Toon posts:

Enermax nieuwe kappen....wie problemen???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

even een nieuwe topic over de enermax malaise...

Ik heb in dit topic: [topic=195293]
Een oplossing voor de herrie in de enermax voedingen. Maar nou zag ik dus al eerder iemand die ook al gezien had dat de nieuwe kap
(waar de 92mm fan inhangt) niet mooi paste...

De kap past wel...alleen de ventilator zuigt lucht aan door een gat in mijn kast (boven en onder is gescheiden door een metalen plaat) als ik nu een nieuwe kap laat komen dan verplaatst de ventilator ong. 2cm en komt het stuk ijzer, waar hij lucht door zuigt, voor de luchtinlaat van de enermax te liggen...dus moet ik gaan breken en zagen waar ik geen zin in heb.

Iemand met een full tower, of een miditower waarbij voedings gedeelte en mobo ruimte gescheiden zijn, al een nieuwe kap geprobeerd???

Iwan

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Moeten we eerst die nieuwe kappen krijgen. En helaas moet ik zeggen dat de oc-shop niets meer van zich laat horen hierover terwijl ze eind vorige week zouden beginnen met vervangen van de kappen. Valt me wel een beetje tegen van ze dat ze gewoon niets van zich laten horen als je zelf geen kontakt opneemt met ze. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben ik zeker met je eens!! Maar is er uberhaupt al iemand die die dingen al binnen heeft?

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Waarschijnlijk niet, want we zijn allemaal afhankelijk van de oc-shop. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor....Tweakshop doet het ook...

En nou weet ik toevallig dat de mensen die hem daar gekocht hebben een 10x betere service kunnen verwachten dan bij de oc-shop!!! (Ik ga mijn chieftec Fullserver black tower daar kopen volgende week >:) )

Bij de eigenaar van de tweakshop staat service hoog in het vaandel!!!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Hmmm.... kan de TS dan ook niet de mensen die een enermax hebben maar hem daar niet gekocht hebben een kap toesturen? Als het goed is vergoed Enermax toch alle kosten dus de TS gaat er geen verlies op maken.

Verwijderd

Ik snap het probleem maar niet alle kasten hebben hier last van. Ik heb een Antec SX830 en hierbij is de boven en onderkant van de kast niet gescheiden door een plaat maar door twee stangen van voor naar achter waar de voeding net met zijn zijkanten opligt. Als de fan zou worden verplaatst heb ik met deze kast geen enkel probleem. Ik kan je echter aanranden de sensor verplaatsing te proberen, dan heb je dit probleem niet.

Los daarvan, ik heb mij Enermax gekocht bij space-promotion en hen een e-mail gestuurd met een vraag voor een nieuwe kap. Ook zij laten niets van zich horen, valt me best wel tegen. Als je wat bestelt zijn ze zeer attent, direct een e-mail terug enzo maar nu laten ze het wel afweten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:29 schreef obsidian het volgende:
Hmmm.... kan de TS dan ook niet de mensen die een enermax hebben maar hem daar niet gekocht hebben een kap toesturen? Als het goed is vergoed Enermax toch alle kosten dus de TS gaat er geen verlies op maken.
Daar vergis je je in.....hij krijgt net zoveel kappen als dat hij voedingen heeft besteld bij de originele leverancier.... Nu krijgt hij dat in 1 grote doos... en hij moet de pakketjes dus weer opsturen naar iedereen.... DUS.....porto kosten zijn voor hem. De grote zaken willen dit dus niet (smiechten) en die verwachten dat jij je voeding voor 10,75 op gaat sturen en dat jij je voeding een week kan missen!!!

Vandaar dat ik zeg...Tweakshop gaat heel anders met zijn klanten om... Maar dit is natuurlijk wel een heerlijke kosten post op deze manier voor hem.

Daarbij wil ik nog wel even zeggen:

Is het niet wat om alle gedupeerde tweakers samen te brengen onder 1 topic ofzoiets en dat die dan een gezamelijke mail sturen naar oc-shop dat ze die kappen maar op moeten sturen!!! Want dit is echt geen stijl! :(

Verwijderd

Bericht van de OC-Shop

We hebben contact gehad met Enermax en hebben nu ook eindelijk de nieuwe 'gecorrigeerde'versie van de 350watt op voorraad. Doordat Enermax haar gehele 350watt voorraad moest aanpassen, heeft alles flink veel tijd in beslag genomen waardoor de levering van een nieuwe zending stagneerde. Hierdoor krijgen wij de 'covers' begin volgende week binnnen. Wij zullen dan ook gelijk onze RMA procedure in werk stellen.

Het komt er op neer dat iedereen geheel kosteloos een nieuwe 'cover' gemonteerd krijgt. De gehele verzendkosten procedure zijn voor de rekening van de OC-Shop.

Het aanmelden voor de RMA van de 350 Watt serie kan door het sturen van een mail naar rma@oc-shop.nl waarbij duidelijk vermeld dient te worden:
- Naam
- Adres
- Factuurnummer
- Telefoonnummer

Hierbij kunt u ook uw opmerkingen kwijt. Wij zullen mid volgende week u hierover benaderen voor verdere afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Richard & Jeroen
OC-Shop

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:10 schreef Blaze het volgende:
Bericht van de OC-Shop

We hebben contact gehad met Enermax en hebben nu ook eindelijk de nieuwe 'gecorrigeerde'versie van de 350watt op voorraad. Doordat Enermax haar gehele 350watt voorraad moest aanpassen, heeft alles flink veel tijd in beslag genomen waardoor de levering van een nieuwe zending stagneerde. Hierdoor krijgen wij de 'covers' begin volgende week binnnen. Wij zullen dan ook gelijk onze RMA procedure in werk stellen.

Het komt er op neer dat iedereen geheel kosteloos een nieuwe 'cover' gemonteerd krijgt. De gehele verzendkosten procedure zijn voor de rekening van de OC-Shop.

Het aanmelden voor de RMA van de 350 Watt serie kan door het sturen van een mail naar rma@oc-shop.nl waarbij duidelijk vermeld dient te worden:
- Naam
- Adres
- Factuurnummer
- Telefoonnummer

Hierbij kunt u ook uw opmerkingen kwijt. Wij zullen mid volgende week u hierover benaderen voor verdere afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Richard & Jeroen
OC-Shop
Ja leuk......en de 431 Watt series dan?

Verwijderd

Update:
De gehele RMA procedure is zowel voor de 350watt als de 431watt.

met vriendelijke groet,

Jeroen & Richard
OC-Shop

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:58 schreef Newt-of-OCShop.com het volgende:
Update:
De gehele RMA procedure is zowel voor de 350watt als de 431watt.

met vriendelijke groet,

Jeroen & Richard
OC-Shop
He jeroen......zit je allang op GOT??? Eindelijk een directe aanspraak van OC-shop...
Tenminste je bent toch enige echte .....???? :)

Maar een vraag: Hoe lang gaat procedure duren, voordat we de voedingen weer terug hebben???

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

En is het niet mogelijk dat jullie iedereen de kappen gewoon toesturen? Scheelt een keer verzendkosten natuurlijk en veel tijd.

(of misschien alleen voor de mensen die technisch genoeg zijn om de kap om te wisselen?)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Microkid wil geen nieuwe kap, want dan valt ie niet meer over het gat boven de CPU. Hij zal wel een sensor mod uitvoeren :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:54 schreef obsidian het volgende:
En is het niet mogelijk dat jullie iedereen de kappen gewoon toesturen? Scheelt een keer verzendkosten natuurlijk en veel tijd.

(of misschien alleen voor de mensen die technisch genoeg zijn om de kap om te wisselen?)
He obsidian....zullen we eens een mailtje schrijven of dat niet 1 van de oplossingen is, want volgens mij moeten niet hier op een antwoord wachten..... ?

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:26 schreef igor het volgende:

[..]

He jeroen......zit je allang op GOT??? Eindelijk een directe aanspraak van OC-shop...
Tenminste je bent toch enige echte .....???? :)

Maar een vraag: Hoe lang gaat procedure duren, voordat we de voedingen weer terug hebben???
*D Yep, it's me (Jeroen dan).
We zullen de mensen zelf laten beslissen. Men kan dus alles opsturen (op onze kosten; duurt langer) of dat wij direkt de "cover" opsturen en dat men hetzelf erop zet (wat sneller gaat).

Jeroen
OC-Shop

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:37 schreef Newt-of-OCShop.com het volgende:

[..]

*D Yep, it's me (Jeroen dan).
We zullen de mensen zelf laten beslissen. Men kan dus alles opsturen (op onze kosten; duurt langer) of dat wij direkt de "cover" opsturen en dat men hetzelf erop zet (wat sneller gaat).

Jeroen
OC-Shop
Hehehehe... Stuur de kap maar op. :) Zijn jullie ook meteen van mijn mailtjes af. (voorlopig tenminste :) )

Verwijderd

Topicstarter
PERFECT IDEE!!!! Kan voor jullie ook natuurlijk veel goedkoper uitkomen!!!!!

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 09:29 schreef obsidian het volgende:
Even voor de duidelijkheid
Wij krijgen de deksels (bulk) verpakking gratis van Enermax.
Alle verdere kosten zijn voor onze rekening.
- Verpakkingskosten
- Verzendkosten
- Administatiekosten.

Totaal ongeveer fl.15,00 per deksel.

Enermax vergoed absoluut geen cent hiervan.
Het aantal deksels dat wij krijgen is gelijk aan het aantal voedingen.
Wij kunnen dus niet voor andere bedrijven de service overnemen.....

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:40 schreef igor het volgende:
PERFECT IDEE!!!! Kan voor jullie ook natuurlijk veel goedkoper uitkomen!!!!!
Het makkelijkste is als iemand reeds een doos met voeding opstuurt.
Voeding eruit, kap wisselen, in dezelfde doos, stikkers erop en verzenden maar.
De verzendkosten blijven toch gelijk.

Wij hebben de deksels vanaf vandaag op voorraad liggen en beginnen reeds dit weekeinde met het klaarmaken van de pakketten.
Zie ook :
[topic=197252]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/psu/enermax-deksel.jpg

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:40 schreef TweakShop het volgende:

[..]

Het makkelijkste is als iemand reeds een doos met voeding opstuurt.
Voeding eruit, kap wisselen, in dezelfde doos, stikkers erop en verzenden maar.
De verzendkosten blijven toch gelijk.

Wij hebben de deksels vanaf vandaag op voorraad liggen en beginnen reeds dit weekeinde met het klaarmaken van de pakketten.
Zie ook :
[topic=197252]
Echte tweakers kunnen het toch wel zelf ombouwen ?? :)

Scheelt aardig in gewicht=porto en dat ook nog eens 2 maal !!

Verwijderd

Tweakshop biedt hele nette service. Ik heb mijn voeding nog gekocht voordat het goed en wel tweakshop was en toen viel me direct al op dat die fans constant op volle toeren draaiden. Ik een mailtje naar Bert gestuurd en die heeft het wat betreft andere klachten in de gaten gehouden. Toen bekend werd dat het een probleem bij Enermax was is hij dat na geen vragen en ik kreeg een tijdje terug keurig netjes een mailtje dat hij het allemaal aan het regelen was. Toen eind vorige week een mailtje met de melding dat ik een nieuw dekseltje GRATIS thuisgestuurd kan krijgen of ik kan mijn voeding terugsturen en dan bouwen zij hem netjes voor me om. Dat is nog eens keurig nette service natuurlijk :)

Ik verwacht dus binnenkort een nieuw dekseltje in de bus :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nu ik heb gezien waar het gat van die nieuwe deksel zit hoef ik hem helemaal niet meer, temeer omdat ie dan niet meer over het gat boven de CPU valt. Ik heb de sensor mod uitgevoerd, en m'n 431W loopt nu lekker rustig op 2500 toeren. De CPU blijft gelijk, 54 graden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Gister avond 'ff' mn deksel opgehaald bij de TweakShop. Heej Bert.. moet ik nou weer een survey invullen? ;) Met de oude deksel haddik 3000 rpm en de nieuwe ligtie onderin de 2400 dus dat scheelt toch wel een stukkie ;)

Ohja... met de oude deksel kan je heel goed torren buiten de deur zetten... :7

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de oude houden ????

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Tweakshop is top , vandaag mijn nieuwe kap gekregen.
Deze er in gezet en de sensor weer op de spoel gezet.
Het geluid was minder maar viel toch iets tegen.
Sensor mod. toegepast en nu is alles naar wens.
Even off topic , mijn MSIK7T Turbo geeft geen
waardes lager dan dan 2570 rpm aan ,sensor moederbord defekt?

Update 23:11: Na enige tijd begon de ventilator toch weer meer toeren te maken
en heb ik de stoute schoenen aangetrokken.
De sensor ligt nu naast het toetsenbord.
De toekomst zal leren of dit verstandig was maar wat een rust.

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Igor schreef:
Kan je de oude houden ????

Ja de oude kap kon ik houden, heb er alleen niets meer aan.

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
ik heb Space Promotion een mailtje gestuurd met als onderwerp 'Enermax RMA' en voorzien van mijn gegevens, d.w.z. naam, adres en faktuur# maar nog steeds niets gehoord !

iemand al een mailtje of een nieuwe kap van Space Promotion gekregen ?

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 08:23 schreef igor het volgende:
Hallo,

even een nieuwe topic over de enermax malaise...

Ik heb in dit topic: [topic=195293]
Een oplossing voor de herrie in de enermax voedingen. Maar nou zag ik dus al eerder iemand die ook al gezien had dat de nieuwe kap
(waar de 92mm fan inhangt) niet mooi paste...

De kap past wel...alleen de ventilator zuigt lucht aan door een gat in mijn kast (boven en onder is gescheiden door een metalen plaat) als ik nu een nieuwe kap laat komen dan verplaatst de ventilator ong. 2cm en komt het stuk ijzer, waar hij lucht door zuigt, voor de luchtinlaat van de enermax te liggen...dus moet ik gaan breken en zagen waar ik geen zin in heb.

Iemand met een full tower, of een miditower waarbij voedings gedeelte en mobo ruimte gescheiden zijn, al een nieuwe kap geprobeerd???

Iwan
Jah .. en da's nou net de reden dat er andere kappen op zaten. Alleen hebben ze de thermistor niet verplaatst |:(

Ik heb trouwens ook al 2 mailtjes gestuurd naar space-promotion maar ze geven geen kik :r

• muts
  • Laatst online: 07-04-2022
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook al 2 mailtjes gestuurd naar space-promotion maar ze geven geen kik :r
een bevestiging was wel ff netjes geweest dan heb je tenminste het idéé dat er wat meegedaan wordt !

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Jah .. en da's nou net de reden dat er andere kappen op zaten. Alleen hebben ze de thermistor niet verplaatst |:(

Ja dat ken ik...

Stuur je een vraag of iets op voorraad is, dan heb je binnen 1 uur een antwoord. Heb je een klacht/probleem, dan kun je het best ff bellen, want je hoeft niet te rekenen op een antwoord op je email...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
was space-promotion nie dicht vanwege vakantie?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:02 schreef Sir_Floppy het volgende:
was space-promotion nie dicht vanwege vakantie?
Nope.. (niet meer)

Maar ik heb daar dus pas ook een 431watter besteld... heb hem gisteren binnen... had dus verwacht dat dat wel een goede zou zijn... maar nee dus :(

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
hmm ik heb ook zo'n ouwe kap en maar de sensor mod gedaan.

BTW ik heb nog steeds geen RPM readings onder BIOS en MBM 5.09.
Strange very strange. Of de voedingsfan geeft geen signaal of mijn mobo is gaar.
Dadelijk maar ff meten

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Ehhhh.... is alweer 10 dagen geleden, nog geen kap? What's wrong?
Pagina: 1