Goede versterker gezocht voor q acoustics 2020i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 12:09
Ik zoek een?
Een versterker die ongeveer 75 watt of meer kan aansturen, er moeten 2 q acoustics 2020i speakers aan kunnen en een harman/kardon subwoofer (HKTS200SUB). Het zou fijn zijn als de versterker wat compacter is aangezien ik hem op mijn bureau wil zetten.

Wat is je budget?
50 / 70 euro. Mij maakt het niet uit als het 2e hands is, sterker nog 2e hands is waarschijnelijk een must met dit budget 8)7

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de versterker in combinatie met mijn pc/laptop gebruiken vooral voor muziek luisteren, films youtube etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van versterkers welke nou beter zijn en waarom dan, wel heb ik gevonden dat ze allemaal vrij 'chunky' zijn. Groot. Ik heb liever wat kleins.
Maar misschien van merken iets van harman/kardon, yamaha? Met die merken heb ik wel wat ervaring.

I5 2500K ♥

Beste antwoord (via Basverhaak op 26-01-2020 12:52)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:37

Major_ton

Shoot!

Het is eerder aangehaald, staar je niet blind op vermogen. Waarschijnlijk zal je niet snel meer dan 4 Watt per kanaal uitsturen. Voor € 70,- is er genoeg leuk spul te vinden van Marantz, Denon, Kenwood etc op Marktplaats... Zolang de versterker maar een PRE-OUT aansluiting heeft (niet te verwarren met een line-out) zit je goed voor je subwoofer.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 18:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

zoek eens op T-amp. Had zelf ooit een van Topping geloof ik. Leuke compacte versterkers. Weinig maar goed vermogen dat zeker lekker volume gaat geven (vermogen van luidsprekers is max, niet wat je echt nodig hebt.)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
mr.paaJ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:12:
zoek eens op T-amp. Had zelf ooit een van Topping geloof ik. Leuke compacte versterkers. Weinig maar goed vermogen dat zeker lekker volume gaat geven (vermogen van luidsprekers is max, niet wat je echt nodig hebt.)
Ik heb even zitten kijken maar de meesten lijken geen ingang te hebben voor de subwoofer |:(
Ik wil wel heel graag de sub aansluiten dus dat is echt een must.

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:48
Basverhaak schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:22:
[...]

Ik heb even zitten kijken maar de meesten lijken geen ingang te hebben voor de subwoofer |:(
Voor een subwoofer heb je een uitgang nodig 8) Deze SMSL T-amp bijvoorbeeld heeft dat, deze is o.a. verkrijgbaar bij het Duitse filiaal van de webwarenwinkel die genoemd is naar een Latijns Amerikaanse rivier, en is een prima keus voor je speakers

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 25-01-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:29
martyw schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:38:
[...]

Voor een subwoofer heb je een uitgang nodig 8) Deze SMSL T-amp bijvoorbeeld heeft dat, deze is o.a. verkrijgbaar bij het Duitse filiaal van de webwarenwinkel die genoemd is naar een Latijns Amerikaanse rivier, en is een prima keus voor je speakers
Die is 2x zo duur als TS ervoor over heeft.

maar laten we eerlijk zijn, het budget van TS is belachelijk weinig. Een tweedehands kan je nog wel vinden, maar dan moet het ook nog zo'n incourant klein formaat zijn, met subwoofer aansluiting.

TS moet gewoon zijn wens laten varen om voor zo'n kleintje te gaan, dan is er op de tweedehands markt nog wel wat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:34

Illusion

(the art of)

Werkelijk alles van een redelijk merk dat je op marktplaats vind, zal goed genoeg zijn. Er staat bijvoorbeeld een yamaha crx-e300 op marktplaats voor 40,—
Cdspeler kapot, maar voor de rest doet ie precies wat je wilt. Lekker compact ook.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:29
Illusion schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:21:
Werkelijk alles van een redelijk merk dat je op marktplaats vind, zal goed genoeg zijn. Er staat bijvoorbeeld een yamaha crx-e300 op marktplaats voor 40,—
Cdspeler kapot, maar voor de rest doet ie precies wat je wilt. Lekker compact ook.
Vraag me af of het ingangssignaal niet te zwak is en deze genoeg volume geeft. en bovendien hij mist een digitale ingang en heb daarom mijn twijfels of het geluid wel zo fantastisch gaat worden. Dit is een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41

InFamous

excommunicado

@Basverhaak je heb geen subwoofer pre-out nodig, je kan ook een kleine stereoversterker kopen met een audio out.

Kijk voor de grap eens op Aliexpress daar staan zat stereoversterkers op met een audio out.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 18:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Alles met €70 is een gok. Ik zou overwegen de sub uit het verhaal weg te denken,
of groter formaat en een receiver van marktplaats halen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:48
Met je budget kan je een grote tweedehands versterker kopen. Een compacte versterker kan je halen op ali, maar is hit or miss.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Basverhaak schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:22:
[...]

Je kan een high level converter voor je sub parralel op je speakeruitgang aansluiten. De high level converter sluit je dan met met RCA kabeltjes aan op je sub. Slokt wel 20% van je zeer krappe budget op, maar het kan wel. Dit belast de versterker niet mocht je daar bang voor zijn, impedantie van zo'n high level converter is heel erg hoog en heeft amper impact op de totale impedantie :). Volume schaalt dan netjes mee met de volumeknop.

Mini versterkertje, 50 piek op amazon
High level adaptertje voor je sub 20 piek bij Teufel

Enige is dat je je dan overheen moet zetten dat het geen "70 watt" is, maar dat is geen nuttige eis om te stellen aan een versterker. Dit is meer dan voldoende om op een bureau een setje speakers geluid te laten geven.

Het is alleen een beetje gerommel met apparaatjes, maar dat ga je krijgen met deze set eisen in combinatie met budget. Elke andere versterker zonder sub out doet het trouwens ook, mocht je die SMSL niets vinden :). Die SMSL draait al jaren in verschillende hifi sets naar tevredenheid hier.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 26-01-2020 10:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:37

Major_ton

Shoot!

Het is eerder aangehaald, staar je niet blind op vermogen. Waarschijnlijk zal je niet snel meer dan 4 Watt per kanaal uitsturen. Voor € 70,- is er genoeg leuk spul te vinden van Marantz, Denon, Kenwood etc op Marktplaats... Zolang de versterker maar een PRE-OUT aansluiting heeft (niet te verwarren met een line-out) zit je goed voor je subwoofer.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Basverhaak schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:04:
Ik zoek een?
Een versterker die ongeveer 75 watt of meer kan aansturen, er moeten 2 q acoustics 2020i speakers aan kunnen en een harman/kardon subwoofer (HKTS200SUB). Het zou fijn zijn als de versterker wat compacter is aangezien ik hem op mijn bureau wil zetten.

Wat is je budget?
50 / 70 euro. Mij maakt het niet uit als het 2e hands is, sterker nog 2e hands is waarschijnelijk een must met dit budget 8)7

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de versterker in combinatie met mijn pc/laptop gebruiken vooral voor muziek luisteren, films youtube etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van versterkers welke nou beter zijn en waarom dan, wel heb ik gevonden dat ze allemaal vrij 'chunky' zijn. Groot. Ik heb liever wat kleins.
Maar misschien van merken iets van harman/kardon, yamaha? Met die merken heb ik wel wat ervaring.
Nog maar even flink doorsparen, totdat je genoeg hebt voor deze: Argon SA1. Voldoet aan al je wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Ik heb gekozen voor een Yamaha RX-E810 die ik op marktplaats heb gevonden voor 25 euro. Dat ik inderdaad minder watt nodig heb dan de speakers zijn was zeker een nuttige tip! Maar deze versterker doet 'gewoon' 60watt wat meer dan voldoende moet zijn. Ook zit er een sub-out op. Werkt allemaal perfect!

Edit: bedankt nog trouwens voor al het advies!

[ Voor 7% gewijzigd door Basverhaak op 26-01-2020 12:57 ]

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Da's wel 60 watt met een brede interpretatie van hoe je het mag specificeren (op de grens van hoorbare vervorming en alleen belast met een 1Khz piep), maar het zal zeker prima werken en voldoende vermogen hebben! Prima oplossing dan :)

[ Voor 100% gewijzigd door JvS op 26-01-2020 13:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1