Hallo allen,
Ik wil graag mijn huidige PC opfrissen met nieuwe hardware. Op de GPU na zijn alle onderdelen namelijk al zo'n 4,5 jaar oud. De GPU is twee jaar geleden vervangen (GTX 970 --> GTX 1070 TI).
Ik wil graag weer een vlot systeem die 3-4 jaar goed meekan. Ik game regelmatig maar heb de PC in principe 24/7 aan staan. Ik heb altijd veel tabs open, draai een bitcoin node for teh lulz en doe wel meer in die sfeer.
Ik zoek een?
Grove schatting: 800 euro.
Dit mag afwijken, zolang mijn doelstelling maar gehaald wordt (weer 3-4 jaar plezier hebben)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: AMD
Voor de rest geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem.
PC staat op onze werkkamer en staat 24/7 aan. Geluid is nu minimaal en dat is prettig, maar geen harde eis voor de toekomst.
Ik gebruik momenteel één 1440p monitor. Ik overweeg een tweede scherm of een upgrade naar een 34" ultrawide 1440p maar dat is voor nu denk ik niet zo belangrijk.
Ik heb hieronder een lijst gemaakt van vervangende componenten. Ik wil verder mijn oude onderdelen (inclusief kast) hergebruiken uit de bovenstaande lijst.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dergelijke setup, in combinatie met mijn bestaande componenten en kast. Ik ben niet echt een expert dus ik sta open voor alle feedback.
Ik heb 2 setjes RAM benoemd, ik vraag me af of de duurdere HyperX Fury black de meerprijs waard is (3600 mhz 15 CAS vs 3200 mhz 16 CAS)
Ik heb een net iets duurder moederbord geselecteerd t.o.v. de MSI B450 Tomahawk MAX die vaak in BBG terugkomt. Gewoon omdat 'ie er mooier uitziet (open kast).
Zie ik verder nog iets over het hoofd? Kan ik bijvoorbeeld mijn PSU nog prima hergebruiken, of is het na 4,5 jaar gebruik + nieuwe componenten verstandig om deze te vervangen?
Alvast bedankt!
Ik wil graag mijn huidige PC opfrissen met nieuwe hardware. Op de GPU na zijn alle onderdelen namelijk al zo'n 4,5 jaar oud. De GPU is twee jaar geleden vervangen (GTX 970 --> GTX 1070 TI).
Ik wil graag weer een vlot systeem die 3-4 jaar goed meekan. Ik game regelmatig maar heb de PC in principe 24/7 aan staan. Ik heb altijd veel tabs open, draai een bitcoin node for teh lulz en doe wel meer in die sfeer.
Ik zoek een?
- MOBO
- CPU
- CPU koeler (AIO of lucht?)
- RAM
- m.2 SSD
Grove schatting: 800 euro.
Dit mag afwijken, zolang mijn doelstelling maar gehaald wordt (weer 3-4 jaar plezier hebben)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: AMD
Voor de rest geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4690K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 37,87 | € 37,87 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 69,49 | € 69,49 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 60,09 | € 60,09 |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 167,45 |
PC staat op onze werkkamer en staat 24/7 aan. Geluid is nu minimaal en dat is prettig, maar geen harde eis voor de toekomst.
Ik gebruik momenteel één 1440p monitor. Ik overweeg een tweede scherm of een upgrade naar een 34" ultrawide 1440p maar dat is voor nu denk ik niet zo belangrijk.
1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Ik heb hieronder een lijst gemaakt van vervangende componenten. Ik wil verder mijn oude onderdelen (inclusief kast) hergebruiken uit de bovenstaande lijst.
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 325,05 | € 325,05 |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 139,- | € 139,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,99 | € 148,99 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX436C17FB3K2/32 | € 205,23 | € 205,23 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 996,17 |
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dergelijke setup, in combinatie met mijn bestaande componenten en kast. Ik ben niet echt een expert dus ik sta open voor alle feedback.
Ik heb 2 setjes RAM benoemd, ik vraag me af of de duurdere HyperX Fury black de meerprijs waard is (3600 mhz 15 CAS vs 3200 mhz 16 CAS)
Ik heb een net iets duurder moederbord geselecteerd t.o.v. de MSI B450 Tomahawk MAX die vaak in BBG terugkomt. Gewoon omdat 'ie er mooier uitziet (open kast).
Zie ik verder nog iets over het hoofd? Kan ik bijvoorbeeld mijn PSU nog prima hergebruiken, of is het na 4,5 jaar gebruik + nieuwe componenten verstandig om deze te vervangen?
Alvast bedankt!