Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnieh4
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-07-2020
Mijn vraag
Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende... Premiere is zeer traag in de playback van mijn sequences. Het ging tot dusverre altijd goed als ik de Playback resolutie laag zet. Met 4K clips uit mijn Panasonic GH4 heeft hij dan geen probleem. Hij wordt pas traag bij effecten als lumetri color en essential graphics. Maar wat echt het probleem is, is dat hij totaal geen drone beelden van mijn DJI Mavic Air trekt. Hij laadt erg traag en kan geen playback genereren, ook niet nadat ik de sequence heb gerenderd voor preview.
Volgens taakbeheer benut Adobe Premiere maximaal 10% cpu en 30% memory tijdens het renderen en verder heb ik geen andere programma's openstaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Adobe Premiere Pro 2020
Windows 10 Pro

hardware:
moederbord - Asus PRIME B350-PLUS
cpu - AMD Ryzen 7 1700X
memory - 4x16 GB G.Skill Aegis F4-2400C15Q-64GIS
videokaart - Asus8GB D5X GTX 1080 STRIX GAMING
voeding - CORSAIR RMx Series RM550x
3 TB Seagate HDD
2TB Western Digital HDD
500 GB SSD Samsung EVO 850

Camera:
Panasonic GH4
DJI Mavic Air
GOPro Hero 7
Sony Handycam HDR-CX730
Mijn sequence settings stel ik in op 4K en de andere beelden schaal ik daarnaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Adobe Premiere en Media Cache staan beiden geïnstalleerd op de SSD schijf.
Geforce drivers up to date gebracht.
Deze instellingen heb ik in premiere gewijzigd:
Project Settings/ General/ Video rendering / Renderer: Mercury Playback Engine GPU Acceleration (CUDA)
Edit/ Preferences/ Memory: alle RAM toegewezen aan Adobe + Optimize rendering for "Memory"

Wat kan ik nog meer doen om premiere mijn volledige hardware te laten benutten en sneller te maken?