Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:11
Ik zoek een?
55 inch of 58 inch 4k tv die stuk beter is dan mijn huidige tv(https://tweakers.net/pric...hiba-39l2333dg-zwart.html) maar dat zal niet moeilijk zijn denk ik.

Wat is je budget?
600+/-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv kijken(kpn glasvezel), netflix, youtube en heel soms videoland

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesPhilips 58PUS7304 Zilver€ 599,14€ 599,14
1TelevisiesSamsung 55RU7170 Zwart€ 511,-€ 511,-
1TelevisiesSamsung 55RU8000 Zwart€ 629,-€ 629,-
1TelevisiesSamsung UE55RU7100 Zwart€ 536,-€ 536,-
1TelevisiesSamsung UE58RU7100 Zwart€ 660,29€ 660,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.935,43

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke is het geld het meest waard?
Heeft android vs tizen tv voordelen of nadelen?
Amblight een toevoeging of irritant?
Met welke ga ik het meest vooruit op oude tv?
Ik heb nu 50hz en nergens last van dus dan zal nu 50/60 ook prima zijn voor mij?
Ingebouwde chromecast is het zelfde als je er 1 los koopt of zitten er verschillen in?
VA of IPS wat is beter voor mijn situatie?

Toch nog aardig wat vragen. :o

Beste antwoord (via Trisjin op 29-01-2020 14:01)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Trisjin schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Dus beste is met prijs en wat je er voor krijgt samsung ru8000 (€655 coolblue)? vs QLED 55Q60R(€ 863 max ict 1099 mediamrkt) of 55Q64r(€899)
Heb op dit moment geen uhd pakket bij netflix. Maar ga er dan toch wel op voorruit van me oude tv? Beeld van tv word software matig verbeterd?
Met jouw budget is de RU8000 waarschijnlijk de beste keuze. De Q60R/Q64/Q67 is nagenoeg gelijk en zijn meerprijs niet waard. De tv zelf is overall 'beter', maar je tv is zo goed als je bronmateriaal. Als je enkel SD (lager dan HD/UHD) content gaat kijken dan zal je huidige tv er waarschijnlijk beter uitzien. Het beeldformaat is namelijk kleiner, de afstand gelijk en de tv hoeft maar naar FHD op te schalen ipv UHD. Geef je de tv degelijke HD en nog beter UHD materiaal dan komt de nieuwe tv pas tot z'n recht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Van de genoemde televisies is de 55RU8000 het beste. Van de Samsung's is dit ook de enige die een 120Hz paneel heeft en dat is toch écht wel een voordeel ook al mis je het nu niet. Al deze TV's echter zijn niet goed instaat om HDR weer te geven, ondanks dat ze wel een HDR signaal accepteren. De Philips TV ken ik verder niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.

VA paneel = hoog contrast, diep zwart en slechte kijkhoeken.
IPS paneel = laag contrast, geen diep zwart en goede kijkhoeken.

Mijn advies is om nu het nog kan een Sony 55XF9005 te scoren voor € 777,-. Het prijsverschil is het verschil in kwaliteit méér dan waard!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hoger hertzen zijn alleen nuttig als je er een PC aan hangt... Televisie zit voorlopig vast op 50 Hz, bij filmindustrie is er al een hele heisa om iets meer dan 24Hz te gaan doen. Maar... speel je er wel eens een spelletje op, dan kan het nuttig zijn dat je TV ook de fps kan weergeven die je PC kan genereren.

120 Hz is wat mij betreft geen koopargument voor een TV, als het scherm om andere redenen beter is dan is dat natuurlijk wel een argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:07
Pas heb ik een video op Youtube gezien van een tv-kenner waarin werd gezegd: als je kán wachten, kun je beter even wachten, omdat de concurrentie dit jaar een stuk groter gaat worden doordat er nu andere spelers met Oled tv's gaan komen. Niet alleen gaat dit de prijs omlaag brengen van oled tv's, maar ook op de rest van de markt zal dat waarschijnlijk invloed hebben. Er is momenteel veel beweging in deze markt.

Persoonlijk zou ik zeggen: als je nog even wacht of spaart voor een oled of qled, en het is binnen je mogelijkheden, dan zou ik dat aanraden en anders: kijk vooral naar de backlight bleeding en zwartweergave, dat bepaalt grotendeels de kwaliteit van het beeld bij lcd's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

@dmantione Het probleem met 60Hz panelen is dat ze 24p content (zo'n beetje alle films en moderne series) niet kunnen weergeven zonder telecine judder en dat los je op met een 120Hz paneel aangezien je elk frame 5 refresh cycles kan laten staan.

@Silvestris Dat wachten heeft een stuk minder zin in het segment waar de TS in zoekt. De XF9005 is een voormalig hoger segment TV die nu wegens EOL flink afgeprijsd is. Nieuwe modellen kunnen daar simpelweg (nog) niet mee concurreren. Backlight bleeding is trouwens onderhevig aan de panel lotery, dus staar je daarvoor niet blind op reviews of reacties van derden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trisjin schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:59:
Heeft android vs tizen tv voordelen of nadelen?
Ingebouwde chromecast is het zelfde als je er 1 los koopt of zitten er verschillen in?
Als je de mogelijkheid hebt: zoek een domme tv en doe je multimedia met een externe speler.externe spelers worden doorgaans langer ondersteund, zijn makkelijker te vervangen en werken doorgaans sneller dan die langzame zooi op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Dit word er niet makkelijker op de een zegt dit de ander dat 8)7
Major_ton schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:47:
Van de genoemde televisies is de 55RU8000 het beste. Van de Samsung's is dit ook de enige die een 120Hz paneel heeft en dat is toch écht wel een voordeel ook al mis je het nu niet. Al deze TV's echter zijn niet goed instaat om HDR weer te geven, ondanks dat ze wel een HDR signaal accepteren. De Philips TV ken ik verder niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.

VA paneel = hoog contrast, diep zwart en slechte kijkhoeken.
IPS paneel = laag contrast, geen diep zwart en goede kijkhoeken.

Mijn advies is om nu het nog kan een Sony 55XF9005 te scoren voor € 777,-. Het prijsverschil is het verschil in kwaliteit méér dan waard!
Ik zie nergens een Sony 55XF9005 voor € 777 ? en een tv uit 2018 is dat nog waard om te kopen? updates enz?

Ik hoef niet het beste van het beste en de hoofdprijs te betalen. De tv die ik nu heb vind ik nog steeds prima alleen vind ik hem te klein. Kijk nu youtube en netflix via KPN tv box maar dat werkt soms niet helemaal lekker.
sypie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt: zoek een domme tv en doe je multimedia met een externe speler.externe spelers worden doorgaans langer ondersteund, zijn makkelijker te vervangen en werken doorgaans sneller dan die langzame zooi op een tv.
Waar vind je nog tv's zonder smart? externe spelers kunnen altijd nog aangesloten worden als smart toch niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

@Trisjin De actie voor de XF9005 is helaas voorbij zie ik nu. Het was aannemelijk dat die € 777,- de prijs zou zijn tot dat de voorraad op was, maar helaas. Dan is de Samsung QLED 55Q60R een goede optie voor € 699,-. Ook een VA paneel, goede kleuren, redelijke maximale helderheid, 120Hz paneel en Tizen werkt gewoon goed als Smart platform.

TV's zonder smartfuncties zijn er eigenlijk niet. Dan kom je bij een monitor uit en die zijn altijd (veel) duurder dan een reguliere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
Major_ton schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:58:
@Trisjin De actie voor de XF9005 is helaas voorbij zie ik nu. Het was aannemelijk dat die € 777,- de prijs zou zijn tot dat de voorraad op was, maar helaas. Dan is de Samsung QLED 55Q60R een goede optie voor € 699,-. Ook een VA paneel, goede kleuren, redelijke maximale helderheid, 120Hz paneel en Tizen werkt gewoon goed als Smart platform.

TV's zonder smartfuncties zijn er eigenlijk niet. Dan kom je bij een monitor uit en die zijn altijd (veel) duurder dan een reguliere TV.
QLED 55Q60R voor 699 is alleen bij winkels die bekend staan om grijze import helaas. Had er wel naar zitten kijken maar dan heb je kans dat je garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Trisjin schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:59:
[...]

QLED 55Q60R voor 699 is alleen bij winkels die bekend staan om grijze import helaas. Had er wel naar zitten kijken maar dan heb je kans dat je garantie vervalt.
De RU8000 is sowieso prijs/technisch interessanter en beeldtechnisch vrijwel identiek aan de Q60R. Het grootste verschil is de piek helderheid van zo'n 50 nits voor HDR. Je huidige tv heeft een VA-paneel; geen rede dus om nu een IPS tv te kopen. De RU71xx is vergelijkbaar met de 58PUS7304. De 58'' zullen hetzelfde VA-paneel gebruiken met een andere aansturing. De Philips heeft een iets geavanceerde P5 beeldprocessor en ondersteuning voor Dolby Vision. Bij Netflix - met het UHD pakket mét HDR content - zal 'ie hierom het minst slechte beeld geven.

Met de RU80 zul je een betere motion controle hebben, judder free 24p, lagere response tijd (betere bewegingsscherpte), hogere helderheid en gaming features zoals VRR. Als je UHD materiaal gaat kijken zal je er met alle tv's op vooruit gaan. Het 8 uur journaal zal er op alle tv's redelijk vergelijkbaar uitzien en voor impactvolle HDR komen ze allen kracht te kort. Zaken als smartplatform, ambilight etc. zou je persoonlijk moeten bekijken/uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
benbaba schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:38:
[...]

De RU8000 is sowieso prijs/technisch interessanter en beeldtechnisch vrijwel identiek aan de Q60R. Het grootste verschil is de piek helderheid van zo'n 50 nits voor HDR. Je huidige tv heeft een VA-paneel; geen rede dus om nu een IPS tv te kopen. De RU71xx is vergelijkbaar met de 58PUS7304. De 58'' zullen hetzelfde VA-paneel gebruiken met een andere aansturing. De Philips heeft een iets geavanceerde P5 beeldprocessor en ondersteuning voor Dolby Vision. Bij Netflix - met het UHD pakket mét HDR content - zal 'ie hierom het minst slechte beeld geven.

Met de RU80 zul je een betere motion controle hebben, judder free 24p, lagere response tijd (betere bewegingsscherpte), hogere helderheid en gaming features zoals VRR. Als je UHD materiaal gaat kijken zal je er met alle tv's op vooruit gaan. Het 8 uur journaal zal er op alle tv's redelijk vergelijkbaar uitzien en voor impactvolle HDR komen ze allen kracht te kort. Zaken als smartplatform, ambilight etc. zou je persoonlijk moeten bekijken/uitproberen.
Dus beste is met prijs en wat je er voor krijgt samsung ru8000 (€655 coolblue)? vs QLED 55Q60R(€ 863 max ict 1099 mediamrkt) of 55Q64r(€899)
Heb op dit moment geen uhd pakket bij netflix. Maar ga er dan toch wel op voorruit van me oude tv? Beeld van tv word software matig verbeterd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Trisjin schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Met jouw budget is de RU8000 waarschijnlijk de beste keuze. De Q60R/Q64/Q67 is nagenoeg gelijk en zijn meerprijs niet waard. De tv zelf is overall 'beter', maar je tv is zo goed als je bronmateriaal. Als je enkel SD (lager dan HD/UHD) content gaat kijken dan zal je huidige tv er waarschijnlijk beter uitzien. Het beeldformaat is namelijk kleiner, de afstand gelijk en de tv hoeft maar naar FHD op te schalen ipv UHD. Geef je de tv degelijke HD en nog beter UHD materiaal dan komt de nieuwe tv pas tot z'n recht.
Pagina: 1