Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjoggahh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:15
In een vorige carrière werkte ik veel met mijn handen. Sinds een jaartje of 15 ben ik Systeem- /Netwerkbeheerder. Eerst bij een MSP en momenteel op de IT afdeling van financiële dienstverlener met ongeveer 250 gebruikers. Een goede baan, leuke collega's en geen klachten over mijn salaris.

Steeds vaker bekruipt me het gevoel wel weer meer met de handen te willen werken. Ik kan mij voorstellen dat, nu er steeds meer geautomatiseerd wordt, ook in de verschillende takken van techniek goede IT-ers nodig zijn voor het aansluiten, onderhouden, testen en/of verhelpen van storingen bij machines, machinekamers, veldapparatuur etc.

Ik heb al eens wat rondgekeken op verschillende carrièresites, maar ik zoek blijkbaar niet goed.
Hebben jullie ideeën of tips over functies, vacatures en/of werkgevers die zo'n beetje voldoen aan mijn niet al te uitgebreide omschrijving ?

Ik hoor het graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Er is een flinke verschuiving gaande van bedrijven die zelf hun servers beheren naar dit door de 'grote jongens' als Amazon / Google te laten doen. Dus als het dat soort werk is dat je leuk vindt, kun je het beste bij de grote hosting clubs gaan kijken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Google in Eemshaven is inderdaad een goede. https://careers.google.co...ands&q=&sort_by=relevance

Ik denk dat met handen werken en je huidige carrière ook prima kan. Moet je alleen bij een groter bedrijf gaan werken waar je zelf de netwerkapparatuur mag plaatsen. Dan ben je af en toe toch met je handen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik werk (sinds kort) als systeem/netwerkbeheerder bij een productiebedrijf. Wat ik daar zie, is dat het vooral de traditionele monteurs van de machines zijn die een heel klein beetje IT kennis hebben opgebouwd en dat stuk er nu een beetje bij doen. Dan moeten dingen allemaal wel helemaal volgens het boekje gaan, zogauw je wat complexere dingen met ze probeert te bespreken, kijken ze je meestal glazig aan. Zelf kom ik daar trouwens ook lang niet altijd met schone handen en/of kleding terug bij m'n bureau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik doe beveiliging in productieomgevingen. Ik heb zelden te maken met een systeembeheerder en veelal met een electricien die lol had in computers en een paar cursussen heeft gedaan. Absoluut niks mee overigens want ze zijn ontzettend inventief en hebben echt hart voor hun systemen.

Er zijn weinig bedrijven die alleen voor dit stuk van hun infrastructuur een aparte persoon hebben. Wat echter wel interessant zou kunnen zijn is het installeren van produktie apparatuur.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++