UTP en Coax kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
In mijn nieuwbouwhuis heb ik heel mooi caox en utp aansluitingen laten aanleggen op elke verdieping. Maar je raad het al in de woonkamer wil ik coax en utp to aan de andere kant van de kamer. Gelukkig heb ik aan die kant van de kamer een loze leiding (19mm). Nu wil ik daar zowel coax als utp doorheen trekken en daarover heb ik een aantal vragen:

Voor utp dacht ik aan de volgende kabel:
https://www.kabeldirect.n...twerkkabel-per-meter.html
- Wil graag cat6a. Heb ik ook in de rest van het huis.
- Gegeven het feit dat hij naast de coax kabel komt te liggen dacht ik aan s-ftp

Voor de coax kabel dacht ik maar een goed merk te kopen en had ik de volgende in gedachte:
https://www.kabelshop.nl/...5020392-i3953-t19386.html

Krijg ik dit door 1 loze leiding heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ligt eraan hoe de buis aangelegd is, Als er een aantal scherpe bochten in zitten of veel flexibel buis dan word het lastig, kom je achter door het gewoon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb ergens UTP, Coax en telefoon in 5/8e pijp liggen, dus dat zou moeten passen.
Of je het er makkelijk in krijgt hangt vooral af van het traject. Hoef je alleen van je kruipruimte naar je woonkamer dan lukt het wel; als je vanaf je meterkast met allemaal bochten moet komen kan het wel eens lastig zijn, vooral omdat de kwaliteitskabels soms nogal stug kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Is het dan verstandiger om gewoon flexible kabel te kopen (dus mindere kwaliteit).

Het blijft irritant dat ziggo nog steeds coax gebruikt. Waarom geven ze de mensen niet gewoon de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
Hoe ga je de kabel afmonteren, in een muurdoosje? Aangezien een goede coax kabel ook heerlijk stug is kan je voor de utp-kabel ook wel een stugge varaint nemen, je trekt je toch gezamelijk door de buis. Persoonlijk zou ik gewoon (goede, 100% koper) CAT5e of CAT6 utp-kabel nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt ook combikabel, dat maakt het helemaal makkelijk. Zelf geen ervaring mee overigens.
Je zegt verder andere kant van de kamer...definieer andere kant, en moet er misschien nog meer over en weer (speakerdraden om maar eens wat te noemen)? Zo ja dan zou ik eerder met een kabelgoot gaan werken. Lekker achter de gordijnen omhoog en omlaag, achter de gordijnrails door. Zie je niks van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

giantgiantus schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:26:
Het blijft irritant dat ziggo nog steeds coax gebruikt. Waarom geven ze de mensen niet gewoon de keuze.
:? Omdat de core dienstverlening van Ziggo nou eenmaal gebaseerd is op coax?

Dit is echt net als vragen waarom de McDonalds nou steeds alleen hamburgers heeft terwijl je graag sushi wilde.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 26-01-2020 13:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ik heb ook een loze leiding van de ene kant van de kamer naar de andere kant. Daar liggen de speaker draden al door :).

Heb besloten dat ik vooralsnog coax gewoon niet trek. Heb momenteel toch kpn glasvezel en ik zie wel of ik volgend jaar weer over ga naar ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
CyBeR schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:11:
[...]

:? Omdat de core dienstverlening van Ziggo nou eenmaal gebaseerd is op coax?

Dit is echt net als vragen waarom de McDonalds nou steeds alleen hamburgers heeft terwijl je graag sushi wilde.
De ziggo next box doet echt het meeste gewoon via internet hoor. Volgens mij werkt dat ding niet eens meer zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt. Crux is op dit moment dat die next box alleen met het duurste abo wordt uitgeleverd. Maar dat zie je dan wel :)
En doe eens niet dubbelposten, komt over als aandachtstrekkerij. De wijzigknop is er niet voor niks, als jij de laatste actie hebt wordt je geacht die te wijzigen ipv een nieuwe post :>

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 26-01-2020 15:11 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 19:13
giantgiantus schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:04:
In mijn nieuwbouwhuis heb ik heel mooi caox en utp aansluitingen laten aanleggen op elke verdieping. Maar je raad het al in de woonkamer wil ik coax en utp to aan de andere kant van de kamer. Gelukkig heb ik aan die kant van de kamer een loze leiding (19mm). Nu wil ik daar zowel coax als utp doorheen trekken en daarover heb ik een aantal vragen:

Voor utp dacht ik aan de volgende kabel:
https://www.kabeldirect.n...twerkkabel-per-meter.html
- Wil graag cat6a. Heb ik ook in de rest van het huis.
- Gegeven het feit dat hij naast de coax kabel komt te liggen dacht ik aan s-ftp
S-ftp is niet nodig. Die is voor toepassing in fabrieksinstallaties waar grote stromen lopen (en daarmee grote magneetvelden ontstaan). Voor thuis is s-ftp overkill.
Voor de coax kabel dacht ik maar een goed merk te kopen en had ik de volgende in gedachte:
https://www.kabelshop.nl/...5020392-i3953-t19386.html
Dat is een goede coax. De drievoudige afscherming zorgt voor goede demping van ongewenste signalen. Let er bij montage op dat je de buitenste mantel (folie) verwijdert op het stukje waar de kabel contact maakt met de plug. Ik heb laatst 8 kamers voorzien van Hirschmann kabels en dan is de bijbehorende striptang een verademing.
Pagina: 1