En wat kiest hij dan?

C6 heet tegenwoordig power supply idle state of iets, die heeft 3 opties auto, high en low
Mwa... C-states heten gewoon C-states, zo staan ze namelijk in de ACPI standaard.

Vaak geeft een moederbordfabrikant daar een eigenzinnige naam aan, zoals wat jij nu tegenkomt. Kan goed zijn dat die setting daar inderdaad invloed op heeft op jouw bord.
BSOD krijg ik niet eens hij loopt gewoon random vast in windows zelf zonder een bsod te geven
Een hang past in het plaatje van een probleem met stroom of vast komen te zitten in een bepaalde state. Qua symptoom past dat dus.
De seasonic m12ii komt uit me normale pc en draid daar gewoon stabiel ook al is de pc idle wel een intel Xeon setup op een asrock x79 extreme 11 bord
Dat hij het daar prima doet en hier niet geeft aan dat de voeding an sich werkt. Dat trekken we ook niet in twijfel. Moderne systemen zijn nog gevoeliger voor onstabielere stroomtoevoer (ripple). Een voeding die het in dat wat oudere systeem prima doet kan in een modern systeem voldoende onstabiel zijn om het systeem te doen hangen.
ram is getest in ander ddr4 systeem met mem testing geeft daarin geen problemen.
Modules zijn dus goed, maar we willen weten wat dit systeem er mee doet. Het feit dat het RAM in een ander bord prima werkt geeft aan dat je modules goed zijn, maar als dit bord ze op onjuiste timings zet of te laag voltage uitstuurt gaat het nog steeds mis. Dat is dan te wijten aan het bord of de settings, dat wil je uitsluiten.
heb ook al een 80+ gold psu er in gehad van corsair RM750x zelfde isues wat me dus juist weer doet vermoeden dat het de psu niet is omdat hij het met 3 verschilende psus doet die alle 3 een verschullend vermogen hebben.
OK, was handig geweest dat meteen in de TS te vermelden. Wat belangrijk is hoe goed de PSU om gaat met een lage belasting en hoe stabiel ze dan de voedingslijnen weet te houden. Die RM750 is bij mijn weten een goede.
Ik denk dat je verder kunt met C-states en ASPM stap-voor-stap uit te zetten.
Ik meen dat je link state power management ook in Windows in/uit kunt schakelen. Maar vraag mij niet waar... ik ben een Linux jongen.
heb wat meer zitten zoeken er al naar zag al mensen met de ryzen 1700 op oudere chipsets met zelfde soort issues, ben nu beetje aan het klooien met die idle psu state
Ik vind ook meerdere posts waarbij juist een Ryzen 3400U genoemd wordt incl hangs. En ook daar vermoed met power states. Ik heb een search gedaan op "ryzen 3400g power saving hang" en "ryzen 3400g hang". Daar kwam nog wel wat naar boven.
[
Voor 4% gewijzigd door
Ultraman op 26-01-2020 11:15
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.