Toon posts:

upgrade advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen!

ik weet het, dit is een onderwerp dat (te) vaak aangesneden wordt |:(

maargoed... ik wil toch ff jullie advies! :P

ik heb het volgende systeem:

zie sig

nu heb ik ff een beetje gewerkt en kan dus OF een celeron 800 (100 MHz FSB), OF een ATI Radeon SDR kopen...

ik gebruik de PC voor Internet, Office, Counter-Strike en af en toe een ander soort spelletje...

Ik wil dus ongeveer 3 meiertjes aan het systeem verspijkeren...
WAT kan ik dan het beste kopen?

[sorry mode on]

sorry modjes als dit een onderwerp is dat niet op prijs gesteld wordt, maar ik wil het toch ff aan de experts voorleggen :)

[sorry mode off]

Verwijderd

ik weet niet of je in jouw mianboard een 800MHz kwijt kan, :?

maar ik denk dat het beter is dan een radeon, aangezien je al een ati 32mb kaart hebt.

dus ik zeg, koop die CELLY en klok hem naar 1000 (als het kan)

<edit>

iets gevonden

http://www.aopen.com/products/mb/ax63pro.htm

zoals je ziet kan hij het aan! dus gaan met die banaan....oeps...celly!

<edit>

Verwijderd

Topicstarter
het mobo kan tot p3-1000 MHz aan... (alle intel 100 MHz FSB processors)

en aangezien een nieuwe, snellere processor het hele systeem versneld lijkt het me dus idd het beste om die processor te vervangen!

een ATI radeon lijkt me niet helemaal op z'n plaats bij zo'n oudere P2 processor... :(

alleen is voor internet en office die P2-400 ruimschoots voldoende! ik vroeg me dus af of voor dat Counter-Strike en het occasionele andere spelletje een Radeon beter op z'n plaats was... :?

Verwijderd

ik weet de specs van die videokaart die je nu hebt niet maar die cpu is denk ik idd het beste idee

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 03 augustus 2001 03:26 schreef Daimonet het volgende:
ik weet niet of je in jouw mianboard een 800MHz kwijt kan, :?

maar ik denk dat het beter is dan een radeon, aangezien je al een ati 32mb kaart hebt.

dus ik zeg, koop die CELLY en klok hem naar 1000 (als het kan)

<edit>

iets gevonden

http://www.aopen.com/products/mb/ax63pro.htm

zoals je ziet kan hij het aan! dus gaan met die banaan....oeps...celly!

<edit>
Als je gaat OC'en zal je alleen wel een PC133 dimm erbij moeten halen.
Met 256mb erbij kom je zo rond de 350 gulden.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat je beter kan wachten en dan allebei tegelijk upgraden of een (bijna)nieuw systeem.

Je proc kan nog wel een tijdje mee als je niet al te zware games speelt. Je videokaart zegt me niet zoveel, maar zal ook nog wel ok zijn voor gamen en het verschil met de Radeon lijkt niet al te groot. Maar dat vind ik het verschil tussen een P2 468 en Celly 800 ook niet.

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Of Celly 566@850 (fl.159,-) en GF2 MX 200 (fl.155,-). Als je er nog 121 piek bij kunt krabbelen: Abit Siluro T400 (fl.199,-) en Celly 800 (fl.222,-). Zou zeker ook die rage vervangen maar niet ATI merktrouw blijven...pak gewoon een mx-je. Good Luck!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zie de FAQ, dit mag niet ;(

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.