Na installatie van een P1 meter en visualisatie via Influx/Grafana zie ik snachts piekjes in energieverbruik die ik niet kan verklaren. Huis is uit 2016 en voorzien van stadsverwarming. Er draaien geen computers snachts en gemiddeld verbruik zit op 150watt maar ik zie ieder uur het verbruik naar 250 watt gaan voor zo’n 10 minuten. Tussen iedere piek zit ongeveer 35/40 minuten. Niet schokkend maar wil wel achterhalen waar het door komt.
Ik dacht zelf aan koelkast maar geen idee of een patroon met verbruik zoals dit normaal is. Koelkast is ook uit 2016 en deur van zowel vriezer als koelkast zit goed dicht, geen apparaten in oplader
Ik heb geen idee waar het verbruik vandaan komt en overdag is het moeilijker piek te zien ivm regulier verbruik / gebruik (koffie apparaat, lampen) en invloed van zonnepanelen e.d.
Snachts uitschakelen van groepen in de meterkast is wel heel radicaal.
Klinkt een dergelijke cyclus bekend?
Ik dacht zelf aan koelkast maar geen idee of een patroon met verbruik zoals dit normaal is. Koelkast is ook uit 2016 en deur van zowel vriezer als koelkast zit goed dicht, geen apparaten in oplader
Ik heb geen idee waar het verbruik vandaan komt en overdag is het moeilijker piek te zien ivm regulier verbruik / gebruik (koffie apparaat, lampen) en invloed van zonnepanelen e.d.
Snachts uitschakelen van groepen in de meterkast is wel heel radicaal.
Klinkt een dergelijke cyclus bekend?