Toon posts:

Welke condensators op PCB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke condensators raden jullie aan om te plaatsen op PCB met Recom R-78E5 spanningsregelaar? Verder bevat het board een Arduino nano, HC-12 module en klein omron relais.
Volgens de data-sheet van R-78E5 zijn condensators ervoor en erna optioneel, maar is dat echt zo? Omdat er vrij veel borden manueel gemaakt moeten worden, houd ik het aantal Cs graag zo laag mogelijk.

Voedingsbron is 12v DC uit accu, maar het is de bedoeling dat andere spanningen ook mogelijk zijn, met eventueel meer rimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

In de datasheet staat gewoon gespecificeerd wat ze aanraden qua condensators. Waarom zou je dat niet gebruiken? En 1 of 2 condensatoren extra op een heel board valt toch ook best mee? Je hoeft er geen 20 op te zetten ofzo. Het zorgt iig voor wat minder ripple, maar de regelaar zelf schakelt op 330kHz dus dat zou al genoeg kunnen zijn voor je toepassing. Voor een enorm simpele schakeling op 5V heb je wel een spanningsregelaar nodig maar boeit het niet zoveel als je ripple hebt op je output. Voor een complexe uC kan het belangrijker zijn dat de spanning constant is.

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 26-01-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ervoor en erna voorzien om een elco erbij te plaatsen. Later zie ik dan wel als ze er echt opkomen of niet. Veel spannende dingen staan er verder niet op.