chromebook valt na een minuut uit nadat de adapter eruit is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Een kennis heeft een Acer Chromebook 15 CB5-571-C09S. De batterij was op, dus die is vervangen. Nu valt de Chromebook zonder enige melding al na minder een minuut uit, terwijl de batterij op 100% staat. Met adapter op het stopcontact doet hij het prima. Bij opstarten en een bepaalde toetsencombinatie zegt ChromeOS dat het systeem beschadigd is en moeten worden hersteld. De Chromebook hebben we opnieuw hersteld met een usb stick, maar het probleem blijft zich voor doen. Iemand een idee waar dit aan ligt? Is de nieuwe batterij niet goed, de connector van de batterij zit goed in de socket en ChromeOS geeft 100% batterij capaciteit aan, toch valt die uit.

Beste antwoord (via aegieles op 27-01-2020 09:13)

Verwijderd

Oke, je snapt blijkbaar niet wat ik bedoel.

Een batterij is opgebouwd uit verschillende cellen. Om het even simpel te houden: bijv. 10 cellen.
Je nieuwe batterij kan slecht zijn, doordat bijv. 5 cellen niet goed werken.
Je chromebook weet niet beter of 5 cellen is normaal en geeft dus aan 100% opgeladen.
Maar in werkelijkheid heb je dus maar een halve batterij, die dus extra snel leeg is.

Daarom even terug gaan met de nieuwe batterij, want hij kan dus slecht zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat je batterij versleten is. Dat je chromebook aangeeft dat de batterij 100% vol is, zegt nog niks over de capaciteit van de batterij.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aegieles schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:33:
Een kennis heeft een Acer Chromebook 15 CB5-571-C09S. De batterij was op, dus die is vervangen. Nu valt de Chromebook zonder enige melding al na minder een minuut uit, terwijl de batterij op 100% staat. Met adapter op het stopcontact doet hij het prima. Bij opstarten en een bepaalde toetsencombinatie zegt ChromeOS dat het systeem beschadigd is en moeten worden hersteld. De Chromebook hebben we opnieuw hersteld met een usb stick, maar het probleem blijft zich voor doen. Iemand een idee waar dit aan ligt? Is de nieuwe batterij niet goed, de connector van de batterij zit goed in de socket en ChromeOS geeft 100% batterij capaciteit aan, toch valt die uit.
Terug naar degene die de batterij heeft vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Deze was op inderdaad, want de Cromebook is al 5 jaar oud. We hebben hem dan ook vervangen door een nieuwe (niet origineel), geeft 100% aan maar valt toch uit. Is de nieuwe batterij gewoon waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een multimeter in huis toevallig? Dan kun je zelf meten of de batterij nog voldoende capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
We hebben dus zelf de batterij vervangen. Hij lijkt prima aangesloten, dat stelde niet zo veel voor. Past maar op een manier in de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het klinkt inderdaad alsof de nieuwe batterij niet goed is. Ik zou hem aanmelden voor garantie, of laten testen in een vergelijkbaar model.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, je snapt blijkbaar niet wat ik bedoel.

Een batterij is opgebouwd uit verschillende cellen. Om het even simpel te houden: bijv. 10 cellen.
Je nieuwe batterij kan slecht zijn, doordat bijv. 5 cellen niet goed werken.
Je chromebook weet niet beter of 5 cellen is normaal en geeft dus aan 100% opgeladen.
Maar in werkelijkheid heb je dus maar een halve batterij, die dus extra snel leeg is.

Daarom even terug gaan met de nieuwe batterij, want hij kan dus slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Oke thanks. Ik zal mijn kennis aanraden om terug te gaan met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aegieles schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:42:
Deze was op inderdaad, want de Cromebook is al 5 jaar oud. We hebben hem dan ook vervangen door een nieuwe (niet origineel), geeft 100% aan maar valt toch uit. Is de nieuwe batterij gewoon waardeloos?
Waarschijnlijk niet goed. verkeerd type. cheap-ass ding...DOA

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Hij zegt dat die wel 40€ heet betaald voor de batterij. Maar ja, moet die maar terug naar waar die vandaan komt en gaan voor een originele batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is gewoon een Chinese shop, hè. Dan zou ik hem haast eerder via AliExpress kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 26-01-2020 18:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Oh ja shit, ik zie het. Liet me verleiden door de tekst 'origineel', maar dit is dus fake. Dan maar replacedirect, al zijn ze wel prijzig.
Pagina: 1