Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stuck/dead pixel op nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ewanos
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 08-04 13:23
Met de BTW dagen van MediaMarkt een MSI Optix MAG271CQR op de kop weten te tikken voor 320 euro. Scherm geinstalleerd en meteen zag ik het gigantische verschil t.o.v. mijn oude 1080p 60hz scherm, genieten!

Echter, bij een aantal donkere scenes in games blijkt er in het midden een stuck/dead pixel te zitten. Ik weet niet zeker of hij echt stuck/dead is, ik zie 'm namelijk alleen bij donkere beelden en daar lijkt de pixel groen/blauw. Op de interwebs gezocht en een aantal zogenaamde ''fixes'' geprobeerd, waaronder het flikkeren van RGB kleuren voor langere tijd om de pixel te ''reviven'', helaas geen succes geweest.

MediaMarkt gebeld en die zeggen dat ik 'm gratis kan omruilen voor een andere, echter is het probleem dat ze deze monitor niet meer hebben, in geen enkele winkel meer, ook niet in bestelling. De enige optie is mijn geld terug krijgen en ergens anders dezelfde monitor kopen (v.a. 400+ euro).

Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om 80 euro extra te betalen voor dezelfde monitor zonder stuck/dead pixel? Kan ik niet eisen van MediaMarkt dat ik een ander exemplaar wil, ondanks dat deze niet meer online verkrijgbaar is?

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07:45
Probeer eens een mailtje te wagen naar MSI zelf.

• mrFoce
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01:39
Ewanos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:05:
Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om 80 euro extra te betalen voor dezelfde monitor zonder stuck/dead pixel? Kan ik niet eisen van MediaMarkt dat ik een ander exemplaar wil, ondanks dat deze niet meer online verkrijgbaar is?
Je kan eisen wat je wilt, maar je geld terug geven is de enige optie voor hun en die bieden ze dan ook aan. Dus ver zal je er niet mee komen.

• Ewanos
mrFoce schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Je kan eisen wat je wilt, maar je geld terug geven is de enige optie voor hun en die bieden ze dan ook aan. Dus ver zal je er niet mee komen.
Nee dat begrijp ik, maar ik zou gewoon graag dezelfde monitor willen. Wellicht zijn ze voor een extra korting te porren.

• mrFoce
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01:39
Ewanos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:37:
[...]
Nee dat begrijp ik, maar ik zou gewoon graag dezelfde monitor willen. Wellicht zijn ze voor een extra korting te porren.
De Mediamarkt had die vast graag willen leveren, maar kan dat dus niet. Verwacht trouwens dat MSI 1 pixel niet als een defect ziet. Ik snap dat het irritant is dat je een stuck pixel hebt, maar jouw schade kan nooit meer zijn dan dat jij ervoor betaald hebt. Aangezien ze je geld terug willen geven, houdt het gewoon op. Je kan proberen om via MSI een nieuwe te regelen, maar mochten die verzendkosten in rekening brengen dan zit je al snel op die 400+ euro. Zou zeggen, doe wat Gummiebeer in dit topic zegt, stuur MSI een mailtje en zie waar dat je brengt.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag.

Move VB -> SF

Soittakaa Paranoid!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:34
Gummiebeer schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:21:
Probeer eens een mailtje te wagen naar MSI zelf.
Dan neem je (als MSI 'm wil omruilen) wel het risico dat je geen garantie van Mediamarkt meer heb: die hebben immers garantie op de oorspronkelijke monitor toegezegd.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:27
Soms kan je een weekje wachten, en hebben ze hem ineens wel weer op voorraad :) je "geld terug" is meestal 14 dagen zonder enige probleem. (en daarna zelfs met garantie)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:33
https://www.mediamarkt.nl...e8485.MTYwOTM2Mw&rbtc=twe|pf|1609363||p||

Aangezien hij gewoon leverbaar is bij hun leverancier. Zie ik 0 reden waarom hij niet omgeruild kan worden over enkele dagen. MM wil zelf niet al te veel moeite doen. En op deze manier kosten te besparen ten kosten van het Consumenten recht. Dit is gewoon een walgelijke actie van MM.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:36
*knip* Dit is gewoonweg frauderen.

[Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 27-01-2020 21:09]

• Ewanos
Na een aantal belletjes met de klantenservice afgesproken dat ik m'n huidige monitor retour stuur en zodra zij 'm ontvangen sturen ze een nieuwe terug.

Dame had het over een mogelijke coulance regeling, ben er niet op ingegaan. Lijkt me niet dat ze een enorme korting geven en voor die paar tientjes heb ik liever een goed scherm.

• Rmg
-

[Voor 108% gewijzigd door Rmg op 28-01-2020 09:48]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Rmg schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:22:
[...]

Breng de in de winkel gekochte monitor terug naar dezelfde winkel waar je hem hebt gekocht . zoals mediamarkt zelf voorstelt

Krijg je 400 euro terug.

Deze koop is nou afgedaan, klaar, afgerond.

Ga naar de mediamarkt website, waar de monitor nog prima te bestellen is, in tegenstelling tot de winkel, want dat zijn voor de mediamarkt gescheiden voorraad stromen.

Bestel de monitor voor dezelfde actieprijs op de mediamarkt website.

Er is hier echt 0 fraude en als @Yorinn dat toch anders ziet zou ik graag willen weten: "hoe dan?!"
Omdat TS de monitor voor 320 euro heeft gekocht en je dan altijd 80 euro duurder uit bent door hem te retourneren en via de MM website te bestellen. ;)

• Rmg
-

[Voor 100% gewijzigd door Rmg op 28-01-2020 09:48]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True