Win 7 gebruikersaccounts migreren naar Win 10 op de server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51
Ik heb thuis een Windows server 2012 R2 draaien voor zo'n 10 gebruikers.

Nu draaien de desktops nog Win 7 32-Bit en wil ik die gaan migreren naar Win 10 64-Bit.
Bij een test merkte ik dat de gebruikersaccountsinstellingen (zoals mail, browsers, desktop instellingen) werkende met Win 7 compleet niet meegenomen worden naar de Win 10 omgeving en moet je alles opnieuw instellen. De gebruikersaccounts (UA) worden opgeslagen op de server. De Win 7 en Win 10 desktops hebben allemaal dezelfde standaard software.

Nu zoek ik al een tijd naar een mogelijkheid om op de server de Win 7 UA geheel om te zetten naar Win 10 UA en zo de instellingen niet te verliezen of in elk geval zo min mogelijk.

Weet iemand hoe dit moet en zo ja met welk programma?

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:18
Misschien dat je hier wat aan hebt: https://community.spicewo...-10-easy-windows-transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(roaming) profiles tussen Windows 7 en Windows 10 zijn niet compatible. één op één hetzelfde profiel gebruiken gaat niet werken, zoals je ondertussen al gemerkt hebt.
ODF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:21:
D'r zijn meerdere tools voor. Ook wel relatief eenvoudig te vinden via Google. Welke heb je al gevonden, en waarom voldoen deze niet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
ODF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:21:
Ik heb thuis een Windows server 2012 R2 draaien voor zo'n 10 gebruikers.

Nu draaien de desktops nog Win 7 32-Bit en wil ik die gaan migreren naar Win 10 64-Bit.
Bij een test merkte ik dat de gebruikersaccountsinstellingen (zoals mail, browsers, desktop instellingen) werkende met Win 7 compleet niet meegenomen worden naar de Win 10 omgeving en moet je alles opnieuw instellen. De gebruikersaccounts (UA) worden opgeslagen op de server. De Win 7 en Win 10 desktops hebben allemaal dezelfde standaard software.

Nu zoek ik al een tijd naar een mogelijkheid om op de server de Win 7 UA geheel om te zetten naar Win 10 UA en zo de instellingen niet te verliezen of in elk geval zo min mogelijk.
Je hebt dus roaming profiles geconfigureerd?
Of wat anders?
Of....

?
Wat heb je hier zelf al over gevonden. Google heeft namelijk best wel wat hits hiervoor.

ProfessionalNetworking & Servers :? => PNS Beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51
Ja ik heb roaming profiles geconfigureerd en via Google heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht. Een mogelijkheid met een programma of powershell commando's kon ik niet vinden.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@ODF Ik verplaats je topic even naar Windows Clients gezien het meer een issue is met het Client OS deel.

Daarnaast verwachten we enige eigen inzet, en ik moet zeggen dat ik dat een beetje mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Al eens gekeken naar https://www.forensit.com/downloads.html ?
Met de tool TransWiz heb ik zelf ervaring en heb ik zelfs recent nog een profiel van de ene server naar de andere server kunnen kopieren. Het enige wat de gebruikers nog moesten doen was het invoeren van wachtwoorden binnen Outlook.

Ditzelfde werkt ook om profielen van het ene werkstation naar een andere te migreren.

[ Voor 59% gewijzigd door elcapon op 30-01-2020 11:33 ]

Pagina: 1