• amigob2
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn Xiaomi Mi A3 ( android one) .
Kreeg een mail dat mijn bundel op is. Oke kan gebeuren dacht ik, maar toen ik op mijn telefoon keek zag ik dat binnen een dag Google play services in de foreground 870Mbyte had verbruikt ( bij details is dit allemaal onder het kopje miscellaneous te vinden ) terwijl ik nooit maar dan ook nooit grote dingen download of wat dan ook. Normaal verbruik ik 400Mbyte per maand.

wat kan zoveel data verbruiken, dat onder "miscellaneous" valt ?

Ik heb bijna nooit mijn Wifi aanstaan en connect altijd via een VPN naar mijn home netwerk maar dat doe ik nu al twee maanden en dit is de eerst keer dat ik zo veel verbruik heb in zo een korte tijd.
Heb geen GPS aan staan en gebruik ook nooit google maps
Is het misschien zo dat het besturing systeem niet meer ziet of ik via wifi of cellular ben verbonden als ik een openVPN gebruik, dat hij dan maar gewoon de updates download. Dan vind ik 870Mbyte nog steeds veel ( januari update is maar 60Mbyte ) .

Ik heb ook even gekeken naar mijn google account storage en daar is ook niks van deze telefoon te vinden, dus backup of cloud upload is het ook niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-11 16:12

M2M

medicijnman

kan het zijn dat er een aantal apps geupdate hebben?

-_-

• amigob2
  • Nu online
is daar ergens een log van, zodat ik dit kan controleren ?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:13
"Ik heb bijna nooit mijn Wifi aanstaan"

Huh?
Dat betekent dan toch dat updates (en whatever voor communicatie er dan ook plaatsvindt) direct uit je bundel gaat?

Ikzelf heb bijna nooit mijn Wifi uit staan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
Wat staat er bij de instellingen van Google Play hoe apps geüpdate mogen worden? Via mobiele netwerk of alleen WiFi?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me af of dat wel een verschil maakt als je via VPN naar je thuisnetwerk gaat. Indien de bepaling wifi/mobiel gebeurd aan de hand van het externe IP adres zal het systeem altijd denken dat deze via een vaste ipv mobiele verbinding verbonden is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• amigob2
  • Nu online
Heb even gekeken, maar app update staat op wifi only, verwacht dan minimaal een vraag als het via mobile gaat updaten. Het enig wat ik dus nog steeds verdenken is dat de VPN blokkeert dat de rest van de apps niet ziet of het mobile is of wifi.

Ik kan mij niet voorstellen dat naar het IP ( die is natuurlijk van mij thuis netwerk ) gekeken wordt of het mobile of wifi is.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24

Onbekend

...

Maakt een VPN op een Android systeem net zoals bij Windows een extra netwerkpoort bij? Zo ja, dan wordt data hier doorheen gestuurd want dat is een netwerkverbinding en geen mobiele data. Dat de VPN over mobiele data verloopt zie je niet bij die extra netwerkpoort.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1