Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Passief gekoelde switch - 24x GBit, >6x PoE+, managed, ~€200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:23

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Topicstarter
Op dit moment heb ik thuis een 24 poorts non-PoE en twee 5 poorts PoE switches in gebruik. Met die switches voed ik 2 (Ubiquiti) AP's en 1 VoIP telefoon.

pricewatch: ZyXEL GS1900-24E
pricewatch: ZyXEL GS1200-5HP

Omdat ik het onhandig en qua stroomverbruik zonde, wil ik terug naar één enkele switch. Ik denk voorlopig genoeg te hebben aan 16 poorten, maar wil toch voor een exemplaar met 24 poorten gaan, waarvan een stuk of 6 poorten PoE+ en de rest gewoon 1G.

Idealiter passief gekoeld, veel vermogen hoeft het ook niet te leveren maar een zacht draaiend fannetje is niet erg. Ding komt in de meterkast te hangen en de server die daar draait is ook niet stil. (Zitten een paar 12cm fans in die rustig hun rondjes draaien.)

Switch moet managed zijn (LACP), maar hoeft verder niet heel veel te kunnen. Serial console is een pré, goede webinterface een must. (Ik heb domweg geen zin om te deep-diven in de CLI.)

Stroomverbruik: Zo laag mogelijk. Een van de redenen is juist het stroomverbruik wat omlaag brengen.

Prijs liefst rond de €200,- (of daar onder) en idealiter niet boven de €250,-

Met die wensen kom ik op het volgende lijstje uit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesD-Link DGS-1210-28P€ 149,-€ 149,-
1Netwerk switchesNetgear GS324TP€ 209,71€ 209,71
1Netwerk switchesNetgear GS724TP-200EUS€ 234,-€ 234,-
1Netwerk switchesNetgear GS728TPv2€ 227,90€ 227,90
1Netwerk switchesTP-Link JetStream 24-Port Gigabit Smart PoE+ Switch with 4 SFP Slots T1600G-28PS (TL-SG2424P)€ 208,95€ 208,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.029,56

De D-Link is veruit het meest interessant qua prijs, maar weet niet hoe veel herrie dat ding maakt.

TP-Link ben ik minder gecharmeerd van. Heb de niet-PoE versie gehad. Prima ding, maar de UI vond ik matig.

Blijven de NetGear switches over. :)

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over welke switch de beste keuze is en waarom?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra

unezra

Topicstarter
Anyone?

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

De D-link is inmiddels weer in prijs gestegen. De Netgears zijn prima switches. De GS728TPv2 heeft iets betere specs dan de andere twee. Wat je nog kunt overwegen is een HP Procurve met externe voeding, dat scheelt warmte.Ben in de war met de 8-poortsvariant.

GlowMouse wijzigde deze reactie 02-02-2020 20:13 (9%)

jij ook?

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:19
De 24p Zyxel die je nu hebt is er ook in POE variant. Waarom die niet nemen als je daar tevreden over bent?

• unezra

unezra

Topicstarter
Sethro schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:11:
De 24p Zyxel die je nu hebt is er ook in POE variant. Waarom die niet nemen als je daar tevreden over bent?
pricewatch: ZyXEL GS1900-24HP

Maar die is relatief duur, groot en volgens mij niet bepaald stil.

Plus, ik ben er niet heel tevreden over. De voeding van de niet-PoE variant is zwak. Ik heb er echt al 3 terug kunnen sturen en onder garantie laten vervangen in een paar jaar. :( (Ze worden ook belachelijk heet aan de bovenkant.)
GlowMouse schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:02:
De D-link is inmiddels weer in prijs gestegen. De Netgears zijn prima switches. De GS728TPv2 heeft iets betere specs dan de andere twee. Wat je nog kunt overwegen is een HP Procurve met externe voeding, dat scheelt warmte.
HP's met externe voeding kon ik niet vinden.

Qua Netgear, volgens mij zijn ze niet passief. Heb je enig idee over het geluidsniveau?

• unezra

unezra

Topicstarter
Ik ga een gokje wagen met deze:
pricewatch: Netgear GS724TP-200EUS

Volgens Google en Netgear zelf een van de stillere opties:
https://www.netgear.com/i...et/switches/GS724TPv2.pdf

Temperature- and load-based fan-speed control combines accurate monitoring with minimized system acoustic noise: the GS724TPv2 supports quiet rack mounting operation with a maximum of 32.4dB even at full power and 25°C (77°F) ambient.

To be continued. :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True