Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De NAS zal functioneren als Plex media server, en download station met Sonarr & Radarr. Ook zal ik er een UniFi controller op draaien, en wat Docker containers.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan 4 a 500 euro, maar het mag natuurlijk altijd minder zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 3x 8TB schijven van Toshiba, en een i5-9400. Ook heb ik een 1TB MX500 en een 970 Pro M.2 512GB liggen. Ik heb ook 2 ram bankjes gevonden, die ik volgens mij wel kan gebruiken. Dit betreft het type: G.Skill 16 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een kast nodig, moederboard en een voeding. Ook wil ik wat stille casefans hebben, bij voorkeur van Noctua omdat ik daar erg goede ervaringen mee heb. Een goede en stille CPU fan lijkt me ook fijn om het geheel compleet te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de Fractal Design Node 804 Micro ATX Behuizing erg mooi, en een mooie bijkomstigheid is dat hij plek heeft voor veel HD's en fans.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dat het geheel koel, stil en zuinig is, omdat hij 24/7 gaat draaien

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen meedenken met de fan plaatsing, de kast heeft plek voor maar liefst 10 fans, maar dit lijkt me overkill. Zie hier de beschikbare fan locations: https://support.fractal-d...04-possible-fan-locations

Over de voeding ben ik nog niet helemaal uit. Ik zie in veel zuinige servers een PicoPSU, maar het feit dat mijn kast dan een leeg gat heeft (toch?) en het feit dat er dan een groot blok bij komt houden mij enorm tegen.

Als jullie een betere kast kunnen vinden is dat ook prima, en dit geld natuurlijk ook voor de fans. Voor een moederboard is mijn enige eis dat hij 24x7 kan draaien, en robuust is. Ook moet hij natuurlijk zuinig zijn.

Ik ben nu op dit gekomen. Ben ik zo goed op weg, of zien jullie onlogische keuzes of dingen die beter kunnen? Ik heb de Noctua casefans nog maar even weggelaten, ik wil eerst kijken hoe de bijgeleverde presteren.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenFujitsu D3643-H€ 95,51€ 95,51
1ControllersStartech.com 2 Port SATA 6 Gbps PCI Express SATA Controller Card€ 36,-€ 36,-
1BehuizingenFractal Design Node 804€ 95,05€ 95,05
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 84,91€ 84,91
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 102,90€ 102,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,37

[Voor 65% gewijzigd door EValentino op 25-01-2020 23:52]

Alle reacties

• TMoose
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 22:10

TMoose

Mooooooose !!

Misschien niet wat je voor ogen had, maar al aan een Synology DiskStation DS918+ gedacht?

Tevo Tarantuls & Anycubic Photon

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:17
Misschien even toelichten waarom je bepaalde onderdelen gekozen hebt. Waarom dat moederbord en die sata controller als er genoeg moederborden zijn met 6 sata aansluitingen voor een lagere prijs. De Asus bijvoorbeeld, wat een degelijk zakelijk moederbord is met 6 sata aansluitingen en 2 M2 sloten.
De cpu koeler is enorm overkill voor een 9400. De Gelid doet dat kunstje ook heel stil op die cpu.
De voeding kan makkelijk 200w van af. De Bitfenix is van goede kwaliteit, efficiënt en stil bij elke belasting.
1MoederbordenAsus Prime B365M-C/CSM€ 98,05€ 98,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 24,95€ 24,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,05

• EValentino
  • Niet online
TMoose schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:36:
Misschien niet wat je voor ogen had, maar al aan een Synology DiskStation DS918+ gedacht?
Ik heb in het verleden een Synology gehad, maar het ontbrak me toch vaak aan rauwe kracht, zoals bij het transcoden van streams, of als ik een 60GB Blu-Ray rip binnen trok en de CPU een half uur op 100% stond om het geheel te repareren en uit te pakken... Nee dat is niet voor mij.

Toch bedankt voor het meedenken :)

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:20:
Misschien even toelichten waarom je bepaalde onderdelen gekozen hebt. Waarom dat moederbord en die sata controller als er genoeg moederborden zijn met 6 sata aansluitingen voor een lagere prijs. De Asus bijvoorbeeld, wat een degelijk zakelijk moederbord is met 6 sata aansluitingen en 2 M2 sloten.
De cpu koeler is enorm overkill voor een 9400. De Gelid doet dat kunstje ook heel stil op die cpu.
De voeding kan makkelijk 200w van af. De Bitfenix is van goede kwaliteit, efficiënt en stil bij elke belasting.
1MoederbordenAsus Prime B365M-C/CSM€ 98,05€ 98,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 24,95€ 24,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,05
Het moederboard had ik gekozen omdat ik in vrijwel alle zuinige server builds dit bordje tegen kwam. De CPU cooler had ik gekozen omdat ik het liefst alles van Noctua heb, maar als jij zegt dat deze ook prima is zal ik eens wat reviews doorneuzen :P

De voeding had ik gekozen omdat ik in een aantal reviews had gelezen dat dit een hele efficiënte en fluisterstille voeding is. Ook is deze modulair, wat voor deze behuizing erg belangrijk is.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
TMoose schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:36:
Als je weet hoe snel (of langzaam, het is maar hoe je het ziet) een NAS is en je gaat dan naar bijvoorbeeld een HP Microserver G8 dan wil je nooit meer een NAS hebben. Het is allemaal heel leuk een NAS maar een HP Microserver is vele malen sneller qua dataoverdracht, verwerking van data etc. Je merkt dat gewoon aan alles.
Vroeger had je nog Intel Core I3/I5 NASsen maar deze zijn er bijna niet of boven de > € 1.000.

Ik heb nu als testmachine een Intel Xeon E3-1240L v5 CPU en deze heb ik op de kop getikt via Ebay en deze wordt nu gebruikt icm met mijn Asus P10S-i en straks gaat dit mijn "NAS" worden. Ik weet namelijk hoe snel deze is en voor mijn gebruik meer dan perfect. Ook dat je beeld via iKVM kan overnemen is helemaal super en ik raad je aan om servermoederbord te gebruiken aangezien je via netwerk dan beeld kan zien.

Ik heb nog wel één NAS maar dat is voor mijn "gast" netwerk en daarvoor heb ik een DS119J met 1 TB WD Red want die verbruikt maar 4 watt en die hoeft alleen maar software door te zenden maar dat ding is zo traag maar prima voor gasten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Uszka
EValentino schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:11:
Ook is deze modulair, wat voor deze behuizing erg belangrijk is.
Weet je wel hoe groot een Node 804 is?

• EValentino
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Als je weet hoe snel (of langzaam, het is maar hoe je het ziet) een NAS is en je gaat dan naar bijvoorbeeld een HP Microserver G8 dan wil je nooit meer een NAS hebben. Het is allemaal heel leuk een NAS maar een HP Microserver is vele malen sneller qua dataoverdracht, verwerking van data etc. Je merkt dat gewoon aan alles.
Vroeger had je nog Intel Core I3/I5 NASsen maar deze zijn er bijna niet of boven de > € 1.000.

Ik heb nu als testmachine een Intel Xeon E3-1240L v5 CPU en deze heb ik op de kop getikt via Ebay en deze wordt nu gebruikt icm met mijn Asus P10S-i en straks gaat dit mijn "NAS" worden. Ik weet namelijk hoe snel deze is en voor mijn gebruik meer dan perfect. Ook dat je beeld via iKVM kan overnemen is helemaal super en ik raad je aan om servermoederbord te gebruiken aangezien je via netwerk dan beeld kan zien.

Ik heb nog wel één NAS maar dat is voor mijn "gast" netwerk en daarvoor heb ik een DS119J met 1 TB WD Red want die verbruikt maar 4 watt en die hoeft alleen maar software door te zenden maar dat ding is zo traag maar prima voor gasten.
Inderdaad, ik had een 916+ destijds, die ik na een maand alweer in de V&A sectie had geplaatst. Voor het geld viel de rekenkracht zwaar tegen helaas...

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:50:
[...]

Weet je wel hoe groot een Node 804 is?
Uit deze review: productreview: Fractal Design Node 804 review door thetrueman2

"Er is plek voor PSUs van de ATX standaard. Extra lange PSUs zijn geen probleem. Wel zou ik sterk aanraden om een modulaire voeding te nemen, aangezien er niet veel ruimte is voor cable management. Er is tussen de PSU en de HDD cage die er boven hangt erg weinig ruimte, en het is bijna onoverkomelijk om de kabels niet van te voren in te pluggen."

"Over de cable management, 7 HDDs is te doen. Door de ssd in de voorkant te plaatsen is er ruimte om het slangennest aan kabels uit de voeding met het klittenband vast te maken onder de linker HDD cage. Een modulaire voeding blijft echter een aanbeveling waar ik niet genoeg nadruk op kan leggen :)"

• Uszka
EValentino schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Uit deze review: productreview: Fractal Design Node 804 review door thetrueman2

"Er is plek voor PSUs van de ATX standaard. Extra lange PSUs zijn geen probleem. Wel zou ik sterk aanraden om een modulaire voeding te nemen, aangezien er niet veel ruimte is voor cable management. Er is tussen de PSU en de HDD cage die er boven hangt erg weinig ruimte, en het is bijna onoverkomelijk om de kabels niet van te voren in te pluggen."

"Over de cable management, 7 HDDs is te doen. Door de ssd in de voorkant te plaatsen is er ruimte om het slangennest aan kabels uit de voeding met het klittenband vast te maken onder de linker HDD cage. Een modulaire voeding blijft echter een aanbeveling waar ik niet genoeg nadruk op kan leggen :)"
Ligt aan het vermogen en aantal kabels of een niet modulaire voeding te doen is of niet. In geval van de Bitfenix is het geen probleem want een korte 450w voeding en weinig kabels. Achter de voeding is veel ruimte om de kabels te bundelen.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Ligt aan het vermogen en aantal kabels of een niet modulaire voeding te doen is of niet. In geval van de Bitfenix is het geen probleem want een korte 450w voeding en weinig kabels. Achter de voeding is veel ruimte om de kabels te bundelen.
Oke dat ga ik zeker mee nemen, bedankt!

Weet jij hoe het zit als ik meerdere fans in de case ga bijplaatsen? Hoe en waarop moet ik deze aansluiten? De fancontroller in de case heeft volgens mij maar 3 aansluitingen voor de meegeleverde exemplaren...

• Uszka
Waarom zou je er veel fans in doen. De 3 die er standaard in zitten zijn meer dan genoeg om de 100w die het systeem verbruikt in stilte af te voeren.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:12:
Waarom zou je er veel fans in doen. De 3 die er standaard in zitten zijn meer dan genoeg om de 100w die het systeem verbruikt in stilte af te voeren.
Ik heb nog 2 noctua fans liggen van een oude build, die kan ik wel bijplaatsen toch?

• Uszka
Dat kan maar wat heeft het voor nut als de standaard fans al prima voldoen en meer dan genoeg zijn om de warmte in stilte af te voeren.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:21:
Dat kan maar wat heeft het voor nut als de standaard fans al prima voldoen en meer dan genoeg zijn om de warmte in stilte af te voeren.
Ik zat eraan te denken om die bij de harddisks te plaatsen, om die wat koeler te houden. Ze worden in mijn huidige case best wel warm.

• Uszka
Er zit toch een fan bij de hdd's?

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:24:
Er zit toch een fan bij de hdd's?
Oja ik zie het nu, dus dat is opzich al goed. Dan ga ik het geheel bestellen denk ik :)

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik begin een beetje oud te worden, maar ik snap de logica niet voor een CPU koeler van €90 in een NAS.

• EValentino
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:06:
Ik begin een beetje oud te worden, maar ik snap de logica niet voor een CPU koeler van €90 in een NAS.
Als je het zo stelt is het inderdaad een beetje vreemd, maar ik heb liever dat het wat betreft koeling iets te overdreven is, dan dat het geheel constant warm is... Maar 90 euro is wellicht iets teveel van het goede >:)

• GioStyle
En daarnaast zou ik voor dit bordje gaan: pricewatch: Fujitsu D3644-B

Heeft 6x sata, dus dan kan je die sata controller overslaan.

• EValentino
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:23:
En daarnaast zou ik voor dit bordje gaan: pricewatch: Fujitsu D3644-B

Heeft 6x sata, dus dan kan je die sata controller overslaan.
Is die veel zuiniger dan het bovengenoemde board denk je? Want hij is wel €50 duurder.

• GioStyle
Nee, ongeveer even zuinig. Maar jouw suggestie was een moederbord van €95 plus een sata controller van €35. Kom je uit op €130. Mijn voorgesteld bord kost €150. Verschil van €20.

Je kan beter onboard sata gebruiken dan een sata controller kaartje. Scheelt je mogelijk gedoe met ondersteuning (drivers) en eventueel stroom.

• EValentino
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:49:
Nee, ongeveer even zuinig. Maar jouw suggestie was een moederbord van €95 plus een sata controller van €35. Kom je uit op €130. Mijn voorgesteld bord kost €150. Verschil van €20.

Je kan beter onboard sata gebruiken dan een sata controller kaartje. Scheelt je mogelijk gedoe met ondersteuning (drivers) en eventueel stroom.
Goed punt, bedankt voor het meedenken! Wellicht verstandiger om dan voor het exemplaar van @Uszka te gaan? Die is 98 euro met 6 SATA poorten en de mogelijkheid voor 2x M.2 SSD's.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Ik heb de Node 804 ook voor mijn NAS, inderdaad vrij grote kast, maar met de standaard fans, 1 SSD, 4x HDD en Core i5 blijft deze prima op temperatuur, je kunt dat later altijd nog uitbreiden.

HP Microserver zou ik persoonlijk nooit meer aan beginnen. Heb een tijd lang de Gen10 gehad en na 1 jaar moest ik ineens gaan betalen voor downloads van o.a. BIOS en dergelijke. Nee, dan liever gewoon zelf iets bouwen en gratis updates downloaden.

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

• EValentino
  • Niet online
Taro schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:54:
Ik heb de Node 804 ook voor mijn NAS, inderdaad vrij grote kast, maar met de standaard fans, 1 SSD, 4x HDD en Core i5 blijft deze prima op temperatuur, je kunt dat later altijd nog uitbreiden.

HP Microserver zou ik persoonlijk nooit meer aan beginnen. Heb een tijd lang de Gen10 gehad en na 1 jaar moest ik ineens gaan betalen voor downloads van o.a. BIOS en dergelijke. Nee, dan liever gewoon zelf iets bouwen en gratis updates downloaden.
Ik heb inderdaad ook naar de Microserver gekeken, maar de CPU is geen hoogvlieger, ik had liever gehad dat ze bij de Intel's waren gebleven, dan had ik hem zeker gehaald. Mijn G8 met XEON was echt een heerlijke machine, maar die heb ik inmiddels een plekje bij een familielid gegeven...

Hoe vind je de overall build kwaliteit van de kast? En is hij stil? Ik moet zeggen dat ik tot op heden (op papier) nog geen betere NAS/Homeserver case ben tegen gekomen... Het is al wel een oudje zie ik, hij is al een aantal jaar beschikbaar.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Op de Node 804 zit een knop om de fan speed in te stellen, deze staat bij mij op de M stand, dan hoor je hem wel, maar op de L stand red hij het ook prima en dan is de CPU fan volgens mij luidruchtiger (stock Intel). De H stand heb ik nog niet geprobeerd.

De buildkwaliteit is prima, ben er erg tevreden over, maar heb los van 2 standaard towers van hetzelfde merk al >5 jaar geen andere kasten meer geopend, dus kan dit moeilijk vergelijken tov andere merken op dit moment.

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

• EValentino
  • Niet online
Oke dan ga ik daar een beetje mee spelen, misschien dat ik later nog een Noctua fan toevoeg. Het zou fijn zijn als hij het op de laagste stand goed koel kan houden allemaal.

Mocht ik dat eventueel doen, is het dan nodig om de low speed adapter van Noctua ook aan te sluiten? Of is dat dubbelop?

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Nog even getest, op zowel de L als M stand maakt de voeding (Corsair TX-M TX550M V2) meer geluid dan de kast en CPU koeler. De NAS is op dit moment idle, maar de lucht die eruit komt is koel en je hoort de fans eigenlijk niet. Extra fans zou ik dus in eerste instantie achterwege laten, tenzij de NAS altijd actief bezig is en dus ook warmer wordt.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een node 304 gehad als NAS-behuizing. Bleef met 6 HDDs koel genoeg. Als je niet van plan bent m helemaal vol te drukken wellicht ook een optie?

• EValentino
  • Niet online
gastje01 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:03:
Ik heb een node 304 gehad als NAS-behuizing. Bleef met 6 HDDs koel genoeg. Als je niet van plan bent m helemaal vol te drukken wellicht ook een optie?
Goeie tip, ik ga gelijk even wat filmpjes bekijken over deze case!

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik heb ook een 304 als NAS met 4 schijven:
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 86,-€ 86,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
4Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 110,90€ 443,60
1BehuizingenFractal Design Node 304 Wit€ 76,05€ 76,05
2VentilatorenNoctua NF-A9 PWM, 92mm€ 17,89€ 35,78
1VentilatorenNoctua NF-A15 PWM, 140mm€ 20,30€ 20,30
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 69,90€ 69,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W CM€ 59,89€ 59,89
1Solid state drivesWD Green SSD M.2 V2 240GB€ 31,90€ 31,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,37

MB had ik nog liggen en had helaas maar 4 SATA poorten. Maar voorlopig heb ik er genoeg aan.

Ding is mega stil. Fans zijn aangesloten op het moederbord en heb de Noctua low noise adapters toegevoegd. Fan speed in de bios ingesteld, maar ze komen eigenlijk nooit boven hun minimale snelheid uit en temperaturen zijn echt meer dan prima. Koeler op de processor is de stock AMD koeler.

• EValentino
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:55:
Ik heb ook een 304 als NAS met 4 schijven:
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 86,-€ 86,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
4Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 110,90€ 443,60
1BehuizingenFractal Design Node 304 Wit€ 76,05€ 76,05
2VentilatorenNoctua NF-A9 PWM, 92mm€ 17,89€ 35,78
1VentilatorenNoctua NF-A15 PWM, 140mm€ 20,30€ 20,30
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 69,90€ 69,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W CM€ 59,89€ 59,89
1Solid state drivesWD Green SSD M.2 V2 240GB€ 31,90€ 31,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,37

MB had ik nog liggen en had helaas maar 4 SATA poorten. Maar voorlopig heb ik er genoeg aan.

Ding is mega stil. Fans zijn aangesloten op het moederbord en heb de Noctua low noise adapters toegevoegd. Dan speed in de bios ingesteld, maar ze komen eigenlijk nooit boven hun minimale snelheid uit en temperaturen zijn echt meer dan prima. Koeler op de processor is de stock AMD koeler.
Top, bedankt voor het delen! Is er een specifieke reden waarom je de Noctua’s niet heb aangesloten op de fancontroller van de case? Eventueel met splitters?

• RobbieB
EValentino schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Top, bedankt voor het delen! Is er een specifieke reden waarom je de Noctua’s niet heb aangesloten op de fancontroller van de case? Eventueel met splitters?
Meer controle. Fancontroller geeft alleen High/Medium/Low aan. Nu kan ik via de BIOS de curve zelf instellen en indien de load toeneemt zullen ze ook harder gaan blazen. Heb het idee achter een losse fancontroller met handmatige instelling nooit echt begrepen.

[Voor 16% gewijzigd door RobbieB op 27-01-2020 15:44]

• EValentino
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Meer controle. Fancontroller geeft alleen High/Medium/Low aan. Nu kan ik via de BIOS de curve zelf instellen en indien de load toeneemt zullen ze ook harder gaan blazen. Heb het idee achter een losse fancontroller met handmatige instelling nooit echt begrepen.
Goed punt! Ik ben best wel nieuwsgierig hoe jouw settings eruit zien, dan ga ik het ook op deze manier instellen.

• RobbieB
EValentino schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:20:
[...]

Goed punt! Ik ben best wel nieuwsgierig hoe jouw settings eruit zien, dan ga ik het ook op deze manier instellen.
Vrij simpel. Fans op minimaal tot 45 graden. Daarna maximaal. Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze maximaal gingen haha

• EValentino
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:35:
[...]

Vrij simpel. Fans op minimaal tot 45 graden. Daarna maximaal. Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze maximaal gingen haha
Haha oke, ik ga er gewoon een beetje mee klooien en dan zie ik het wel!

Bedankt voor alle antwoorden.

• TMoose
  • Laatst online: 11-06 22:10

TMoose

Mooooooose !!

Ik kom zelf van een XPenology zelfbouw NAS af, en heb nadat die overleden is voor dezelfde beslissing gestaan. Uiteindelijk toch voor een synology gekozen.(Op plaats 2 stond een HP microserver) Voor mij waren doorslaggevende argumenten meer betrouwbaarheid, stroomverbruik, en het feit dat ik er zelf vrij weinig tijd in hoef te stoppen. Zelfs bij XPenology moest ik bij een update vaak weer zelf de boel up krijgen.

En mocht ik zaken willen kunnen doen die de nas niet trekt, dan wordt mijn desktop wakker waar ik ook docker op heb draaien.

Maar het hangt er inderdaad maar net vanaf wat je nog meer met je NAS wilt doen.

Tevo Tarantuls & Anycubic Photon

• vso
  • Laatst online: 25-07 12:06

vso

raap voor zijn recht

@EValentino zuinige server topic al gezien ?? veel advies voor zuinige componenten ..
je kan nog altijd via een Synology/Qnap I-SCSI/nfs je disk(s) koppelen aan je server zodat (server)OS & storage los van elkaar staan .. en ik zou bv een gedeelte apart zetten (paar gb) voor je backup(Cv,foto,s enzo) die je dan op losse disk weer op kan slaan of in een online backup drive oid ..
raspberry PI of ander host kan ook de transcoding doen ..

@TMoose goed advies ..

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• EValentino
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:58:
@EValentino zuinige server topic al gezien ?? veel advies voor zuinige componenten ..
je kan nog altijd via een Synology/Qnap I-SCSI/nfs je disk(s) koppelen aan je server zodat (server)OS & storage los van elkaar staan .. en ik zou bv een gedeelte apart zetten (paar gb) voor je backup(Cv,foto,s enzo) die je dan op losse disk weer op kan slaan of in een online backup drive oid ..
raspberry PI of ander host kan ook de transcoding doen ..

@TMoose goed advies ..
Daar had ik inderdaad het moederboard onder andere vandaan, maar die is het uiteindelijk toch niet geworden... Bleek achteraf niet gek veel te schelen met het mobo dat ik uiteindelijk heb gehaald. Maar bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True