Een Terraque Laptop (?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1330118

Topicstarter
.

Wat ga je met je laptop doen?
Zo af en toe (nu speel ik alleen in het weekend op mijn desktop, want door de weeks heb ik daar geen tijd voor...) de Sims4, maar als ik dan een laptop heb kan ik evt onderweg of op de bank als ik ziek ben ofzo ook spelen, misschien foto bewerken. Website bewerken, video kijken

Wat is je budget?
300 - 600€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, als ik met de trein reis, dat is niet zo vaak (5 keer per jaar ofzo...) voor de rest gewoon thuis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Bij de bcc hebben ze mij dit proberen aan te smeren, mijn begeleiding zegt ook dat ik het moet doen alleen ik ken het merk niet en dus weet ik niet

https://www.bcc.nl/comput...p-tsu-terra-w650rb/271322
Dus of dat nou een voorkeur is, een onbekend merk? Lijkt mij niet erg handig om te doen... en ik kan er ook geen reviews over vinden. In de winkel zeiden ze dat het een dochter merk is van Medion...

Ik heb ook naar acer en Lenovo gekeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik vind 700 euro best veel geld voor jouw eisen. Daarbij krijg je een 1366*768p LCD i.p.v. een 1920*1080p (= FULL HD) en de videokaart en de processor zijn flink verouderd. Het LCD is waarschijnlijk TN (meestal staat het er wel bij als het IPS is), dus heeft ook nog eens een slecht contrast, slechte kijkhoeken en een lage brightness.

Wat versta jij trouwens onder fotobewerken en websites bewerken? Voor fotobewerking heb je niet per definitie een i7 en losse videokaart nodig. Sowieso, als je echt serieus wilt fotobewerken, heb je een veel beter LCD nodig. En wat bedoel je met websites bewerken? Bedoel je een kant-en-klare website een beetje opleuken of bouw je eigen websites?

Ik zou kijken of je een leuke 2de hands laptop kunt vinden. Als je een gaming laptop koopt, heb je goedkoop een krachtige laptop. Waarschijnlijk heb je trouwens voldoende aan een refurbished zakelijk model. Die zijn vaak minder krachtig, maar zijn wel zeer degelijk gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een website over Florian Silbereisen waar ik fan van ben. En fotobewerken, met Photoshop 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:26
Kijk even naar de basis laptop die in de Laptop Best Buy Guide staat. Is gisteren een nieuwe versie van gepubliceerd!

Hier: reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2020

[ Voor 38% gewijzigd door Smobbo op 02-02-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Zoals hierboven genoemd is de bovengenoemde terraque een verouderd type laptop, lees maar eens op:
https://www.consumentenbo...terraque/tsu-terra-w650rb

Hij zal nog wel meekomen met huidige laptops, maar verbruikt meer stroom en heeft een verouderd scherm.

Als je later met Photoshop aan de gang wil, is het misschien goed om te kijken naar een laptop met een IPS beeldscherm, die geven kleuren beter weer dan een TN-paneel.

Verder eist Sims4 niet zoveel van een laptop, maar SSD harddisk voor het snel opstarten en een aparte videokaart is aan te bevelen. Wat ook een beetje een goede middenweg is, is een Laptop aanschaffen met een AMD Ryzen 5 3500u en ingebouwde vega 8 grafische chip, zoals aangegeven in de Best Buy Guide die hierboven genoemd is.

Een mooie middenweg van betaalbaarheid en redelijke prestaties is bijvoorbeeld:
pricewatch: HP 14-dk0933nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Vrijwel alles aan de laptop is verouderd. De videokaart, de processor en een lage resolutie scherm.

Ik zou het niet doen voor dat geld. Er zijn vele malen mooiere laptops te koop voor het zelfde geld. Lees dit bijvoorbeeld even door; reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:15
Je budget is 300-600, maar je kiest en laptop van 650? In dat geval zou ik de mainstream laptop uit de best buy guide doen.
Die bestellen bij paradigit, heb je ook nog een fysieke winkel waar je heen kan bij problemen:
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=20984091

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cyriel85 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 08:55:
Je budget is 300-600, maar je kiest en laptop van 650? In dat geval zou ik de mainstream laptop uit de best buy guide doen.
Die bestellen bij paradigit, heb je ook nog een fysieke winkel waar je heen kan bij problemen:
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=20984091
Nou, hij was eerst afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-07 21:36
Hij si nu ook weer voor 499 te verkrijgen bij BCC en Wehkamp
Pagina: 1