Zoek naar fysieke winkel om monitors te vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giriel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 18:47
Ik zoek?
1 of meerdere winkels met een groot aanbod recente monitors in hun showroom in de ruime omgeving van Antwerpen. (Afstand kan vergroot worden indien het de moeite loont)

Na 8 jaar erg tevreden te zijn over mijn dual screen Dell UltraSharp U2412M setup, ben ik op zoek naar een 3e scherm puur voor gaming. (Potentieel ter vervanging van mijn huidige setup)
Hierbij komen verschillende vragen kijken; size/resolution/refreshrate/curved/...
Maar om eerlijk te zijn weet ik zelf niet welk van deze mooie eigenschappen ik prefereer of belangrijk zou vinden en had daarom graag eerst even wat fysieke voorbeelden gezien.

Mijn lokale mediamarks;krefels;vandenborres;Alternates hebben me hier jammer genoeg alleen teleurgesteld in hun showrooms. :|

Vandaar graag deze shoutout naar jullie showroom kennis!
Alvast bedankt _/-\o_ .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat is juist het probleem van tegenwoordig, winkels zijn showrooms geworden en kopen wordt online bij de goedkoopste gedaan.
Vandaar dat er steeds minder geshowed wordt, het zijn alleen maar kosten geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:19

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gewoon nog een Dell Ultrasharp er tussenin?

Afijn, welk formaat past er goed op je bureau?
Wat is de prijsrange
Welke resolutie wil je minimaal?
Responsetijd, helderheid etc.
Welke merken wil je wil/niet?

Als je al die gegevens in de pricewatch invult, en sorteert op prijs of juist reviewscore, zou je na wat scrollen iets moeten vinden dat jou wat lijkt.

Bestellen, en als je d'r helemaal happy mee bent, houden.
Valt het tegen, om een onvoorziene reden, kun je 'm terugsturen en een ander beeldscherm bestellen dat dat probleem niet heeft.

Tweakers heeft ook wel eens review van beeldschermen, wellicht kun je die terugvinden.

Echt een showroom (en om vervolgens dan lekker online de goedkoopste te nemen), wordt steeds meer verleden tijd, juist omdat het voor winkels niet rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wellicht dat Coolblue een optie is?
https://www.coolblue.nl/a...n-de-coolblue-winkel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gewoon goed onderzoek doen naar wat je wilt, kom je iets tegen maak het netjes open test het en bevalt het niet.. WKOA.

En kijk anders naar een leuke monitor arm, 24"+34"+24" kan best hoor naast elkaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giriel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 18:47
Een beetje meer informatie dan:

Plaats?
Eerder beperkt, ergens heb ik de hoop het nieuwe scherm in het midden te plaatsen van mijn huidige 2.
Afbeeldingslocatie: https://i176.photobucket.com/albums/w175/giriel/IMG-8047.jpg

Huidige setup?
Belangrijkste is:
  • Gigabyte X570 Aorus PRO
  • AMD Ryzen 7 3700X
  • GTX980 (Upgrade pending, eventueel naar de RTX2070-2080, of de RX 5700)
Budget?
Groot genoeg, hou wel van future proof maar moet niet het beste van het beste hebben.

Grootte?
27 of 32 inch

Overgebleven vragen:
  • Curved? Geen idee; is er een meerwaarde?
  • Resolutie? 4k of Quad HD?
  • Refresh Rate? Boven de 100Hz, is voor gaming.
  • Beeldtechniek? Terug LCD/IPS mss? Geen echte voorkeur.
  • Helderheid en response heb ik nog minder een idee van, zou ik moeten zien.
Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er al vrij lang over aan het twijfelen ben en verschillende reviews gelezen heb. (Onlangs bij de buren volgend topic gezien: https://be.hardware.info/...ming-monitor-januari-2020, ook best boeiend.)

Alvast bedankt voor jullie input, blij dat ik niet de enigste ben die showrooms mist ;w .
Pagina: 1