Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. Games die ik speel zijn Cod / Apex legends / (alle) Far Cry en af en toe wat CS:GO
Mijn doel is op termijn om een 1440p-144hz monitor te kopen. Voor een multiplayer game vind ik het niet erg om de 144hz te halen door settings naar beneden bij te stellen.
Als programmeur zal ik er ook af en toe op werken/hobby en ik gebruik sketchup om wat hobby projecten eerst in 3d uit te werken.
Als ik kijk naar het verleden upgrade ik koop ik een basis en upgrade kleine stappen. Mijn huidige voeding is 3 iteraties mee gegaan, mijn moederbord + processor 2 en de videokaart upgrade ik vaak om de 3 jaar.
Een zelfde soort upgrade pad heb ik weer voor ogen voor mn nieuwe build. Ik zit zelf erg te twijfelen over een 570x moederbord vanwege PCI-e 4.0, processor nu zonder biosflash en eerder compatible met een ryzen 9 upgrade in de toekomst. Hopelijk kan ik net als nu weer 2 videokaart upgrades in zo'n moederbord prikken. De keerzijde is dat hij erg duur is in vergelijking met die van de best buy guide...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1200. Liever iets minder zodat ik geld over hou voor eventueel nieuwe kast en betere koeling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een:
- dell 27inch 1440p/60hz monitor
- 256gb sata ssd
- een (oudere) kast die ik hoop te kunnen hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal:
- Processor,
- moederbord,
- geheugen minimaal 16gb / 32gb mag
- videokaart,
- voeding,
- 1TB ssd m2
Een nieuwe kast, betere koeling hoeft niet en waarschijnlijk koop ik die achteraf als ik merk dat dit nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee niet echt. Heb mijn ogen laten vallen op een ryzen 3600 + 5700xt combinatie maar sta zeker open voor alternatieven als die toekomstbestendiger zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Usb-c uitgangen op moederbord, aangezien ik al een lading van zulke apparaten
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1) Hulp / inzichten bij het kiezen van het juiste moederbord / processor met het oog op de toekomst.
2) Is een 550w genoeg? Vanuit mijn beleving kan deze corsair wel een aantal generaties mee, klopt dit ook?
3) Zitten er posten bij waar ik te veel of juist te weinig uitgeef?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hoofdzakelijk gamen. Games die ik speel zijn Cod / Apex legends / (alle) Far Cry en af en toe wat CS:GO
Mijn doel is op termijn om een 1440p-144hz monitor te kopen. Voor een multiplayer game vind ik het niet erg om de 144hz te halen door settings naar beneden bij te stellen.
Als programmeur zal ik er ook af en toe op werken/hobby en ik gebruik sketchup om wat hobby projecten eerst in 3d uit te werken.
Als ik kijk naar het verleden upgrade ik koop ik een basis en upgrade kleine stappen. Mijn huidige voeding is 3 iteraties mee gegaan, mijn moederbord + processor 2 en de videokaart upgrade ik vaak om de 3 jaar.
Een zelfde soort upgrade pad heb ik weer voor ogen voor mn nieuwe build. Ik zit zelf erg te twijfelen over een 570x moederbord vanwege PCI-e 4.0, processor nu zonder biosflash en eerder compatible met een ryzen 9 upgrade in de toekomst. Hopelijk kan ik net als nu weer 2 videokaart upgrades in zo'n moederbord prikken. De keerzijde is dat hij erg duur is in vergelijking met die van de best buy guide...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1200. Liever iets minder zodat ik geld over hou voor eventueel nieuwe kast en betere koeling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een:
- dell 27inch 1440p/60hz monitor
- 256gb sata ssd
- een (oudere) kast die ik hoop te kunnen hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal:
- Processor,
- moederbord,
- geheugen minimaal 16gb / 32gb mag
- videokaart,
- voeding,
- 1TB ssd m2
Een nieuwe kast, betere koeling hoeft niet en waarschijnlijk koop ik die achteraf als ik merk dat dit nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee niet echt. Heb mijn ogen laten vallen op een ryzen 3600 + 5700xt combinatie maar sta zeker open voor alternatieven als die toekomstbestendiger zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Usb-c uitgangen op moederbord, aangezien ik al een lading van zulke apparaten
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1) Hulp / inzichten bij het kiezen van het juiste moederbord / processor met het oog op de toekomst.
2) Is een 550w genoeg? Vanuit mijn beleving kan deze corsair wel een aantal generaties mee, klopt dit ook?
3) Zitten er posten bij waar ik te veel of juist te weinig uitgeef?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 263,05 | € 263,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X (via-via iemand die er vanaf wil 25 euro onder de marktprijs) | € 428,00 | € 428,00 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,58 | € 90,58 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.170,08 | ||
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 24% gewijzigd door Delblanco op 26-01-2020 21:29 ]