Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-07 21:14
Goeiedag,

Een week geleden heb ik een gloednieuwe ''HP Omen 15-dh0750nd'' aangeschaft en in gebruik genomen. De laptop is geweldig, alleen gaat er steeds iets fout bij het opstarten van de laptop. Het proces "System" gebruikt ongeveer 30% van m'n laptop en loopt daarbij zowat helemaal vast en is onbruikbaar. Ik start hem hierna een keer opnieuw op en zet hem een keer in slaapstand waarna het proces gekalmeerd lijkt te zijn... Waar zal dit vandaan komen? En hoe kan ik er voor zorgen dat het proces zich rustig houd, al na de eerste keer opstarten?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
NVIDIA DRIVERS: Die zijn up-to-date!
Intel Network Drivers: Die zijn up-to-date!

Windows 10 pro
Build 18363

Ik ben nog binnen de garantie, mochten we hier samen niet uitkomen stuur ik hem terug!
Alvast bedankt voor enige hulp! Ik doe m namelijk liever niet weg! :'(

CCNA | Focusrite Scarlett Solo + MCA SP1 | HP Omen 15 + 1TB Samsung SSD + 1660TI | AOC 24'' 144HZ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik denk niet dat het aan de laptop zelf ligt. Aangezien je de laptop net nieuw hebt. Adviseer ik je om opnieuw Windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Berlinetta schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:48:
Ik denk niet dat het aan de laptop zelf ligt. Aangezien je de laptop net nieuw hebt. Adviseer ik je om opnieuw Windows te installeren.
En dan alle drivers, dus ook de Chipset drivers en eventueel BIOS update meenemen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Berlinetta schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:48:
Sorry voor de late reactie. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb ook een hardware check gedaan. Volgens de BIOS lijkt alles in orde. Tis dus een softwarematig probleem.

CCNA | Focusrite Scarlett Solo + MCA SP1 | HP Omen 15 + 1TB Samsung SSD + 1660TI | AOC 24'' 144HZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Wylana schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:33:
[...]

En dan alle drivers, dus ook de Chipset drivers en eventueel BIOS update meenemen.
Dit alles is gedaan, ook met behulp van clean installs. Ik begrijp er niks meer van... Ook heb ik de ''Topprestatie'' aangezet in CMD en toen ingeschakeld bij energiebeheer. Dit leek even te helpen, maar helaas. Zit er aan te denken om weer een vervangende laptop aan te vragen bij bol. Is dan mijn derde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Het SYSTEM proces wordt voor meerdere onderdelen binnen windows gebruikt.
Het kan dus zijn dat Windows bezig is met indexeren of andere zaken.

Wil je echt achterhalen wat SYSTEM op dat moment voor gebruikt wordt dan zul je een tool als Proces Explorer kunnen gebruiken.https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer

Heeft je laptop een SSD?
Zo nee, dan denk ik dat het systeem druk nog bezig met cachen/indexeren/uitvoeren van updates of iets dergelijks.

Maar geef het een kans zou ik zeggen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1