Functie toetsen F2 en F3 (helderheid scherm) switchen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boegie59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:55
Mijn vraag
...Mijn Compaq laptop type 15-s120nb van bouwjaar 2015 heeft een probleem met de functie toetsen F2 en F3
Deze dienen om de helderheid te regelen van het scherm, F2 verlaging van de helderheid F3 verhoging van de helderheid. Wanneer ik het scherm op maximale helderheid zet en de laptop terug opstart , krijg ik soms een zwart scherm, wanneer ik met een lamp op het scherm schijn zie ik het bureaublad.Een eenvoudige druk op F2 laat het scherm oplichten en zet het scherm terug op 100%..Niettegenstaande deze toets dient om de helderheid te verlagen.Soms werken de toetsen zoals het hoort, na een herstart staan ze weer andersom. Dit switchen gebeurt gewoonlijk wannneer ik wissel tussen gebruik van batterij en netstroom.Soms valt de helderheid helemaal weg wanneer ik de netstroom adapter insteek, terug op de F2 toets duwen en het scherm licht terug op.Ook via Windows kan je de helderheid zien en ook deze instelling werkt anders om.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Het betreft hier een Intel Celeron Cpu met Intel Grafische kaart onder Windows 10 x64
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: alle drivers via de website van Intel, alle drivers via HP,drivers via Driverbooster, laptop had ook een probleem met de Intel Trusted Exicution Interface (code 10) doch dat probleem kon ik oplossen met een oude driver.Ook met Windows 8.1 had ik dezelfde fout.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb je de BIOS gereset? Of een nieuwe BIOS geinstalleerd?

Probeer de laptop compleet te resetten. Dat doe je door de batterijen en stroomkabel los te koppelen en dan gedurende 30 seconden de aanknop ingedrukt houden. Daarna kunnen de batterijen en stroomkabel weer worden aangesloten.

Het is niet altijd nodig alle drivers of utilities te installeren. Die voor Trusted Execution Interface bijvoorbeeld zou ik verwijderen als je die functionaliteit niet gebruikt.

Heb je misschien een programma draaien dat toetsen opnieuw configureerd? De HP System Event Utility kan dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boegie59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:55
Ik heb wel het nieuwste bios voor de laptop geinstalleerd dat wel. Ik ga eens proberen om de laptop te resetten zoals je voorstelt, dat heb ik nog niet gedaan. Nee geen utillities van HP geinstalleerd, is soms moeilijk bij HP. Er zijn wel nieuwere drivers via Intel maar deze brachten geen oplossing. Net reset geprobeerd geen resultaat,
toch maar eens de HP system utillity event geinstalleerd.Gaat 1 x goed, bij de volgende herstart staan de F toetsen weer omgewisseld 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door boegie59 op 28-01-2020 19:41 ]