Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extensie TubeTab melding?

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
Goedemorgen allemaal,
Ik krijg sinds een aantal weken steeds de melding 'De extensie TubeTab is automatisch uitgeschakeld'
Kan iemand mij vertellen wat dit voor een melding is?
Alvast bedankt !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En je hebt nog niet gegoogled naar "tubetab"? En dus nog niet gevonden dat tubetab een virus is?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• barrie
Brahiewahiewa schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:27:
En je hebt nog niet gegoogled naar "tubetab"? En dus nog niet gevonden dat tubetab een virus is?
Jazeker heb ik gezocht, maar ik krijg werkelijk niets op dit fenomeen. Google linkt gelijk alles aan YouTube vandaar dat ik het hier gepost heb. Probeer het maar eens..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat had ik al gedaan; ik kreeg de eerste 5 pagina's allemaal links over hoe het tubetab virus te verwijderen.
Maar waarschijnlijk heb jij wel meer virussen op je PC waarvan er tenminste één de zoekresultaten over malware onderdrukt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Als ik Google op 'TubeTab' dan zeggen de eerste resultaten inderdaad dat dit een virus/malware is. Dus die melding geeft aan dat die extensie automatisch uitgeschakeld is, omdat het een gevaarlijke extensie is.

@barrie heb je zelf die extensie geïnstalleerd, of weet je überhaupt nergens van? Hoe dan ook lijkt het me slim als je wat virusscanners laat draaien op je systeem.

The devil is in the details.

• barrie
Brahiewahiewa schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Dat had ik al gedaan; ik kreeg de eerste 5 pagina's allemaal links over hoe het tubetab virus te verwijderen.
Maar waarschijnlijk heb jij wel meer virussen op je PC waarvan er tenminste één de zoekresultaten over malware onderdrukt
Als ik 'TubeTab virus' in tik, krijg ik idd meer info. Ik tikte alleen TubeTab in namelijk.

• barrie
Hahn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:30:
Als ik Google op 'TubeTab' dan zeggen de eerste resultaten inderdaad dat dit een virus/malware is. Dus die melding geeft aan dat die extensie automatisch uitgeschakeld is, omdat het een gevaarlijke extensie is.

@barrie heb je zelf die extensie geïnstalleerd, of weet je überhaupt nergens van? Hoe dan ook lijkt het me slim als je wat virusscanners laat draaien op je systeem.
Mijn zoon heeft voor een tijdje terug 'Fortnite' geinstalleerd. Ik denk dat hij daar dan mee op mijn pc is beland helaas.

• Hahn
barrie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Mijn zoon heeft voor een tijdje terug 'Fortnite' geinstalleerd. Ik denk dat hij daar dan mee op mijn pc is beland helaas.
Fortnite is een spel, dat zorgt niet voor extensies in je browser, dus dat lijkt me zeer sterk.

Maar, nog even voor de duidelijkheid: scan je computer voor virussen. Want waarschijnlijk heb je nog wel meer virussen te pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 26-01-2020 15:55 ]

• barrie
Hahn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Fortnite is een spel, dat zorgt niet voor extensies in je browser, dus dat lijkt me zeer sterk.
Okee vreemd, ik installeer verder niets vreemds, ik houd mijn pc zo schoon mogelijk namelijk en hou niet van gratis troep e.d.

• barrie
Hahn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Maar, nog even voor de duidelijkheid: scan je computer voor virussen. Want waarschijnlijk heb je nog wel meer virussen te pakken.
Heb ik gedaan maar hij heeft niets gevonden..

• Hahn
Hoe je er ook aan bent gekomen: doe er wat aan.
barrie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Heb ik gedaan maar hij heeft niets gevonden..
Waarmee heb je gescand?

[ Voor 67% gewijzigd door Hahn op 26-01-2020 15:59 ]

• barrie
Hahn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:58:
Hoe je er ook aan bent gekomen: doe er wat aan.

[...]

Waarmee heb je gescand?
Met Microsoft Security Essentials

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:55
barrie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:05:
[...]

Met Microsoft Security Essentials
Dan draai je waarschijnlijk nog Windows 7 of ouder. En dat programma is nou niet echt super om te gebruiken tegen virussen. Beter neem je Eset Internet Security, of een ander pakket dat betrouwbaar is.

Scan ook sowieso met Malwarebytes, grote kans dat je daar wel een flinke lijst tegen gaat komen.
Als Windows schoon is, meteen upgraden naar Windows 10, want 7 is vanaf 14 januari 2020 niet meer ondersteund door Microsoft met (beveiligings-)updates.

Beter is een schone installatie van Windows 10, ben je gelijk van alle ellende af.

• barrie
John767 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:42:
[...]

Dan draai je waarschijnlijk nog Windows 7 of ouder. En dat programma is nou niet echt super om te gebruiken tegen virussen. Beter neem je Eset Internet Security, of een ander pakket dat betrouwbaar is.

Scan ook sowieso met Malwarebytes, grote kans dat je daar wel een flinke lijst tegen gaat komen.
Als Windows schoon is, meteen upgraden naar Windows 10, want 7 is vanaf 14 januari 2020 niet meer ondersteund door Microsoft met (beveiligings-)updates.

Beter is een schone installatie van Windows 10, ben je gelijk van alle ellende af.
Ik draai idd Windows 7 64bit. Ik wimpel Win10 steeds af omdat ik bang ben dat mijn wat oudere muziek software (ben muzikant) dan niet meer werkt...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eehm. Er komen geen beveiligingsupdates meer. Er komen wel beveiligingslekken bij. Windows 7 is niet meer veilig te gebruiken. Hoog tijd om naar Windows 10 (of Linux of OSX, whatever) over te stappen.

Of als er bepaalde software niet meer werkt: airgappen die meuk. Geen internetverbinding op die machine. Het is niet veilig te gebruiken. Neem de moeite niet meer om op te schonen. Backup de data, verifieer dat de backup volledig is, formatteer, installeer een veilig(er) OS.

offtopic:
Graag voortaan meer info over je eigen oplospogingen opnemen in de topicstart. En meer relevante info opnemen. Zoals dus dat Win7-gebruik en welke browser en zo.
Misschien goed om Het algemeen beleid nog eens door te nemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Komop.... Hoewel w10 natuurlijk de betere optie is, is dat niet het antwoord voor zijn probleem. Dit heeft hij net zo goed onder w10 kunnen krijgen.
Dit is gewoon mee geïnstalleerd met iets.
Ik neem aan dat de ts ondertussen de oplossing gevonden heeft.
Als tip, gebruik ook een malware scanner naast je antivirus. Malwarebytes bijvoorbeeld.

• barrie
fm77 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:41:
Komop.... Hoewel w10 natuurlijk de betere optie is, is dat niet het antwoord voor zijn probleem. Dit heeft hij net zo goed onder w10 kunnen krijgen.
Dit is gewoon mee geïnstalleerd met iets.
Ik neem aan dat de ts ondertussen de oplossing gevonden heeft.
Als tip, gebruik ook een malware scanner naast je antivirus. Malwarebytes bijvoorbeeld.
Ik heb Malwarebytes geïnstalleerd welke een aantal dingen heeft gevonden maar niet echt in de richting van die TubeTab.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je ondertussen dan ook al wat van de suggesties geprobeerd die Google gaf bij het zoeken?
Zo ja, wat werkt er niet?

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:55
Toch is de kans wel groot dat de software gewoon onder Windows 10 draait. Kwestie van proberen op een andere PC. Windows 7 en 10 lijken meer op elkaar dan XP naar Vista wat dat betreft.

Zoals @F_J_K ook zegt, Windows 7 is vanaf nu potentieel onveilig.
Windows 10 ook gewoon een goede beveiliging installeren, en regelmatig extra een scan draaien met Malwarebytes. Meerdere actieve beveiligingen is nutteloos en vertragend.
Pagina: 1