Simpele Wordpress site, Transip of Strato?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Spoedig wil ik een site online zetten met veel info, maar zonder fancy plugins of functionaliteiten. Het zal gaan om een vrij simpele Wordpress website, wel een .com dat voor een wereldwijd publiek is.

Een klein pakket bij Transip of Strato zal wel voldoen. Maakt het volgens jullie uit bij welke van deze twee providers ik ga zitten, of is er tegenwoordig nauwelijks meer snelheidsverschillen te merken? Transip kost een paar euro per maand meer, maar krijg ik er dan ook een stabielere en snellere site voor terug?

Ik zat altijd bij Flexwebhosting, echter is daar een SSL nog niet eens gratis (een dooddoener anno 2020).

Beste antwoord (via apekoek op 29-01-2020 20:41)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zelf heb ik alleen ervaring met TransIP van die twee maar dan alleen op DNS en VPS. De shared hosting ken ik niet. Voor een simpele site zal het niet veel uitmaken. De snelheid zal op beiden dan wel ok zijn.

Als je de hosting per maand kunt opzeggen (moet je zelf even checken), is de moeite om het te benchmarken niet zo groot, toch?

Eventueel kun je de DNS makkelijk bij de ene partij houden terwijl de webhosting bij de andere partij plaatsvindt. Wat dat betreft vind ik TransIP erg fijn vanwege de doeltreffende webinterface voor DNS-beheer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zelf heb ik alleen ervaring met TransIP van die twee maar dan alleen op DNS en VPS. De shared hosting ken ik niet. Voor een simpele site zal het niet veel uitmaken. De snelheid zal op beiden dan wel ok zijn.

Als je de hosting per maand kunt opzeggen (moet je zelf even checken), is de moeite om het te benchmarken niet zo groot, toch?

Eventueel kun je de DNS makkelijk bij de ene partij houden terwijl de webhosting bij de andere partij plaatsvindt. Wat dat betreft vind ik TransIP erg fijn vanwege de doeltreffende webinterface voor DNS-beheer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:35
Ik heb bij beide websites gehad. Beviel goed maar er zijn betere hosters voor minder. Zoals Vimexx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Stelt die Rankingcoach van Strato ook wat voor? Of is dat een betaalde variant op wat Yoast als plugin ook doet?

Denk dat ik voor Transip kies, lijkt kwalitatief toch wat beter uit de bus te komen.