Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop zakelijk en prive gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-11 16:28
IK ben op zoek naar een laptop voor zowel zakelijk gebruik als photoshop.
Nu kan ik via een kennis ex btw kopen, toch maar niet bij mm gekocht.
Nu zit ik te twijfelen wat te doen.
Ik kan via hem de volgende laptop overnemen, heeft daar 2 jaar in magazijn gelegen en haadt niet gebruik.
Mag nu weg voor 500 euro.
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PE-246NL Apache Pro

Of ik twijfel tussen de volgende nieuw te kopen.
https://www.paradigit.nl/...qmh/80053980/product/1100

https://www.paradigit.nl/...4nd/80054109/product/1100

Of raden jullie iets anders aan tot 500 euro ex btw maximaal.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De eerste zou ik niet doen, die was toenertijd op zich wel goed, maar heeft DDR3 ramgeheugen, en een wat verouderde i7.
Van de twee andere laptops heeft de lenovo een betere processor en meer RAM geheugen, maar wel ERG weinig opslag (256 GB) is dit genoeg voor jou?
Als je genoeg hebt aan 256 GB dan zou ik deze zeker pakken.

• Demiesehv
99ruud99 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:55:
De eerste zou ik niet doen, die was toenertijd op zich wel goed, maar heeft DDR3 ramgeheugen, en een wat verouderde i7.
Van de twee andere laptops heeft de lenovo een betere processor en meer RAM geheugen, maar wel ERG weinig opslag (256 GB) is dit genoeg voor jou?
Als je genoeg hebt aan 256 GB dan zou ik deze zeker pakken.
Ik heb een nas die ik gebruik voor de opslag van alles.
Dus ga ervanuit dat het genoeg is.
Upgraden kan altijd nog.

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Voor een echt goed advies geef je te weinig info. Wat vind je zelf belangrijk aan de laptop betekend zakelijk gebruik in jouw geval Officepakketje draaien en voor hobby photoshop of is photoshop je werk?

Ook hoe word de laptop gebruikt? Veel onderweg of over het algemeen vaak in gebruik thuis of op kantoor en nauwelijks onderweg!?

Ook kan meespelen of hij ook echt zakelijk word aangeschaft op naam van een bedrijf en hoe zit het met backup? Stel dat de laptop iets overkomt kun je leven met pickup en return garantie of moet jij asap weer aan de bak met,het device!?

• Demiesehv
MightyMike87 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:52:
Voor een echt goed advies geef je te weinig info. Wat vind je zelf belangrijk aan de laptop betekend zakelijk gebruik in jouw geval Officepakketje draaien en voor hobby photoshop of is photoshop je werk?

Ook hoe word de laptop gebruikt? Veel onderweg of over het algemeen vaak in gebruik thuis of op kantoor en nauwelijks onderweg!?

Ook kan meespelen of hij ook echt zakelijk word aangeschaft op naam van een bedrijf en hoe zit het met backup? Stel dat de laptop iets overkomt kun je leven met pickup en return garantie of moet jij asap weer aan de bak met,het device!?
Voornamelijk thuis office exell enz maar dat staat allemaal in de cloud via citrix.
Photoshop voor prive gebruik.
Dus het is niet echt extreem gebruik, wil alleen dat photoshop soepel draait

• MightyMike87
Photoshop is vooral gebaat bij core performance dus hoe hoger de (base) clocksnelheid des te beter alsmede ram dus minstens 16gb zeker voor gaan.

Dan zou het lekker zijn als je een 2GB dedicated Videokaart erin hebt zitten. Ik weet niet of je dit alles kunt vinden voor je budget maar dit zou ik abslotuut adviseren. ;)

• Demiesehv
MightyMike87 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:39:
Photoshop is vooral gebaat bij core performance dus hoe hoger de (base) clocksnelheid des te beter alsmede ram dus minstens 16gb zeker voor gaan.

Dan zou het lekker zijn als je een 2GB dedicated Videokaart erin hebt zitten. Ik weet niet of je dit alles kunt vinden voor je budget maar dit zou ik abslotuut adviseren. ;)
Deze hp dan iets?

Proc.:
Intel QuadCore i7-4810MQ 2.80Ghz - Turbo Boost to 3.80Ghz

RAM Geheugen:
16 GB

Opslag:
SSD-opslag 256GB

Videokaart:
nVidia Quadro K2100M (2GB)

Resolutie:
1920x1080 pixels

Toetsenbord:
Qwerty: Internationaal

Garantie:
2 jaar

• MightyMike87
Demiesehv schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:31:
[...]

Deze hp dan iets?

Proc.:
Intel QuadCore i7-4810MQ 2.80Ghz - Turbo Boost to 3.80Ghz

RAM Geheugen:
16 GB

Opslag:
SSD-opslag 256GB

Videokaart:
nVidia Quadro K2100M (2GB)

Resolutie:
1920x1080 pixels

Toetsenbord:
Qwerty: Internationaal

Garantie:
2 jaar
Ja bijvoorbeeld maar aan de processor en videokaart te zien geen nieuwe of in ieder geval oud model. (Minstens 4 a 5 jaar oudt)

Dit kan natuurlijk een keuze zijn omdat je anders je budget echt niet gaat halen maar anders zou ik doorsparen vanaf 1000 euro kan je een nieuwe laptop vinden welke dus ook langer meegaat.
Pagina: 1