Situatie: ik woon in een sociale huurwoning in een oud gebouw (jaren 20). Alle voorzieningen zijn gewoon aanwezig in de woningen zelf (m.u.v. de watermeters), dus ook de meterkast. Ik zit echter met het probleem dat dit een vrij speciale woning is waar de meterkast 2 verdiepingen lager is geplaatst dan de woonkamer. In de woonkamer is een coax-aansluiting. Nu wil ik glasvezel gaan afnemen (heb nu nog geen vast internet), maar ik wil wél goede Wi-Fi in de woonkamer (plus evt. de mogelijkheid tot een bekabelde verbinding van/naar de mediabox), dus het is noodzakelijk dat op zijn minst het modem in de woonkamer geplaatst wordt.
Kan iemand mij vertellen wat of hier mogelijk is? Kan bijv. het glasvezelkastje in de woonkamer worden geplaatst tezamen met het modem, of is het op de een of andere manier mogelijk om het modem middels de coax-aansluiting in de woonkamer te koppelen aan het glasvezelkastje als het in de meterkast moet worden geplaatst? En indien dat laatste, kan de monteur dat voor mij doen, en indien nee, is het moeilijk om dat zelf te doen? Een andere manier om de kabel omhoog te krijgen is er niet.
Kan iemand mij vertellen wat of hier mogelijk is? Kan bijv. het glasvezelkastje in de woonkamer worden geplaatst tezamen met het modem, of is het op de een of andere manier mogelijk om het modem middels de coax-aansluiting in de woonkamer te koppelen aan het glasvezelkastje als het in de meterkast moet worden geplaatst? En indien dat laatste, kan de monteur dat voor mij doen, en indien nee, is het moeilijk om dat zelf te doen? Een andere manier om de kabel omhoog te krijgen is er niet.