Zijplaat HX08 Modden

Pagina: 1
Acties:

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:46

thunder8

Het gedonder begint weer.

Topicstarter
Zoals sommigen weten moet je bij een Aopen HX08, als je in je comp wil, de zijplaat helemaal uitschuiven. Ik zat te denken om dit aan te passen zodat je na een klein stukje schuiven de plaat er zo af kan halen. Dit wil ik doen door de beide geleiderails, op de zijplaat en aan het frame inkepingen te maken waardoor je na 5 cm schuiven zo de want eruit moet kunnen pakken. Heeft iemand dit als eens gedaan en zo ja, waarmee heb je die rails aangepast ?

Alvast bedankt voor het reageren. *D

PSN-ID: Thunder76nl

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:21

winnie

de poes...

Volgens mij heeft iedereen dit al gedaan, met Femme als bekendste voorbeeld. Je moet maar even zoeken op hx08 en zijrails of zijwand.
Oftewel: utfs

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 03 augustus 2001 08:15 schreef winnie het volgende:
Volgens mij heeft iedereen dit al gedaan, met Femme als bekendste voorbeeld. Je moet maar even zoeken op hx08 en zijrails of zijwand.
Oftewel: utfs
Welk tref woord ???

Klink interressant. Omdat als ik de kast wil openen eerst de hele kast naar voren moet trekken

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 08:16 schreef 4POX het volgende:

[..]

Welk tref woord ???

Klink interressant. Omdat als ik de kast wil openen eerst de hele kast naar voren moet trekken
Hallo lees het bovenstaande stukje nou eens goed!! |:( daar staat waar je op moet zoeken!!! :Z *D

Suc6

• thunder8

thunder8

Topicstarter
Nou ik heb ff gezocht op de aangereikte termen, maar kon nog niet echt vinden hoe het door anderen gedaan is. Ik heb gezocht naar de Topics van Femme en naar Wand, HX08, Zijplaat, Rails, en nog een paar toepasselijke termen. Het enige wat ik graag zou willen weten is of je beide rails moet voorzien van inkepingen die iets groter zijn dan de lipjes op de wand.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Als je de zijplaat eraf haalt dan moet je aan de bovenkant gewoon de lipjes ombuigen die in het rails vallen.
Alle lipjes behalve de laatste. Das de die het verst achteraan zit.
Onderaan hoef je niks te veranderen.
Als je dit hebt gedaan hoe je je zijplaat maar een klein stukje naar achteren te schuiven en dan is ie al los.
En als je die lipjes hebt verbogen dan zit de zijplaat nog steeds perfect vast.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Succes

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een 8 cm fan recht boven de processor zitten (a7v133) en als ik de zijplaat naar achter schuif, heb ik net 1.5 cm te weinig ruimte om het laatste lipje uit de geleiderail te halen. Ik heb dus gewoon alle lipjes verbogen en de zijplaat sluit eigenlijk over de volledige lengte aan.

Ik ben nog wel van plan om een paar duimschroeven te regelen voor die plaat, zodat ik hem toch vast kan zetten.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Ik kan alleen maar beamen wat hierboven staat: Ik heb de week ook alle lipjes boven- en onderaan omgebogen, zodat ze het direct plaatsen van het zijpaneel niet meer in de weg zaten. Nu kan ik ze er gemakkelijk uithalen; allen de laatste centimeter hoef je maar te schuiven.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• thunder8

thunder8

Topicstarter
Ok bedankt voor de replies Heren (en misschien dames ?)

Ik ga binnenkort maar eens even weer bezig met me kast.

:)

• Mini-me
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:58 schreef ijzer7 het volgende:
Ik kan alleen maar beamen wat hierboven staat: Ik heb de week ook alle lipjes boven- en onderaan omgebogen, zodat ze het direct plaatsen van het zijpaneel niet meer in de weg zaten. Nu kan ik ze er gemakkelijk uithalen; allen de laatste centimeter hoef je maar te schuiven.
De onderste lipjes hoef je niet te buigen, die kun je gewoon laten zitten. Als je de klep dan 1 cm naar achter geschoven hebt, pak je hem omhoog er uit :).
Scheelt flink wat stevigheid (dan gaat hij niet gapen halverwege) en op die manier hoef je hem niet eens meer vast te schroeven (klep zit dan aan de onderkant en voorkant stevig, achterkant zou evt nog kunnen).

• ijzer7
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

mhm... ik heb hier nergens last van, behalve toen de onderste lipjes no recht overeind stonden. 8-)

Maar als ik hem er "omhoog" uit moet halen is het een stuk minder makkelijk.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Mini-me
  • Niet online
Tsja als je d'r geen problemen mee hebt dat hij nog los kan zitten...
Maar voor de zekerheid heb ik hem aan de onderkant maar wel zo gelaten, aangezien ik er vanuit ga dat de 80mm fan ook nog wat gaat trillen en hoe vaster de zijkant zit, hoe minder trillingen hij overdraagt.

(had geen rubber ringen helaas dus ik heb alle koelers gewoon rechtstreeks op het metaal gedraaid, hoop dat dat geen extra herrie gaat opleveren)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
goed idee

heb ik volgende week ook weer wat te doen :P

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb gewoon de lipjes omgebogen
werkt perfect

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb de lipjes er helemaal vanaf geproxxoned (net zoiets als gedremeld :P )
Je zou ook in het frame kunnen slijpen, maar dan heb je kans dat je het frame zwak maakt

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Universal Creations
  • Laatst online: 01:50
Ik heb de lipjes omgebogen behalve de onderste, daarna heb ik aan de bovenkant 2 koffersluitingen gemonteerd. Dus nu is het: Klik Klik en ik trek de zijkant eruit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1