Op dit moment heb ik thuis een 24 poorts non-PoE en twee 5 poorts PoE switches in gebruik. Met die switches voed ik 2 (Ubiquiti) AP's en 1 VoIP telefoon.
pricewatch: ZyXEL GS1900-24E
pricewatch: ZyXEL GS1200-5HP
Omdat ik het onhandig en qua stroomverbruik zonde, wil ik terug naar één enkele switch. Ik denk voorlopig genoeg te hebben aan 16 poorten, maar wil toch voor een exemplaar met 24 poorten gaan, waarvan een stuk of 6 poorten PoE+ en de rest gewoon 1G.
Idealiter passief gekoeld, veel vermogen hoeft het ook niet te leveren maar een zacht draaiend fannetje is niet erg. Ding komt in de meterkast te hangen en de server die daar draait is ook niet stil. (Zitten een paar 12cm fans in die rustig hun rondjes draaien.)
Switch moet managed zijn (LACP), maar hoeft verder niet heel veel te kunnen. Serial console is een pré, goede webinterface een must. (Ik heb domweg geen zin om te deep-diven in de CLI.)
Stroomverbruik: Zo laag mogelijk. Een van de redenen is juist het stroomverbruik wat omlaag brengen.
Prijs liefst rond de €200,- (of daar onder) en idealiter niet boven de €250,-
Met die wensen kom ik op het volgende lijstje uit:
De D-Link is veruit het meest interessant qua prijs, maar weet niet hoe veel herrie dat ding maakt.
TP-Link ben ik minder gecharmeerd van. Heb de niet-PoE versie gehad. Prima ding, maar de UI vond ik matig.
Blijven de NetGear switches over.
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over welke switch de beste keuze is en waarom?
pricewatch: ZyXEL GS1900-24E
pricewatch: ZyXEL GS1200-5HP
Omdat ik het onhandig en qua stroomverbruik zonde, wil ik terug naar één enkele switch. Ik denk voorlopig genoeg te hebben aan 16 poorten, maar wil toch voor een exemplaar met 24 poorten gaan, waarvan een stuk of 6 poorten PoE+ en de rest gewoon 1G.
Idealiter passief gekoeld, veel vermogen hoeft het ook niet te leveren maar een zacht draaiend fannetje is niet erg. Ding komt in de meterkast te hangen en de server die daar draait is ook niet stil. (Zitten een paar 12cm fans in die rustig hun rondjes draaien.)
Switch moet managed zijn (LACP), maar hoeft verder niet heel veel te kunnen. Serial console is een pré, goede webinterface een must. (Ik heb domweg geen zin om te deep-diven in de CLI.)
Stroomverbruik: Zo laag mogelijk. Een van de redenen is juist het stroomverbruik wat omlaag brengen.
Prijs liefst rond de €200,- (of daar onder) en idealiter niet boven de €250,-
Met die wensen kom ik op het volgende lijstje uit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | D-Link DGS-1210-28P | € 149,- | € 149,- |
1 | Netwerk switches | Netgear GS324TP | € 209,71 | € 209,71 |
1 | Netwerk switches | Netgear GS724TP-200EUS | € 234,- | € 234,- |
1 | Netwerk switches | Netgear GS728TPv2 | € 227,90 | € 227,90 |
1 | Netwerk switches | TP-Link JetStream 24-Port Gigabit Smart PoE+ Switch with 4 SFP Slots T1600G-28PS (TL-SG2424P) | € 208,95 | € 208,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.029,56 |
De D-Link is veruit het meest interessant qua prijs, maar weet niet hoe veel herrie dat ding maakt.
TP-Link ben ik minder gecharmeerd van. Heb de niet-PoE versie gehad. Prima ding, maar de UI vond ik matig.
Blijven de NetGear switches over.
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over welke switch de beste keuze is en waarom?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.