Toon posts:

Duron 750 op MSI K7T Pro 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een duron 750 op een MSI K7T Pro 2. Ik heb ze sinds december 2000. Ik heb nog nooit getweaked of wat dan ook, maar wil het wel eens uit gaan proberen. Mijn vraag: Toenet zette ik de multiplyer op x8,5 maar toen ik opnieuw opstarte kreeg ik een zwart scherm en thats it. Hij staat hier nu naast me en nu las ik al mbv search dat je de voltage ook moet aanpassen. Stel nu ik wil hem op 850 of 900 zetten, wat moet ik dan precies aanpassen. Normaal stond hij op default bij multiplyer etc. Kan iemand helpen?? Klinkt misschien dom, maar zo leer je het wel. Overigens, er zit al een goede cooler op.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Kijk FF in je bios, onder hetzelfde submenu waar je de multiplier kan instellen zit ook je voltage setting.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gekeken. Staat nu op default. Maar met zo een progje geeft hij aan dat hij nu op 1,60 loopt.

Verwijderd

Hmmm sorry maar ik zou het echt niet weten.. en de rest zal wel allang slapen... ik heb wel zo een MSI k7t Pro 2 gehad maar dan met een TB... Maar met een Duron, dont know.. heb echt weinig ervaring met overklokken van een Duron..

Verwijderd

Misschien even deze basis-fout gemaakt . Heb je je Duron wel ge-unlocked door alle L1 bruggen met potlood of andere geleidende stuff te verbinden (elke brug apart eh) . Indien niet , get a move on en rap doen . Voor van 750 naar 850 moet de voltage ni omhoog hoor . Ik heb puur FSB-tweaked m'n Duron al op 1064 gekregen maar de rest vindt eht niet zo leuk , RAM op 166Mhz bv , kan ie niet goed mee overweg . Vindt het wel raar dus dat m'n Epoxje tot 188 FSB kan , maar dat ie op manual 133FSB de dividers niet veranderd ...

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon met potlood? Oke komt voor mekaar. Maar waar kan ik de FSB omhoog gooien? Dat zie ik nergens staan! Alleen multiplyer en voltage. En iets van Minor CPU adjustment ofzo

Verwijderd

Al bios update gedaan????

Verwijderd

Topicstarter
Nee, waar kan dat dan mee? heb wel de nieuwste bios gedownload maar wat moet ik er nu mee doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een beetje nagekeken. Het enige wat ik kan veranderen is:
CPU CORE = DEFAULT
CPU VIO SELECT = 3,3 V
AUTO DETECT DIMM/PCI = ENABLED
SPREAD SPECTRUM = DISABLED
CLOCK BY SLIGHT ADJUST = 100
CPU CLOCK RATIO = DEFAULT

Kan iemand me nu please helpen :'(

Verwijderd

met een (vul)potlood de L1 bruggen op je proc verbinden (best klein), BIOS update moet je ff een how-to lezen (is vast te vinden op de site van je mobo fabr.)
nadat je de L1 bruggen hebt verbonden kun je de multiplier aanpassen

Verwijderd

ik denk dat die clock by slide adjust je FSB is, probeer die eens wat op te hogen? (begin met 107 ofzo) als dat werkt probeer dan eens 133

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu dus met potlood de lijntjes op de chip allemaal aangestreept en ze raken mekaar duz nu allemaal via dat potlood spul. Maar over die bios update, er staat dat je format a:/s moet doen, maar dat kan ik niet in Windows ME. Nu hoorde ik dat er programmaatjes voor zijn. Klopt dit?
Overigens, de FSB kan ik nu nog niet hoger zetten (voor het potlood gedoe), want dan kaait hij vast. In ieder geval bedankt tot zover!

Verwijderd

UHm newbie, ze vergeten je wat te zeggen.. dat met potlood dat is om het spleetje in de cpu te vullen.. maar je moet dan niet vergeten om op de cpu ff een gum erover heen te halen. Want anders bestaat de kans dat er sluiting ontstaat omdat dan de stukkies op de cpu aan mekaar zitten... En das nieh goeh heh.. maaruh als je daarmee klaar bent, dan kan je je fsb vast wel op 133 zetten en heeel misschien zelfs op 150.. maar nogmaals, kheb niet echt super veel ervaring met durons... Ook ff de nieuwste bios downen he!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Eerst effe een kleine inleiding :P
1) Thuis bij mijdraait een MSI K7T-pro2 met duron 750mhz @ 950 :)
vcore is bij mij 1.88.
2) De MSI K7T-pro2 heet de via KT133 chipset en die zal nooit op 133mhz fsb willen draaien, de max fsb ligt rond de 110mhz.
3)laatste Bios voor de MSI K7t-pro2 is als ik me niet vergis versie 2.8 :? check dat effe bij MSI
Okay tot zover de inleiding :P
Nu jouw setup :)
eerst maar de hardware :
Je hebt je duron unlocked begreep ik uit het verhaal (L1 bruggen verbonden)
Wat je ook kunt doen is ook nog de L7 bruggen in kleuren, dat geeft een hogere default vcore 1,85v ipv de 1.6v.
Dit geeft meer kans op succes bij het overklokken met een MSI plank, die stellen in het bios namelijk eerst de multiplier en later pas de in gestelde vcore.
Nu het Bios:)
ik moet dit effe uit de losse hand doen, zit op't werk. In je bios vind je aan de rechtkant bovenaan de plek waar je je in stellingen voor de cpu(fsb, vcore en m.plier) kunt veranderen.
daar moet je mee gaan stoeien, maar doe het in kleine stapjes :) dus bv ratio vasn 7,5 naar 8 en dan effe testen rebooten en dan naar van 8 naar 8,5 enz enz
is je systeem niet meer stabiel verhoog dan je vcore met een stap (1.6v naar bv 1.65v)
hm ik laat het hier bij, ik kan zo weinig beginnen als ik zelf niet zie wat ik bedoel :)
Neem anders vanavond contact op met me via ICQ, dan heb ik namelijk mijn pc er ook bij :)
nouja in ieder geval succes :)

edit: typotje ;(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Newbie en ik hebben net afgesproken dat hij ff anar mij toe komt aangezien ik maar 20 kilometer bij hem vandaan woon maaruh, we willen graag je help aangezien ik echt weinig van duronz en de msi k7t pro 2 afweet... hej lator!

Verwijderd

En de samenwerking is geslaagd.. hij draait nu lekker stabiel op 950 mhz! Newbie ook weer blij hier naast me..
Pagina: 1