Kobe Bryant overleden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
https://www.telegraaf.nl/...den-bij-helikopterongeluk

Basketbalicoon Kobe Bryant is om het leven gekomen bij een helikopterongeluk, meldt het Amerikaanse medium TMZ Sports.

RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Probeer te ontdekken of het geen fake news is, zoals je wel vaker ziet bij bekende mensen wanneer iemand hun dood meldt. Maar dat lijkt hier niet te zo te zijn. Al rept bv cnn er nog niet over.

Net op de dag/na de dag dat LeBron James hem voorbij ging op de topscoorderslijst van de NBA.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200125121135-lebron-james-kobe-bryant-exlarge-169.jpg

RIP

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 26-01-2020 21:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Het is echt. Zie allerlei betrouwbare bronnen op Twitter met bevestigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Ik ben hier echt helemaal stil van.

Een legend heeft ons verlaten. :'(

RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er gaat een gerucht dat zijn 4 dochters aan boord waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:58
418O2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:16:
Er gaat een gerucht dat zijn 4 dochters aan boord waren.
Tja, eerst maar even afwachten. Volgens TMZ is dat niet het geval.
KB is survived by his wife Vanessa, and their four daughters -- Gianna, Natalia and Bianca and their newborn Capri. Kobe and Vanessa got married in 2001 after meeting in 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Rip!

Echt een legende, wat zonde. Hopen dat z'n dochters er niet bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NotSoSteady schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:17:
[...]

Tja, eerst maar even afwachten. Volgens TMZ is dat niet het geval.

[...]
Iemand van abc zei dat op tv. Is ook de enige bron. Rick Fox (ken hem niet) was naar verluidt ook aan boord. Las dat Kobe zijn licentie heeft en mogelijk dus zelf de heli bestuurde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
418O2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Iemand van abc zei dat op tv. Is ook de enige bron. Rick Fox (ken hem niet) was naar verluidt ook aan boord. Las dat Kobe zijn licentie heeft en mogelijk dus zelf de heli bestuurde
Klopt heeft hij ook, mensen in de buurt hadden overigens gehoord dat de motor begon te stotteren. Helaas ben je met een heli snel gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 26-01-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NotSoSteady schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Klopt heeft hij ook, mensen in de buurt hadden overigens gehoord dat de motor begon te stotteren. Helaas ben je met een heli snel gezien.
Met een uitgevallen motor zou je nog 'gewoon' de grond moeten kunnen bereiken afaik. Je stort niet ineens neer. Maar ik ben geen heli expert
[Twitter: https://twitter.com/AWainwrightTV/status/1221526799542255616?s=19]

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk nieuws inderdaad. We kunnen alleen nog maar gissen over wat er precies is gebeurd. Wel zag ik foto's waarop het gigantisch mistig leek te zijn. Dat was geen rook van de helicopter zelf.

RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door NotSoSteady op 26-01-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:32:
Verschrikkelijk nieuws inderdaad. We kunnen alleen nog maar gissen over wat er precies is gebeurd. Wel zag ik foto's waarop het gigantisch mistig leek te zijn. Dat was geen rook van de helicopter zelf.

RIP
Eyewitnesses also tell us that they heard the helicopter's engine sputtering before it went down. As you can see, flames and smoke covered much of the scene from the wreck. The official cause of the crash is currently under investigation.
Afbeeldingslocatie: https://imagez.tmz.com/image/c2/4by3/2020/01/26/c2408ff2168744d39b1101633465b9de_md.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 26-01-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien ook wel :/
Nou ja, we zullen het snel genoeg weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elke bron gaat naar NBZ Sports, maar buiten die 2 foto's kan je nog weinig bevestiging vinden.

En iemand krijgt in 1x iets teveel aandacht van een simpele tweet die hij jaren geleden had gestuurd, blijkbaar laat twitter deze als resultaat continue zien.
https://twitter.com/dotNoso/status/268466325842694144

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
418O2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:30:
[...]

Met een uitgevallen motor zou je nog 'gewoon' de grond moeten kunnen bereiken afaik. Je stort niet ineens neer. Maar ik ben geen heli expert
[Twitter]
ik ben ook geen expert.
Maar tijdens mijn diensttijd bij luchtmobile brigade is mij tijdens een cursus verteld dat door de opwaarste druk tegen de rotoren de helikopter niet crasht. (moet het enkel een motorisch probleem zijn natuurlijk)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:37:
[...]

ik ben ook geen expert.
Maar tijdens mijn diensttijd bij luchtmobile brigade is mij tijdens een cursus verteld dat door de opwaarste druk tegen de rotoren de helikopter niet crasht. (moet het enkel een motorisch probleem zijn natuurlijk)
Wikipedia: Autorotation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Als je de hoeken van de rotorbladen niet anders zet val je gewoon als een baksteen uit de lucht. Je moet juist de hoek zo zetten dat deze zoveel mogelijk drag/lift krijgt van de lucht onder de rotobladen. Vanaf een bepaalde hoogte kan je inderdaad landen met uitgevallen motoren. Maar voor hetzelfde geld was hier meer defect dan alleen de motor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58

v8power67

Psn: Mausosaurus

Schijnt nu bevestigd te zijn door tmz dat 1 dochter ook in de heli aanwezig was en dus ook overleden is.
https://www.tmz.com/2020/...opter-crash-in-calabasas/
12:35 PM PT -- Kobe's daughter Gianna Maria Onore -- aka GiGi -- was also on board the helicopter and died in the crash ... reps for Kobe tell TMZ Sports. She was 13.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:18
Flightpath : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n72ex

Bij CNN gaf een vrouw (functie even onduidelijk) aan dat de piloot mogelijk een veilige locatie zocht om te landen om zodoende zo weinig mogelijk slachtoffers te maken.. (ook vanwege het cirkelen boven LA, wat kan duiden op issues)
Wel een "wild guess" natuurlijk.

Bij CNN is het al een tijdje breaking news met beelden erbij en veel verschillende personen aan het woord.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 27-01-2020 09:49 . Reden: x vergeten in flightradar link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinanV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-08 11:37
gecondoleerd

zeer respectabele basketbalspeler

RIP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 16:07
Zat om 20:45 klaar voor de Rockets-Nuggets game en dan dit. Echt heel naar nieuws. RIP Black Mamba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben niet bekend in de NBA wereld en dus ook niet bekend met de slachtoffers, maar vind ik het verschrikkelijk nieuws om te lezen. Wat ik zo heb gelezen zat zijn dochter ook aanboord van het toestel en nog andere mensen, onder wie een andere basketballer?

Mogelijk is het alweer een jaar geleden, maar het doet mij denken aan die crash met de helikopter van de Leicester City eigenaar destijds. Ben geen expert, maar wat ik lees komt het vooral op ervaring uit als iets misgaat, maar zelfs dan ben je mogelijk verloren, 1/5 schijnt te resulteren in een (fatale?) crash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Misschien wel een andere basketballer, maar niet de veronderstelde Rick Fox.

Man man, dit sloeg in als een bom bij mij anderhalf uur geleden. ;( Ik heb van '94 tot '15 zelf basketbal gespeeld en ik ben net een paar jaar jonger dan hem. Nogal een eeuwig voorbeeld, al ben ik niet een die-hard fan van hem geweest (maar meer van zijn tegenstanders).

Op nba.com staat nog steeds een vrij storende kop:
  • "LeBron on passing Kobe: 'A dream come true'
Dit naar aanleiding van het nieuws van gisteren omtrent het passeren van van Kobe door Lebron op de all-time scoring list van nr 4 naar 3. Wanneer halen ze dat nu eens weg... :/

pepernooot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
We know the pilot contacted the control tower at Burbank Airport around 9:30 AM PT, and the tower was aware the pilot had been circling for about 15 minutes. The pilot eventually headed north along the 118 freeway before turning to the west, and started following above the 101 freeway around Woodland Hills, CA.
At around 9:40 AM they encounter more weather -- as in seriously heavy fog -- and the chopper turned south. This was critical, because they turned toward a mountainous area. The pilot suddenly and rapidly climbed from about 1200 feet up to 2000 feet.
However, moments later -- around 9:45 AM -- they flew into a mountain at 1700 feet. Flight tracker data shows they were flying at about 161 knots.
https://www.tmz.com/2020/...opter-crash-in-calabasas/

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 27-01-2020 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in een nieuwsbericht dat zelfs overheidsheli's aan de grond zijn gebleven vanwege de mist. Hij is gewoon opgestegen met dit als gevolg. :/

Je hebt praktisch alles wat je misschien wel wilde bereiken in dit leven en in een paar tellen is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

SuBBaSS

-has Ryzen

RIP Mamba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35
R.I.P. Mee opgegroeid, bijna zelfde leeftijd en meer dan 10x in real life zien spelen.

Mamba out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dinkelover schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:34:
Op nba.com staat nog steeds een vrij storende kop:
  • "LeBron on passing Kobe: 'A dream come true'
Dit naar aanleiding van het nieuws van gisteren omtrent het passeren van van Kobe door Lebron op de all-time scoring list van nr 4 naar 3. Wanneer halen ze dat nu eens weg... :/
Dit is toch nog steeds een correct nieuwsbericht? Je kan het in retrospect wel aanpassen maar dat maakt het niet minder waar.

Gewoon laten staan, de combinatie van het bereiken van de mijlpaal door Lebron heeft niets met dit nieuwsbericht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Napo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:19:
[...]

Dit is toch nog steeds een correct nieuwsbericht? Je kan het in retrospect wel aanpassen maar dat maakt het niet minder waar.

Gewoon laten staan, de combinatie van het bereiken van de mijlpaal door Lebron heeft niets met dit nieuwsbericht te maken.
Het nieuwsbericht niet, maar de titel met het gebruik vanhet woord 'passing'. Kan ook aan mijn engels liggen, maar het leest ook makkelijk alsof ze het woord 'away' zijn vergeten en ik las dat in eerste instantie meteen zo en vulde 'away' aan. Dan is het best een lugubere titel. Maar, zal idd wel aan mij liggen, moving on.

pepernooot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat kan niet het goede toestel zijn (je mist een X wat het een heel ander toestel maakt). Er is al bevestigd dat het om een Sikorsky S-76 gaat. Heb daar zelf in mijn offshore-periode wel vaak (als passagier) in meegevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
Zijn helicopters voorzien van Flight Recorders eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:28:
Zijn helicopters voorzien van Flight Recorders eigenlijk?
ik denk bij de echt oude (privé eigenaar) van niet, vermoedelijk de kosten niet waard.

Maar bij deze kan het best zo zijn dat hij ze fabrieks af al had, of dat hij in zijn 30 jaar vliegend ergens een update heeft gehad. (De kosten voor updates zijn voor een heli verhuurbedrijf gewoon zakelijk uitgaven en vermoedelijk ergens tegen weg te strepen. ISLAND EXPRESS HOLDING CORP)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 18:21
Ik ken hem niet persoonlijk maar het overlijden van Kobe treft me heel hard. Hij was een inspiratie voor mij, hij was mijn held, heeft zoveel invloed gehad op m'n leven tot nu toe. Dit zal serieus blijven hangen bij mij.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

418O2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:27:
Las dat Kobe zijn licentie heeft en mogelijk dus zelf de heli bestuurde
Dat lijkt dus niet het geval. Een S-76 is wel een flink toestel die je denk ik niet zonder een beetje ervaring zelf bestuurt. Niet alleen in ieder geval. In mijn ervaring met dat toestel was er ook altijd een co-piloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:06
Gunner schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Dat lijkt dus niet het geval. Een S-76 is wel een flink toestel die je denk ik niet zonder een beetje ervaring zelf bestuurt. Niet alleen in ieder geval. In mijn ervaring met dat toestel was er ook altijd een co-piloot.

[Twitter]
heb je die beelden gezien van hoe die heli opeens begon te duikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

boyette schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Nee. Zou ik dat moeten om m'n mening te herzien?

Bewust niet, ik hou er niet zo van iemand naar z'n dood te zien stortten bekend of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Gunner schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Nee. Zou ik dat moeten om m'n mening te herzien?

Bewust niet, ik hou er niet zo van iemand naar z'n dood te zien stortten bekend of niet
nee.. niet daarom.. maar je hebt er zelf in gevlogen..
het leek erop alsof de heli eerst een rotorblad verloor of de staart

vroeg me af of je daar wat van kon zeggen

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 27-01-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

boyette schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:26:
[...]

nee.. niet daarom.. maar je hebt er zelf in gevlogen..
het leek erop alsof de heli eerst een rotorblad verloor maar ook alsof beide motoren in brand stonden maar dat is moeilijk te zien

vroeg me af of je daar wat van kon zeggen
Nee, ik zei dat ik er als passagier in mee heb gevlogen. Heb geen enkele luchtvaartervaring of wat dan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Gunner schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:27:
[...]
Nee, ik zei dat ik er als passagier in mee heb gevlogen. Heb geen enkele luchtvaartervaring of wat dan ook. ;)
ah ok

beide nader inzien denk ik dat het staartrotor erafviel

en dat het daarom naar beneden dwarrelde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kreeg het gisteren net voordat ik naar bed ging mee. Had het ff 'geparkeerd', vandaag drukke dag dus ook weinig aan gedacht.
Maar nu, vooral op twitter is er geen ontkomen aan de herinneringen. En het slaat er hier alsnog best hard in.

Het was echt een inspirerende kerel en natuurlijk een van de beste basketballers ooit.
Heb hem vroeger gehaat, vond het vooral een 'ball hog' en hij leek teveel op mijn grote held toendertijd, #23. Dat is later (en vooral nadat hij zijn carrière beëindigd had) totaal omgedraaid. Veel respect voor hem gekregen door zijn wat er uit oa. interviews naar voren kwam.

Echt een gemis. Deze man had nog zoveel meer voor de sport (en zoveel meer) kunnen betekenen. ;(

#KobeRIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde filmpje met uitleg en info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02

dragonhaertt

@_'.'

boyette schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Zijn er beelden dan? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Vind het sowieso een bijzonder geval. Klinkt bijna alsof de piloot onwel is geworden.
Heb de radio-communicatie na-geluisterd, en de communicatie valt gewoon volledig weg, terwijl hij begeleiding onder Special VFR had aangevraagd.

Door de mist vliegen (zonder horizon) is in een helikopter sowieso een bijzonder slecht idee. Ook als er geen bergen zijn.

(De kist vloog op 2300 voet tijdens het laatste radiocontact. De impact was met een voorwaartse snelheid van zo'n 150 knopen, en daling van 2000 voet/min)

[ Voor 11% gewijzigd door dragonhaertt op 30-01-2020 15:44 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Vannacht eerste thuiswedstrijd van de Lakers sinds het overlijden van Bryant.
Al de hele week eerbetonen bij wedstrijden (bijv. de hele team-staff die Kobe's eigen schoenenlijn draagt), maar deze wordt extra-heftig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VnBPIWmAvL3uqFJgREXwnw2Y/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3tEVurUCjtBeC0NTm28pBlx1/medium.jpg

Ook worden er overal tijdens wedstrijden overtredingen (niet zoals bij voetbal natuurlijk) begaan. Zo moet een team bij bal-inname na een score binnen 8 seconden over de middenlijn zijn en geldt er een 'schotklok' van 24 seconden. Deze twee worden dus massaal overtreden als eerbetoon.

In Nederland worden officiële competitiewedstrijden vooraf gegaan door 24 seconden stilte.
Onze club heeft morgen een toernooi waarbij we ook het nodige zullen doen om deze legende te herdenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9JiedjrfqWpr9LQ7b01u30zo/full.jpg
Pagina: 1