Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn vraag
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om de satelliet van de Orbi te verbinden via de WAN poort van de Orbi Router

Relevante software en hardware die ik gebruik
Orbi RBK50/RBK53

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik woon in een nieuwbouw huis met gewapend beton tussen de vloeren wat niet echt lekker werkt voor WIFI.
Hiervoor had ik op elke verdieping acces points gezet die ik allemaal op hetzelfde SSID uitzonden.
Maar dit zorgde niet echt voor een stabiel netwerk omdat er steeds geswitched werd van AP.

Ik heb de Orbi RBK50 gekocht om hier verbetering in aan te brengen.

De setup zoals ik die graag zou willen is:
Router ====Switch===== WAN poort- Orbi Router -- op port 2-4 andere hardware
_________||====== Poort 1 - Orbi Satelliet
_________\\====== andere hardware

Dus dat de Orbi Satelliet op de switch in de meterkast is aangesloten en niet direct op de orbi router
Echter zie ik dat er een (slechte) WIFI verbinding is gemaakt tussen de twee Orbi Satellieten terwijl ik graag dit via ethernet zou zien omdat ondanks dat de Satellieten bijna direct boven elkaar staan er toch een slechte verbinding is.

De setup zoals die wel werkt en volgens mij ook in de handleiding staat:
Router == Switch ==== WAN poort= Orbi Router
_________||__________________|| (poort 2)
_________||__________________\\ Poort 1 - Orbi Satelliet
_________\\===== andere hardware

Spaties werken helaas niet heb er een _ van gemaakt, maar dat de Satelliet dus een unieke kabel heeft naar de orbi router
Echter dit zou betekenen dat de orbi router in de meterkast moet staan waar ik de patch kast heb zitten wat niet echt gewenst is. Naar de woonkamer heb ik (helaas) maar 1 UTP kabel getrokken

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met 1 ethernet kabel naar de Orbi Router toch de andere Orbi Satellieten te verbinden aan de backhaul via ethernet?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
Weet niet of je het al opgelost hebt.
Maar een switch ertussen en alles aangesloten via de switch zou gewoon moeten kunnen. Zie ook: https://kb.netgear.com/00...up-on-my-Orbi-WiFi-System