hadden met de leds die kapot gingen. Zou daar sowieso even op zoeken als het een productiefout is, dat kan je mogelijk helpen wat voor elkaar te krijgen.

Verder mag je inderdaad verwachten dat een toetsenbord met dit prijskaartje langer mee gaat. Helaas doen veel bedrijven en fabrikanten moeilijk na 2 jaar. Je gelijk krijgen wat betreft de verwachte levensduur kan soms heel lastig zijn, maar ik zou er sowieso achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
IK heb hem gekocht bij SIcomputers, maar die wilde al in het begin niet helpen, omdat de garantie verlopen was en verwezen mij door naar Corsair.

Bedankt voor de link, ga het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zoals verwacht doet si computers er niets mee.
Beste,

Toetsenbord van corsair hebben maar 2 jaar garantie dus helaas kunnen wij hier niks mee.
Wat u nog wel kan proberen is corsair een bericht sturen heel misschien kunnen hun hier naar kijken.

Met vriendelijke groet,
John @ Support
Ik heb hun de link ook doorgestuurd, maar verwacht niet dat ze positief reageren.

[ Voor 26% gewijzigd door Zomaar iemand op 27-01-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het is ook gewoon foutief wat die webshop stelt.

"Maar twee jaar garantie, dus wij kunnen hier niks mee".
De levensduur van een toetsenbord moet echt hoger liggen dan een luttele twee jaar. Zeker zo'n bord van Corsair van meer dan 100 euro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik ga ook even contact op nemen met het juridisch loket, bedankt alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 19:46
Mijn Logitech G110 doet het (na 7 jaar redelijk intensief gebruik) nog steeds prima.

Het is natuurlijk frustrerend dat het zo snel kaduuk gaat. Aan de andere kant, objectief, shit happens en vraag je af hoeveel moeite je hierin wilt steken. Je hebt natuurlijk al e.e.a. geprobeerd. Het wordt vaak een gebed zonder eind, waarin je heel veel tijd verdoet die je anders gewoon lekker had kunnen .... 'gamen' ? :-) Uiteindelijk sta je natuurlijk volledig in je recht om het helemaal uit te spelen.

De belangrijkste les: Corsair is dus kwalitatief ondermaats gebleken. Ik heb zelf twee (bijna) dezelfde ramplanken, maar dan van HyperX. Met af en toe eens een beetje schudden en poetsen doen die het al jaren naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dat z'n duur toetsenbord maar 2.5 jaar meegaat is echt bullshit. Het meest eenvoudige keyboard van logitech van krap een tientje gaat bij mijn vader al 10 jaar mee. Ik heb bovendien nog nooit meegemaakt dat een toetsenbord kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het is ook niet echty het toetenbord dat kapot is gegaan, meer de hardware/software dat de ledjes moet aansturen.
De toetsen doen het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zomaar iemand schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:11:
Het is ook niet echty het toetenbord dat kapot is gegaan, meer de hardware/software dat de ledjes moet aansturen.
De toetsen doen het nog prima.
Is ook een bekend probleem bij Corsair. Het had ze gesierd als ze gewoon een terugroepactie hadden georganiseerd. Dit is een ordinaire fabricagefout.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

EnigmA-X schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:39:
Het is natuurlijk frustrerend dat het zo snel kaduuk gaat. Aan de andere kant, objectief, shit happens en vraag je af hoeveel moeite je hierin wilt steken. Je hebt natuurlijk al e.e.a. geprobeerd. Het wordt vaak een gebed zonder eind, waarin je heel veel tijd verdoet die je anders gewoon lekker had kunnen .... 'gamen' ? :-) Uiteindelijk sta je natuurlijk volledig in je recht om het helemaal uit te spelen.
Het probleem is dat veel mensen deze houding aannemen, ra-ra waarom denken/kunnen (web)winkels er nog steeds vaak mee weg komen? Makkelijk geld verdienen als je wettelijke garanties niet af hoeft te handelen. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 19:46
D4NG3R schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Het probleem is dat veel mensen deze houding aannemen, ra-ra waarom denken/kunnen (web)winkels er nog steeds vaak mee weg komen? Makkelijk geld verdienen als je wettelijke garanties niet af hoeft te handelen. ;)
Klopt. Aan de andere kant, het zijn ook vaak de shops (zoals SiComputers), die het snelst, goedkoop en met de allerbeste service moeten leveren want anders "verontwaardiging"-galore. We weten allemaal dat de concurrentie moordend is, maar toch zijn we iedere keer weer heel verbaasd.

Uiteindelijk staat OP absoluut in zijn recht om door te duwen. Dat geef ik ook duidelijk aan. Nu gaat het hier niet om een paar tientjes, maar ook niet om een product van 2 maanden oud dat compleet kaduuk is.

Er is een verschil tussen gelijk hebben (in je recht staan) en gelijk krijgen (lees: je tijd een beetje nuttig besteden).

Tot slot denk ik niet dat door "deze houding" webwinkels denken/hopen in hun recht te staan. De marge is zo minimaal en klusjes als dit zo tijdrovend dat het vaak gewoon pure kosten besparing is om niet zomaar te reageren/helpen/vervangen. Bij een winkel als Coolblue, waar alles net wat duurder is, is de service over het algemeen een stuk beter is mijn ervaring.

Op de website van Corsair staat dat dit toetsenbord "rugged durability" heeft. Die term zou ik zeker aangrijpen, mocht je de communicatie voortzetten @Zomaar iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De K95 heeft bijvoorbeeld ook een hardware issue, werd na melden zonder problemen omgeruild. Maar 2 jaar zou ik gewoon niet accepteren. En bovendien adverteert Corsair zelf met de rugged durability.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Even een update

@SiComputers weigert verder te reageren. Als ik bel zeggen ze dat ik een e-mail moet sturen.

Corsair gaf vandaag nog deze reactie toen ik vroeg of de levensverwachting van een corsair keyboard dus maar 2,5 jaar was:
No. We're saying that based on our warranty policy, our keyboards, mice and headset have two years warranty. We are not living in a perfect world and everything is unpredictable specially electronic devices. Again, we're really sorry for the inconvenience.

Emmanuel Mark

[ Voor 79% gewijzigd door Zomaar iemand op 28-01-2020 20:22 ]

Pagina: 1