Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 dagen terug de Samsung S10e gekocht.
de batterij duur valt echter zwaar tegen.
mijn batterij was vandaag in de ochtend 100% en om 14:00 al leeg, met 3,5 uur screen-on time.
ik vroeg me af of dit normaal is voor de S10e. anders ga ik hem namelijk omruilen

Ik heb al alle apps in sluimerstand gezet maar dit lijkt niet veel te helpen.
De helderheid stond tussen de 40%-75%.

ik deed ook even een vergelijking met mijn oude toestel de Samsung a5 2017
die verloor 4% met 30 minuten YouTube kijken, mijn Samsung S10e verloor 10%

De resultaten vond ik erg raar gezien de iets grotere batterij op mijn S10e (3100) ipv 3000
en de zuinige chip op de s10e.

het gaat trouwens om screen-on time met stand-by heb ik niet zoveel problemen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2020 21:51 . Reden: onduidelijkheid ]

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:49
Even voor de duidelijkheid. Hij is na 3 dagen leeg, waarvan 3,5uur screen on time?
Nieuwe telefoon, dus flink aan het updaten etc, dus dan is het niet gek.

Als je hem vanochtend 100% had en dan om 14:00 leeg, dan is er iets mis.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Verwijderd

Topicstarter
hij was vanochtend 100%

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:49
Als je niet constant aan het gamen of data aan het binnenslepen was, lijkt er iets mis met de batterij, of apps die constant processor aanhouden. Word je telefoon ook erg warm?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Verwijderd

Topicstarter
nope, vooral YouTube en 30 minuten de camera app, allemaal op wifi
de telefoon werd niet warm (of niet gevoeld door het hoesje)
bedankt voor je mening ik ga kijken of ik hem kan ruilen en als de nieuwe telefoon ook een slechte batterij heeft ga ik opzoek naar een nieuw model

Verwijderd

Vergeet niet dat de telefoon na het instellen nog flink bezig is met optimalisaties en dergelijke. De eerste paar dagen kan de batterij dus minder lang meegaan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:24
Schandalig!
Ik bedoel, een nieuw android toestel, en het eerste wat mensen doen is het toestel tweaken (apps in sluimerstand zetten) omdat ze denken dat ze beter dan google weten hoe android werkt.

Verder ééns met @Verwijderd hierboven: oh, en een accu moet sowieso eehmm.. warmdaaien, (zeg maar).
De eerste paar dagen werkt hij gewoon nog niet optimaal (qua energieopname en -afgifte).

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik op meedere plekken gelezen idd @zetje01 maar toch raar dat er met 7 uur screen-on time wordt geadverteerd en ik de 3e dag er maar 3,5 uur uit krijg

• zetje01
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:30:
dat heb ik op meedere plekken gelezen idd @zetje01 maar toch raar dat er met 7 uur screen-on time wordt geadverteerd en ik de 3e dag er maar 3,5 uur uit krijg
- De derde dag.... Dus dan is íe drie keer opgeladen en ontladen... tsja... dan is 'ie nog niet goed 'ingewerkt'.
- Verder kloppen de cijfers waarmee geadverteerd wordt eigenlijk nooit. Voor geen één product. Ze stellen de werkelijk altijd te mooi vóór.
- Verder heb je screentime en screentime, natuurlijk. Gamen verbruikt een stuk meer dan surfen/mailen.
En youtuben zit er een beetje tussenin.

Stel nou, je vader koopt een nieuwe Volkswagen Golf. Dat ding heeft nog geen 50 kilometer gelopen, maar je vader besluit toch om de versnellingsbak te vervangen. Gewoon, omdat de auto dan beter werkt, denkt hij.
Dan vraag je je toch ook af: Waar is die man mee bezig???
Zo moet je mijn reactie in dit topic ook opvatten

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk die tijden waarmee wordt geadverteerd kloppen bijna nooit.
Toch vindt ik het raar dat ik niemand op het internet kan vinden met hetzelfde probleem.
Alle reviews zeggen dat je met gemiddeld gebuikt de dag door komt en met zwaar gebruik minimaal tot 18:00

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:48
Ik deel deze ervaring totaal niet met mijn s10e. Lijkt me dat hij niet lekker werkt of dat een app of proces de boel lekker bezig houdt. Je kan in je batterij instellingen zien waaraan hij leeg loopt, check dat ook even.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• zetje01
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:05:
Je hebt gelijk die tijden waarmee wordt geadverteerd kloppen bijna nooit.
Toch vindt ik het raar dat ik niemand op het internet kan vinden met hetzelfde probleem.
Alle reviews zeggen dat je met gemiddeld gebuikt de dag door komt en met zwaar gebruik minimaal tot 18:00
Je kan twee dingen doen. (nee, wacht je kan alles doen, natuurlijk)

- Als je vermoed dat je een maandagmorgenexemplaar hebt: => omruilen.
- Een factory-reset. En geef hem wat tijd om eehhmm.. op de achtergrond van alles te laten regelen waar wij geen verstand van hebben. (dat zou ik doen)

Oh, en met een beetje mazzel krijg je nog wat nuttige reacties hier.

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
En waar is je batterij leeg aan gegaan? Iets meer info zou prettig zijn. Je zegt hij gaat leeg en ik zie een lage screen on time. Op basis daarvan kan niemand wat nuttigs zeggen, behalve over dat bij een nieuwe rom/eerste opstart, je android zich gaat vormen qua updates en zich aanpast met ai en logaritmes aan jou gebruik.

Wat staat er verder in je lijstje van batterij gebruik? Play services? Facebook wat op de achtergrond bezig is? Mobiel netwerk is bij sommige telefoons ook een issue.

Het klinkt daarnaast vrij normaal hoor.. Kijk het nog even aan
Pagina: 1