Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
Weet iemand toevallig of je gesprekken kan opnemen met de Huawei P30 Pro? (voor persoonlijke doeleinden), sinds ik de telefoon niet kan rooten (wat ik belachelijk vind), vroeg ik het me af of het via de normale/officiele wegen kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Skyrider schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:16:
Weet iemand toevallig of je gesprekken kan opnemen met de Huawei P30 Pro? (voor persoonlijke doeleinden), sinds ik de telefoon niet kan rooten (wat ik belachelijk vind), vroeg ik het me af of het via de normale/officiele wegen kan.
Nogal karige info...

Wat heb je allemaal al geprobeerd??
De optie Auto-record calls ontbreekt bij jou? Welke apps heb je al geprobeerd? Welke Android versie heb je? Welk landcode heeft je foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Sorry, vergeten te vermelden dat ik de telefoon nog niet heb. Zat te overwegen om die telefoon te nemen. Weet alleen niet of die opname functie in de versies zit die je normaal gesproken bij abonnementen krijgt (via mobiel/belsimpel, enz).

En met opnames, bedoel ik 2 zijdig. En niet dat je alleen je eigen stem hoort.

[ Voor 53% gewijzigd door Skyrider op 25-01-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
KJ
Skyrider schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:57:
Sorry, vergeten te vermelden dat ik de telefoon nog niet heb. Zat te overwegen om die telefoon te nemen. Weet alleen niet of die opname functie in de versies zit die je normaal gesproken bij abonnementen krijgt (via mobiel/belsimpel, enz).

En met opnames, bedoel ik 2 zijdig. En niet dat je alleen je eigen stem hoort.
Er zijn toch gewoon apps voor, zoals deze?
https://play.google.com/s...ppstar.callrecorder&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die niet meer werken op Android 9 en 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ik heb wel een APK gevonden (hwcallrecorder), maar werkt alleen op emui 9. Mits je 'm al hebt geïnstalleerd voordat je upgrade naar emui 10.

Afbeeldingslocatie: https://huawei-gadgetsacademy.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/05/Huawei-call-recording-apks.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Die niet meer werken op Android 9 en 10.
10 weet ik niet, maar iig voor 9 werkt er best nog wel wat (ook zonder root, heb hier gewoon werkend), maar dat is dus geheel afhankelijk van de antwoorden op de vragen die ik stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:05:
[...]

10 weet ik niet, maar iig voor 9 werkt er best nog wel wat (ook zonder root, heb hier gewoon werkend), maar dat is dus geheel afhankelijk van de antwoorden op de vragen die ik stelde.
Ik had/heb zowel 9 als 10 op mijn telefoon (Nokia) en werkt niet: https://www.droidapp.nl/n...inde-gespreksopname-apps/

Heb er 1 geprobeerd te installeren middels een apk die zou werken. Resultaat was dat mijn telefoon vast liep en ik weer terug kon naar fabrieksinstellingen. Dat heb je want Google is heel erg gesteld op privacy 8)7 vandaar deze actie. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb zowel 9 als 10 op mijn telefoon (Nokia) en werkt niet: https://www.droidapp.nl/n...inde-gespreksopname-apps/

Heb er 1 geprobeerd te installeren middels een apk die zou werken. Resultaat was dat mijn telefoon vast liep en ik weer terug kon naar fabrieksinstellingen. Dat heb je want Google is heel erg gesteld op privacy 8)7 vandaar deze actie. _O-
Lezen blijkt moeilijk... Ik zeg toch dat ik het heb draaien hier? :? Kan die website wel zeggen dat het niet kan, het kan (soms) gelukkig dus WEL.

Of het opnemen (dubbelzijdig) mogelijk is, is nogal afhankelijk van voor welke regio je toestel is, want google/fabrikanten blokkeert het niet bij allemaal en ook per model kan het weer verschillen.
Bij sommige regio's staat ook onder android 9 de setting er gewoon standaard bij op je 'bel' scherm (ipv de 'add call' knop), bij sommige regio's is het met een app op te lossen, bij sommige regios is het NIET op te lossen en heb je dus pech.
Wellicht nog wel met een custom ROM uit de goede regio

Wij hebben hier bijvoorbeeld dus WEL android 9 MET volledig werkende callrecorder op een samsung note 9 (van Belsimpel, dus denk grijze import) en oneplus 5 draaien. Niks apk hoeven sideloaden, niks hoeven rooten, gewoon de standaard boldbeast app die we al jaren hebben.

Echter op mijn specifieke samsung note 8 (grijze import) is het niet werkend te krijgen onder android 9 (zonder root/andere ROM). Maar er zijn dus note 8 waar het gewoon WEL bij werkt, ik heb dus pech.

Maar goed, TS geeft geen enkel antwoord op mijn vragen, dus ik ben wel klaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
@dragon2
Maar goed, TS geeft geen enkel antwoord op mijn vragen, dus ik ben wel klaar hier.
Je bedoeld?
Nogal karige info...

Wat heb je allemaal al geprobeerd??
De optie Auto-record calls ontbreekt bij jou? Welke apps heb je al geprobeerd? Welke Android versie heb je? Welk landcode heeft je foon?
Ik gaf al duidelijk aan dat ik de telefoon nog niet eens heb:
Dus antwoorden, kan ik niet echt. Op dit moment heb ik een samsung telefoon, opnames geen probleem dankzij root/roms. Maar dat is geen optie voor Huawei telefoons... vandaar dat ik een topic erover maak voor de gene die een P30 hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Skyrider op 26-01-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Move naar Android Telefoons

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1